موهای سفید خود را با پوست سیب‌زمینی رنگ کنید

موهای خود را با مواد طبیعی رنگ کنید

موهای شما به مرور زمان و با بالا رفتن سن سفید می‌شوند و این امری است اجتناب‌ناپذیر. اما شما می‌توانید به جای رنگ کردن موها با مواد شیمیایی و مراجعه مداوم به آرایشگاه‌ها، از مواد طبیعی استفاده کنید که به مرور زمان موها را تیره‌تر می‌کند. یکی از این راه‌حل‌ها، استفاده از پوست سیب‌زمینی است. نشاسته موجود در پوست سیب‌زمینی به عنوان رنگ مو عمل می‌کند و به مرور زمان موهای سفید ریشه موها را تیره‌تر می‌کند.

مرحله اول

پنج یا شش سیب‌زمینی متوسط را پوست بگیرید. سیب‌زمینی را کناری گذاشته و پوست آن را در قابلمه بزرگی بریزید. نصف قابلمه را از آب پر کنید. قابلمه را روی گاز با حرارت زیاد قرار دهید. بگذارید پوست سیب‌زمینی‌ها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جوش بخورد.

مرحله دوم

محتوی داخل قابلمه را از صافی رد کنید و داخل کاسه‌ای بزرگ بریزید. آب آن را نگه داشته و پوست سیب‌زمینی‌ها را دور بریزید. بگذارید این آب کاملا خنک شود و سپس آن را داخل یک بطری شامپوی قدیمی و تمیز بریزید.

مرحله سوم

موها را با مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مو بشویید. زیرا موهایی که سفید می‌شوند، خشک و شکننده هستند و مهم است که به آنها آبرسانی انجام شود. بگذارید نرم‌کننده یک یا دو دقیقه روی مو بماند سپس آن را آب بکشید.

رنگ کردن موهای سفید با پوست سیب‌زمینی
موهایی که سفید می‌شوند، خشک و شکننده هستند و مهم است که به آنها آبرسانی انجام شود

مرحله چهارم

آب سیب‌زمینی را روی موها بریزید اما آن را نشویید، از حمام بیرون آمده و موها را با حوله خشک کنید و طبق عادت همیشه موهای خود را آرایش کنید.

مرحله پنجم

ریختن آب سیب‌زمینی روی موها بعد از شستشو و استفاده از نرم‌کننده را هر روز تکرار کنید. یا می‌توانید دو تا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و پس از چند هفته یا چند ماه نتیجه آن را ببینید.

موادی که برای این کار نیاز دارید:

  • ۵ تا ۶ سیب‌زمینی متوسط یا بزرگ
  • قابلمه بزرگ
  • صافی
  • کاسه بزرگ
  • بطری شامپوی قدیمی
  • شامپوی نرم‌کننده و آبرسان
  • حوله
منبع livestrong.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.