روشی برای از بین بردن چربی آشپزخانه

از شر چربی های آشپزخانه راحت شوید

چربی یک کلمه است. چه شما در یک ماهیتابه گوشت سرخ کنید و یا سبزیجات ساطوری شده را در روغن زیتون تفت دهید، ذرات روغن به بیرون پاشیده خواهد شد. روغن به صورت قطره قطره به بیرون پاشیده می شود و به سطح اجاق گاز، کابینت، کاشی ها و هر محیط دیگری که نزدیک باشد، خواهد چسبید. معمولاً پاک کردن این لکه کار دشواری است، به خصوص اگر بلافاصله اقدام به تمیز کردن آن ها نکنید، اما ما به شما راه ساده ای را نشان می دهیم تا با استفاده از موادی که تقریباً در آشپزخانه همه شما وجود دارد، این چربی ها از بین ببرید.

آنچه برای از بین بردن چربی آشپزخانه نیاز دارید:

  •  سرکه
  •  جوش شیرین/ یا روغن گیاهی

ابزار :

  •  اسکاچ ظرفشویی
  •  اسفنج
  •  شیشه اسپری

دستورالعمل:

سرکه:

چربی
استفاده از سرکه برای تمیز کردن سطوح چرب

مقداری سرکه رقیق شده را در یک بطری خالی اسپری بریزید و بر روی سطح چرب به طور کامل اسپری کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن مهلت دهید، سپس با یک اسکاچ ظرفشویی یا لیفی نرم آن را کاملاً پاک کنید.

جوش شیرین:

چربی
استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن سطوح چرب

مقداری جوش شیرین را روی یک اسفنج مرطوب یا لیف نرم بریزید و سطح چرب را با آن پاک کنید. سپس با پارچه ای مرطوب روی آن را بکشید تا تمام ذرات پودر پاک شود.

روغن گیاهی:

چربی
استفاده از روغن های گیاهی برای تمیز کردن سطوح چرب

اگر روش های بالا موثر نبود، جالب است بدانید هیچ چیز مثل روغن اثرات چربی را پاک نخواهد کرد! یک حوله کاغذی آغشته به روغن گیاهی طبیعی میتواند سرسخت تریرن لکه ها را پاک کند. برای بهتر تمیز شدن در ادامه یکی از روش های بالا را نیز انجام دهید.

تذکر: برای لکه های سر سخت تر و مقاوم، می توانید از فسفات آزاد (TSP:trisodium phosphate) استفاده کنید. این ماده یک جایگزین خوب برای پاک کننده های سمی و زیان آوری است که عموما از آنها پرهیز می کنیم.

منبع magly.ir
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.