چطور از ناخن مصنوعی استفاده کنیم؟

روش چسباندن و کندن ناخن مصنوعی

برای استفاده از ناخن مصنوعی، ابتدا باید ناخن‌ها را آماده کنیدو به همین منظور از پنبه آغشته به لاک پاک‌کن استفاده کرده و همه ناخن‌ها را تمیز کنید.

انتخاب ناخن در اندازه مناسب

پس از آماده شدن ناخن‌ها، حال باید ناخن‌های مصنوعی که اندازه آنها متناسب با ناخن شما باشد را انتخاب کنید. ابتدا هر یک از ناخن‌ها را امتحان کنید تا ناخن مناسب هر انگشت یافت شود.

چسب زدن

چسب زدن ناخن مصنوعی

پس از انتخاب ناخن مناسب، چسب مخصوص را استفاده کنید. برای چسباندن ناخن‌ها به میزان کافی چسب به کار ببرید طوری که ناخن‌ها می‌توانند تا ۷ روز مقاومت داشته باشند. اما اگر چسب به اندازه کافی استفاده نشود، ممکن است دوباره ناخن افتاده و نیاز به چسباندن مجدد داشته باشد. اگر چسب زیاد استفاده کردید، می‌توانید با ابزار مانیکور اضافه‌های چسب را از زیر و اطراف ناخن پاک کنید.

چسباندن ناخن‌ها

سوهان زدن ناخن مصنوعی

پس از آنکه چسب را هم به پشت ناخن مصنوعی و هم روی ناخن خودتان زدید، ناخن مصنوعی را روی ناخن خود قرار داده و فشار دهید. ناخن مصنوعی را درست از گوشه‌ها روی ناخن بچسبانید و ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. ممکن است مقداری از چسب بیرون زده و پوست انگشت را به ناخن بچسباند. پس از ۵ تا ۱۰ ثانیه ناخن بعدی را بچسبانید و به همین صورت ادامه دهید (چطور در خانه ناخن ها را مانیکور کنیم؟).

پس از چسباندن ناخن‌ها می‌توانید سر آنها را با ناخن‌گیر کوتاه کنید و در صورتی که ناصافی‌هایی داشت، با سوهان ناخن مرتب کنید.

روش کندن ناخن مصنوعی

استفاده از نخ برای کندن ناخن مصنوعی

اگر می‌خواهید ناخن‌های مصنوعی را بیرون بیاورید، به هیچ وجه آنها را نکشید زیرا به ناخن شما آسیب می‌زند. در عوض با استفاده از یک نخ بین ناخن و ناخن مصنوعی فاصله ایجاد کنید و روی آن پولیش بزنید تا کمی چسب آن ضعیف شود.

خیساندن ناخن‌ها

خیساندن ناخن مصنوعی

پس از استفاده از نخ و پولیش ناخن، با استفاده از پنبه آغشته به لاک پاک‌کن همه ناخن‌ها را مرطوب کنید. سپس هر ناخن را ۲-۳ دقیقه در آب خیس کنید و ناخن را آرام آرام در آب به سمت بیرون بکشید. اگر پوست حساسی دارید که به خاطر استون ممکن است خشک شود، ابتدا ناخن‌ها را بیرون آورده و سپس دست‌ها را شسته و از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

پس از خیس کردن ناخن‌ها و بیرون آوردن ناخن‌های مصنوعی، دست و انگشتان را شسته و از مرطوب‌کننده استفاده کنید، بدین صورت ناخن‌ها به حالت قبل خود برمی‌گردند. اگر دست‌های شما پس از مرطوب کردن باز خشک بود، باید از روش‌های آبرسانی به پوست استفاده کنید. در غیر این صورت چند بار در روز دست‌ها را با کرم مخصوص مرطوب کنید.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.