راهنمای انتخاب رنگ دکوراسیون برای داشتن خانه‌ای شاد

رنگ‌های شاد برای دکوراسیون خانه شاد

همانطور که می‌دانید، رنگ‌ها بر خلق و خوی ما تاثیرگذارند و از طرف دیگر می‌توانند گویای نوع شخصیت ما باشند. اما برای آنکه خانه‌ای شاد داشته باشیم، باید از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون استفاده کنیم؟

متخصصان چند نمونه رنگ برای دکوراسیون شاد معرفی کرده‌اند که در ادامه ذکر می‌کنیم:

زرد

خانه‌ای شاد با رنگ زرد

اگر به دنبال رنگی متعادل هستید، زرد مناسب است. زرد رنگی شاد و دوستانه و نشانه شادی و تابش خورشید است. گفته می‌شود این رنگ موجب آزاد شدن سروتونین می‌شود که نوعی ماده شیمیایی عصبی است که احساس شادی ایجاد می‌کند. از لحاظ علمی بهترین رنگ برای بهتر شدن خلق و خو است.

رنگ زرد چه تیره و چه روشن، می‌تواند به تحریک خلاقیت کمک کند.

نکته: استفاده زیاد از زرد می‌تواند خسته‌کننده باشد، بنابراین سعی کنید آن را در پس‌زمینه خاکستری استفاده کنید.

سبز

خانه‌ای شاد با رنگ سبز

این رنگ بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند احساس رضایت و خرسندی ایجاد کند.

سبز نمادی از طبیعت است و سبز روشن می‌تواند آرامش و تمرکز را افزایش دهد. استفاده از رنگ سبز در خانه، داخل خانه را با طبیعت پیوند می‌زند. استفاده درست از رنگ سبز می‌تواند این حس را القا کند که در طبیعت قرار گرفته‌اید.

نکته: سعی کنید رنگ سبز را با عناصری از طبیعت و باغچه ترکیب کنید.

آبی

خانه‌ای شاد با رنگ آبی

آبی رنگ آرامش‌بخش و آرامی است. آبی تیره نیز برای ذهن و جسم مفید است. آبی نماد وفاداری و اعتماد است. کسانی که آبی را انتخاب می‌کنند، اعتماد به نفس دارند و قابل اعتماد هستند. افراد در اتاق آبی خلاقیت بیشتری دارند زیرا آرام و متمرکز هستند. رنگ آبی برای حمام، اتاق مطالعه و اتاق خواب بسیار مناسب است. همچنین برای اتاق‌های کوچک عالی است.

نکته: آبی را با رنگ‌های گرم روشن استفاده کنید تا از سرد بودن آبی بکاهد. با استفاده از تناژ مشابه همان رنگ آبی در دیوار، کف و چارچوب‌ها، فضا بزرگتر نشان داده می‌شود.

صورتی

خانه‌ای شاد با رنگ صورتی

صورتی رنگ افراد عاشق، مهربان و سخاوتمند است. صورتی پررنگ نشانه چشم‌انداز خوش‌بینانه در زندگی است. این رنگ جذاب، پرانرژی و الهام‌بخش است. صورتی فضای مناسبی برای فضاهای داخلی خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق خواب است.

نکته: صورتی ممکن است فضا را کوچک نشان دهد. صورتی برای فضاهایی که پنجره‌های بزرگ دارد یا نور زیادی دارد، بسیار مناسب است.

قرمز

خانه‌ای شاد با رنگ قرمز

مطالعات نشان داده است قرمز تپش قلب را بالا می‌برد و احساسات را برمی‌انگیزد در نتیجه برای کسانی که بسیار پرانرژی هستند و می‌خواهند کارها را انجام دهند مناسب است. قرمز توجه و شهوت را برمی‌انگیزد. این رنگ خوش‌بینی، اعتماد به نفس و سرزندگی را نشان می‌دهد. استفاده از این رنگ در اتاق نشیمن حس خوشامدگویی برای مهمانان دارد. این رنگ احساس گرما می‌دهد به خصوص در زمستان.

نکته: قرمز رنگ قوی است بنابراین می‌توانید با آن طرح‌های ساده استفاده کنید تا از قوت آن بکاهد.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.