رنگ کردن ابرو و عوارض جانبی آن

برخی از زنان ابروهای خود را برای داشتن ظاهری زیبا رنگ می‌کنند

همه‌ی ما عاشق ابروهای پرپشت و پررنگ هستیم، اما به چه قیمتی؟ بسیاری از مردم به آرایشگاه می‌روند تا رنگ ابروها و مژه‌های خود را تیره‌تر و یا روشن‌تر کنند. پس از رنگ کردن، آن‌ها حدود یک یا دو ماه – بدون نیاز به انجام آرایش – خوب به نظر می‌رسند. اما با این‌که خدمات مربوط به ابروها در همه‌جا یافت می‌شود، این‌که رنگ کردن ابرو بی خطر است یا نه، هنوز هم موضوع داغ و تازه‌ای است.  در حالی‌که زنان قبلاً سعی می‌کردند رنگ ابروهای خود را با رنگ موهایشان تطبیق دهند، آخرین‌ ترند در مد ابرو این است که رنگ ابروها و مو متضاد باشد. برخی از زنان ابروهای خود را برای داشتن ظاهری زیبا رنگ می‌کنند. اما آیا این طرز فکر درست و بی خطر است؟

رنگ ابرو چه کار می‌کند؟

رنگ کردن ابرو و مداد زدن
بسیاری از زنان به طور منظم از رنگ مو برای ابروهای خود استفاده می‌کنند.

رنگ ابرو همان تکنولوژی موجود در رنگ موی دائمی را به کار می‌برد و بسیاری از زنان به طور منظم از رنگ مو برای ابروهای خود استفاده می‌کنند. به این مواد شیمیایی «رنگ اکسیداتیو» می‌گویند. زیرا آن‌ها باید قبل از این‌که عمل کنند، با یک عامل اکسید کننده (معمولاً پر اکسید هیدروژن) مخلوط شوند. عامل اکسید کننده باعث می‌شود مولکول‌های رنگی به پلیمریزه تبدیل شوند یا با یکدیگر پیوند بخورند، تا سایه‌های شدیدی را ایجاد کنند.

آیا رنگ ابرو بی خطر است؟

در یک کلام، بله! رنگ‌های اکسیداتیو مواد شیمیایی واکنش پذیری هستند که می‌توانند منجر به واکنش‌های آلرژیک، خارش دردناک، تاول و حتی کوری شوند. به همین دلیل قبل از استفاده از رنگ موهای دائمی، به شما گفته می‌شود که محصول را قبل از استفاده روی پوست سر، در نقطه‌ای کوچک از پوست خود امتحان کنید. چشم‌های شما از پوست سرتان حساس‌تر هستند، به طوری‌که یک واکنش آلرژیک برای آن‌ها بسیار خطرناک‌تر است. به همین دلیل سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) می‌گوید: «این رنگ‌ها یک بحران را نشان می‌دهند! چون با احتمال آسیب دائمی، خطری جدی برای سلامت محسوب می‌شوند، به عنوان مثال، نقص بینایی، نابینایی.» هیچ کدام از مواد افزودنی موجود در رنگ‌های دائم و یا موقتی مژه و ابرو توسط FDA تأیید نشده است.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از رنگ کردن ابرو و هشدارها

رنگ کردن ابرو و تتو
عوارض جانبی شایع و خطرات ناشی از رنگ کردن ابرو شامل سوزش چشم، پوست و التهاب بافت‌های اطراف ابرو و تحریکات پوستی است

عوارض جانبی شایع و خطرات ناشی از رنگ کردن ابرو شامل سوزش چشم، پوست و التهاب بافت‌های اطراف ابرو و تحریکات پوستی است. برخی افراد ممکن است تورم و التهاب را تجربه کنند و در برخی موارد نادر منجر به کوری می‌گردد. عوارض جانبی رنگ کردن ابرو ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بهتر است یک تست آلرژی در گردن و یا روی بازو انجام شود و واکنش آن بعد از ۲۴۴ ساعت مشاهده شود. با انتخاب رنگ‌های گیاهی، عوارض جانبی رنگ کردن ابرو بر روی پوست کاهش می‌یابد. بهتر است که این کار در سالن‌های حرفه‌ای، توسط متخصصان انجام شود، چون آن‌ها می‌دانند که امن‌ترین راه برای اعمال رنگ کدام است. پس از رنگ کردن ابرو، می‌توان از قطره‌ی چشم یا آب شور برای شستشوی چشم استفاده کرد.

راهنمای مراقبت از ابروی رنگ‌شده

رنگ کردن ابرو
حداقل ۲۴ ساعت قبل از این‌که برای اولین بار ابروهای خود را رنگ کنید، رنگ را روی پوست دست خود امتحان کنید

حداقل ۲۴ ساعت قبل از این‌که برای اولین بار ابروهای خود را رنگ کنید، رنگ را روی پوست دست خود امتحان کنید. پس از رنگ کردن ابرو، لطفاً مراقبت‌های زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هیچ سوزشی وجود ندارد، و این‌که رنگ تا زمانی‌که ممکن است روی ابروها باقی بماند.

  • ابروها را به طور مستقیم لمس نکنید (هر چند تمام محصول را از ابروهایتان پاک کرده‌اید، اما ممکن است کمی از آن باقی مانده باشد).
  • ابروها را نمالید.
  • تا ۲۴ ساعت از حرارت دور باشید.
  • تا ۲۴ ساعت هیچ‌گونه آرایشی را به ابروهایتان اعمال نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت حمام آفتاب نگیرید، چون این کار می‌تواند باعث محو شدن رنگ ابروها شود.
  • تا ۲۴ ساعت از شنا و سونا پرهیز کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از محصولات معطر اجتناب کنید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که پاک کننده‌های آرایشی که پایه‌ی روغنی دارند، می‌توانند رنگ را سریع‌تر محو کنند.
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب / اشعه‌ی UV برای مدت طولانی می‌تواند رنگ را سریع‌تر محو کند.

لطفاً توجه داشته باشید: تأثیر رنگ از ۲ تا ۴ هفته (بستگی به میزان رشد موی ابرو دارد) کاهش می‌یابد؛ اگر می‌خواهید ظاهر ابروهایتان را حفظ کنید، توصیه می‌شود پس از ۲-۴ هفته دوباره آن‌ها را رنگ کنید.

منبع mybenita.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.