روش اندازه‌گیری پرده

دوخت پرده یا خرید پرده آماده؟

ابتدا میل پرده را نصب کنید، سپس با استفاده از یک متر فلزی شروع کنید به اندازه‌گیری کردن از بالای چارچوب پنجره (طوری که پنجره زمانی که پرده‌ها بسته هستند، مخفی بماند) تا روی زمین (برای پرده قدی) و این اندازه‌گیری را از هر دو طرف انجام دهید. باید حتما اندازه‌ها تا کف زمین محاسبه شود. از زیر میل پرده تا کف زمین را نیز از هر دو طرف محاسبه کنید.

عرض چارچوب پنجره یا میل پرده را نیز تا جایی که می‌خواهید گیره پرده را در دو طرف دیوار قرار دهید و پرده‌ها را در آن جمع کنید، محاسبه کنید. برخی پرده‌ها ریسمان‌هایی در میانه خود دارند تا دو طرف پرده روی هم قرار گیرد و بدین صورت از نور زیاد و ایجاد فاصله بین دو طرف پرده جلوگیری شود. در محاسبات خود باید ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر به عرض پرده بیفزایید تا دو طرف پرده روی هم قرار گیرند.

اندازه عرض دلخواه خود را (عرض اندازه‌گیری شده) در عدد ۲-۲.۵ ضرب کنید و آن را تقسیم بر اندازه عرض پارچه کنید. عدد حاصله را به سمت بالا گرد کنید تا به عدد عرض کامل نزدیک شود. اگر به عدد عجیب و غریبی دست یافتید، تعجب نکنید. برای مثال ممکن است برای عرض ۵ دو عدد ۲ و نیم برای هر طرف پرده حاصل شود.

اندازه‌گیری پرده

۲۵ تا ۳۰ سانتی متر به عدد نهایی جهت پوشاندن فواصل و تاج بالای پرده بیفزایید. این اندازه کلی را بر همان الگویی که گفته شد تقسیم کنید و عدد را به عدد بزرگتر گرد کنید. اندازه طول را در عرض ضرب کرده تا میزان پارچه موردنیاز برای پرده به دست آید.

مسلم است که سرمایه‌گذاری برای پرده می‌تواند سنگین باشد به خصوص برای دوخت پرده. ممکن است گاهی در پیدا کردن پارچه مناسبی که درست به اندازه موردنظر شما باشد شانس بیاورید اما پرده‌های از پیش دوخته شده طراحی بهتری دارند. برای سفارش پرده برای دوخت شما انتخاب‌های نامحدودی برای پارچه آن دارید با طرح‌های متضاد یا هماهنگ که می‌تواند درست اندازه پنجره شما باشد. سفارش دوخت پرده از لحاظ اندازه و شیوه قرار گرفتن روی پنجره بهتر از گزینه‌های دیگر است. پرده‌های از پیش آماده دوام بیشتری دارند و اگر نخواهید زود به زود آن را عوض کنید، به صرفه‌تر است.

در مورد انتخاب پرده‌های از پیش آماده سبک زیبا و آراسته آن را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که عرض پارچه زیاد است تا جلوه سرتاسری به پرده بدهد. می‌توانید تزیینات و حاشیه‌های بیشتر به پرده بیفزایید تا آن را زیباتر کند.

وقتی پرده آماده شده را نصب کردید، زمانی را برای مرتب و صاف کردن آن اختصاص دهید و مطمئن شوید پایین قد پرده چروک نمی‌شود و در صورت نیاز پایین آن را تو بزنید. پرده‌های دوخته شده بهتر نصب می‌شوند و اندازه مناسبی دارند و اگر نصب‌کننده آن کارش را به خوبی انجام دهد، ظاهر کامل و عالی پیدا خواهد کرد.

منبع realhomes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.