استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق خواب

زرد رنگ آفتاب و خورشید، رنگ شادابی و طراوت است

زرد رنگ آفتاب و خورشید، رنگ شادابی و طراوت است و احساس شادی و نشاط به فضا می‌بخشد. زرد رنگی تحریک‌‎کننده است، به همین خاطر رنگ مناسبی برای اتاق خواب است. از طرف دیگر، رنگ زرد رنگی است که به راحتی با رنگ‌های دیگر نیز هماهنگی می‌یابد و با انواع دکوراسیون همخوانی پیدا می‌کند.

ترکیب رنگ زرد با آبی و سبز

رنگ زرد و آبی و سبز در اتاق خواب

همانطور که در تصویر می‌بینید این اتاق خواب رنگ روشن و شادی دارد. رنگ روغنی زرد دیوارها گرم است، اما استفاده از رنگ سبز در جای جای اتاق به همراه صندلی‌های مدرن آبی فیروزه‌ای، کمی فضا را سرد کرده‌اند. توازن بین رنگ گرم زرد و رنگ‌های سرد آبی و سبز، توازنی در این اتاق ایجاد کرده‌است.

زرد پاستلی

رنگ زرد پاستلی در دکوراسیون اتاق خواب

گرچه اغلب افراد رنگ زرد پاستلی را تنها مناسب اتاق کودکان می‌دانند، اما این رنگ می‌تواند برای سایر اتاق خواب‌ها هم مناسب باشد. برای مثال در تصویر بالا، رنگ زرد پاستلی دیوارها پشت زمینه هماهنگ با رنگ خاکستری، زرد، صورتی و هلویی کوسن‌ها و تخت هلویی رنگ شده‌است. جزئیات دیگری به رنگ قهوه‌ای تیره نیز کنتراست خوبی در رنگ‌های اتاق ایجاد کرده‌است. اگر در دکوراسیون اتاق شما از رنگ‌هایی چون سبز، آبی، بنفش یا خاکستری پاستلی سردتر استفاده شده‌است، می‌توانید این کنتراست را با جزئیات مشکی یا نقره‌ای ایجاد کنید.

رنگ زرد مدرن

رنگ زرد و مشکی در دکوراسیون اتاق خواب

وقتی از رنگ‌های مدرن مشکی و خاکستری در دکوراسیون اتاق استفاده می‌کنید، جزئیات به رنگ روشن اتاق را از حالت سردی و ملالت آور بیرون می‌آورند. در این تصویر، رنگ زرد طراوت و شادابی به تخت و میز کنار تخت داده است. در این اتاق رنگ‌های مدرن به خوبی با جزئیات رمانتیک ترکیب شده‌اند: آینه آفتابگردان، میز پاتختی آنتیک، پرده‌ها و کوسن‌ها فضای رمانتیک به اتاق داده‌اند در حالی که تم رنگ دیوارها، تخت، طرح هندسی روی دیوارها و آباژورهای مشکی ظاهر مدرن به اتاق داده‌اند.

زرد به عنوان رنگ خنثی

رنگ زرد خنثی در دکوراسیون اتاق خواب

گرچه زرد به اندازه قهوه‌ای، مشکی، خاکستری، سفید یا قهوه‌ای مایل به زرد رنگ خنثی محسوب نمی‌شود، ولی وقتی مانند تصویر از سایه ملایم زرد استفاده می‌شود، رنگ خنثی محسوب می‌شود. در این تخت خواب سبک قدیمی از رنگ‌های کرمی، طوسی و زرد طلایی استفاده شده و یک ظاهر شیک و آرام به اتاق داده‌است.

دیوارهای تیره

رنگ زرد و دیوار تیره در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ تیره دیوار شیک است اما استفاده زیاد از رنگ تیره خسته‌کننده است. راه حل آن این است که از رنگ‌های روشنتر در اتاق نیز استفاده شود تا با دیوارها کنتراست ایجاد کنند. در اتاقی که تصویر آن را می‌بینید، رنگ آبی تیره دیوارها با رنگ زرد پتویی که روی تخت قرار داده شده و آینه حاشیه طلایی و تخت خواب سبز ملایم روح و جان یافته است.

ترکیب زرد و سفید

رنگ زرد و سفید در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ سفید تازگی و سادگی می‌بخشد و اضافه کردن رنگی دیگر به آن، کنتراست و عمق ایجاد می‌کند. در این اتاق رنگ سفید با رنگ زرد روغنی دیوارها و زرد کمی تیره‌تر روی تخت خواب، درهم آمیخته است. گل‌های آفتابگردان نیز زیبایی و طراوت اتاق را دوچندان کرده‌اند.

زرد خردلی مدرن

رنگ زرد خردلی در دکوراسیون اتاق خواب

عاشق زرد هستید اما ترجیح می‌دهید از رنگ روشن استفاده نکنید؟ مشکلی وجود ندارد. می‌توانید از رنگ زرد خردلی مانند تصویر استفاده کنید. در معماری بسیاری از کشورها از زرد خردلی به عنوان رنگ خنثی استفاده می‌شود. همانطور که در تصویر هم دیده می‌شود این رنگ در کنار دیگر رنگ‌ها و وسایل اتاق نیز زیبایی و هماهنگی دارد.

رنگ زرد ملایم

رنگ زرد ملایم در دکوراسیون اتاق خواب

گرچه رنگ زرد تحریک‌کننده است، اما رنگ‌های روشن‌تر زرد خاصیت آرامش‌بخش دارند. در این تصویر می‌توانید در برخی جاها رنگ آبی و سبز سرد را ببینید، اما دیوارهای به رنگ زرد ملایم فضای آرام به اتاق داده‌اند. رنگ زرد ملایم دیوارها با هر مدل دکوراسیون هماهنگی دارد.

زرد کمرنگ اتاق دختر

رنگ زرد اتاق خواب دختر

گرچه بسیاری از بزرگسالان از استفاده از رنگ زرد در اتاق خوابشان خودداری می‌کنند، اما کودکان برعکس این رنگ را برای اتاقشان دوست دارند. دختران حتما از چنین اتاقی با رنگ زرد شاد و روشن با گل‌ها و جزئیات رنگی و زیبا استقبال می‌کنند. رنگ زرد روشن دیوارها درخشندگی آفتاب گونه می‌دهد، در عین حال رنگ سبز، هلویی، صورتی و آبی جلوه بیشتری به اتاق می‌بخشند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.