روش‌های کاهش وزن در خواب

در جای سرد بخوابید و وسایل الکترونیکی را خاموش کنید

دوست دارید وزن کم کنید؟ ما به شما خواهیم گفت چطور می‌توان در خواب وزن کم کرد.

قبل از خواب پروتئین استفاده کنید

پروتئین و لاغری در خواب

عادت دارید قبل از خواب هله هوله بخورید؟ یخچال را با شیک‌های پروتئینی پر کنید. تحقیقات دانشگاه فلوریدا نشان داده مردانی که قبل از خواب ۳۰ گرم شیک پروتئین می‌خورند، میزان مصرف انرژی آنها در خواب بیشتر است (میزان انرژی یا کالری که بدن در خواب می‌سوزاند) نسبت به کسانی که قبل از خواب چیزی نخورده‌اند. همچنین پروتئین به بهبود ماهیچه‌ها در طول شب کمک می‌کند. هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، بیشتر می‌توانید در خواب کالری بسوزانید.

فضای خانه را خنک کنید

خنک کردن خانه و لاغری در خواب

خوابیدن در هوای سرد کمک می‌کند در طول شب کالری بیشتری بسوزانید. کسانی که در اتاقی با دمای ۱۹ درجه می‌خوابند، ۷ درصد بیش از کسانی که در اتاق گرم می‌خوابند، کالری می‌سوزانند. این احتمالا بدان دلیل است که بدن آنها برای رساندن دما به ۳۷ درجه بیشتر تلاش می‌کند، که این به سوزاندن کالری‌ها می‌انجامد. گرچه ممکن است ۷ درصد چندان زیاد به نظر نرسد اما با ۲۴ ساعت خوابیدن می‌توانید ۱۰۰ کالری اضافی خود را کم کنید.

صفحه‌های نمایش را خاموش کنید

کامپیوتر و لاغری در خواب

قبل از آنکه به تختخواب بروید، همه وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. تحقیقات دانشگاه منچستر نشان داده است نورهای آبی که از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند ساطع می‌شود، تولید ملاتونین بدن را دچار مشکل می‌کند و در نهایت موجب آسیب به متابولیسم می‌شود. قبل از خواب حتما تلویزیون را خاموش کنید. تحقیقات سنگاپور ارتباط بین مدت زمان نگاه کردن به صفحه تلویزیون و سطح بالای تری‌گلیسیرید ( که با سندرم متابولیک و دیابت ارتباط پیدا می‌کند) و سطح پایین آدیپونکتین (پروتئینی که به تنظیم سطح گلوکز و اسیدهای چرب می‌پردازد) را نشان داده است.

کم نخوابید

ساعت و لاغری در خواب

حتما می‌دانید که لازم است به حد کافی بخوابید اما گاهی مشغله‌ها نمی‌گذارند به اندازه کافی خواب داشته باشید. هر چه مدت زمان خواب عمیق شما در شب زیاد باشد (۷ تا ۸ ساعت توصیه شده)، کالری بیشتری در طول روز می‌سوزانید، حتی اگر فعالیت چندانی نداشته باشید. مطالعات مجله پزشکی تغذیه در آمریکا نشان داده مصرف انرژی کسانی که خوب خوابیده‌اند ۵ درصد بیشتر از کسانی است که خواب خوبی نداشته‌اند. این افراد همچنین ۲۰ درصد بیش از دیگران پس از غذا خوردن کالری می‌سوزانند. مطالعات نشان داده کم‌خوابی حساسیت سلول‌های چربی را در برابر انسولین، تغییر متابولیکی مرتبط با چاقی کمتر می‌کند.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.