روش نگهداری کیف چرم

به کیف‌های چرم‌تان به عنوان سرمایه نگاه کنید

همه ما عاشق کیف‌‌های دستی و دوشی چرم هستیم، آن‌‌ها هم به اندازه کافی لطیف هستند و هم می‌‌توانند هر استایلی را به یک ظاهر خاص تبدیل کنند. اما در کنار این‌‌ها، مهمترین نکته‌ای که ما را به خرید یک کیف چرم خاص، ترغیب می‌کند، دوام بالای آن است. همه ما وقتی مبلغ زیادی را برای خرید یک کیف کوچک دستی چرم می‌پردازیم، با خودمان می‌گوییم “این کیف تا مدت‌ها برای من کار خواهد کرد”. حالا وقت آن است که یاد بگیریم واقعا چطور می‌توان از کیف‌های چرم نگهداری کرد که تا سالیان سال دوام بیاورند.

کسانی که همیشه به دنیای مد علاقمند هستند و آن را دنبال میکنند؛ میدانند که کیف‌های بزرگ و جادار، امروزه جای خود را به کیف‌های دستی چرمی داده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم شیوه مناسب نگهداری کیف دستی چرم چیست؟ آیا باید آن‌ها را از یک قلاب آویزان کنیم؟ یا آن را بدون قاعده‌ای خاص و مانند سایر لباس‌ها در کمد بگذاریم؟ هیچ کدام از این روش‌ها، روش درست و صحیح نگهداری از کیف دستی نیست. اگر می‌خواهید به بهترین شکل از کیف دستی مورد علاقه‌تان نگهداری کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشد، باید و حتماً این مطلب را بخوانید، تا بهترین و ساده‌ترین روش نگهداری از کیف دستی را به شما معرفی خواهیم کرد.

چه چیزهایی نیاز دارید؟

  • چند برگه روزنامه
  • یک کیف نازک و قدیمی پارچه‌ای که ترجیحاً در سایزی مشابه کیف‌تان باشد.

چه کاری باید انجام دهید؟

کیف دستی چرمی خود را کاملاً خالی کنید و روزنامه‌ها را مچاله کرده و در کیف پارچه‌ای قرار دهید. این کیف پارچه‌ای پر شده از روزنامه را درون کیف چرمی‌تان بگذارید، تا کل فضای داخلی کیف را پر کند و همه چیز در شکل واقعی و کاملاً منظم قرار بگیرد. زمانی که به کیف احتیاجی ندارید آن را در یک طبقه تمیز کمدتان قرار بدهید و به هنگام استفاده از آن، کیف پارچه‌ای را خارج کرده و از کیف دستی چرمی‌تان استفاده کنید. خواهید دید که با این روش کیف دستی چرمی شما در بهترین حالت خود باقی خواهد ماند و آسیبی نخواهد دید.

چه اتفاقی می‌افتد؟

کهنگی چرم با خراش‌ها و پارگی‌های روی آن و از شکل افتادگی مشخص می‌شود. روزنامه‌ها فضاهای خالی درون کیف را پر می‌کنند و از پارگی و از شکل افتادگی آن جلوگیری می‌کنند. کیف پارچه‌ای در برگیرنده روزنامه‌ها، یک راه حل هوشمندانه برای زمانی است که روزنامه‌ها را از کیف چرمی خارج می‌کنید تا بر روی زمین پخش نشوند. برای اینکه همیشه کیف‌هایتان در شکل و حالت اصلی خود و کاملاً مرتب باشند، برای نگهداری و مراقبت از آن‎ها اهمیت زیادی بدهید. کیف‌های چرمی با اینکه دیرتر از سایر کیف‌ها خراب می‌شوند، اما به راحتی شکل اصلی خود را از دست می‌دهند.

کیف چرم مردانه

مراقبت را از همان لحظه اول شروع کنید

اگر می‌خواهید پیش از آنکه آسیبی به کیف چرم‌تان برسد از آن محافظت کنید، بهتر است از مرطوب‌ کننده‌ها و واکس چرم استفاده کنید. واکس‌ها تنها مخصوص کفش‌های چرم نیستند، بلکه بسیاری از واکس‌ها و مرطوب کننده‌ها برای همه محصولات چرم و جیر و نبوک، طراحی شده‌اند و می‌توانند ماندگاری چرم را افزایش دهند.

کیف‌های چرم را درست، ذخیره کنید

بهتر است کیف چرم خودتان را در آشفته بازار پایین کمد لباس‌ها نگهداری نکنید! اگر کیف چرم را در جایی بگذارید که به آن فشاری وارد نمی‌شود و آن را داخل یک پارچه نخی یا محافظ قرار دهید، می‌توانید مطمئن باشید که عمر طولانی‌تری خواهد داشت. هیچ وقت کیف چرم تان را داخل کیسه‌های نایلونی که رطوبت را در خود نگه می‌دارند، قرار ندهید.

هر لکه‌ای را به سرعت پاک کنید

ازبین بردن هر نوع لکه‌ای از روی چرم می‌تواند راه و روش خاصی داشته باشد، اما اگر نمی‌خواهید با روش‌های سنتی ریسک کنید، بهترین راه برای از بین بردن لکه‌های روی کیف چرم این است که هر چه سریع‌تر از یک پاک‌ کننده و احیا کننده چرم استفاده کنید یا کار را به متخصص بسپارید.

کیف چرم زنانه

به وسایل داخل کیف نظم دهید

هر چیز حاوی مایعات، مثل بطری آب یا نوشیدن بعلاوه لوازم آرایشی را حتما در کیسه یا کیف جداگانه قرار دهید و بعد آن را داخل کیف چرم خودتان بگذارید. از خودکارهای فشاری استفاده نکنید، خودکاری را همراه خودتان بردارید که درب داشته باشد. با این حال باز هم بهتر است لوازم تحریر خودتان را در یک کیف کوچک جداگانه قرار دهید.

از زیپ و بخش‌های فلزی کیف نگهداری کنید

فراموش نکنید که هر قدر هم بدنه چرمی کیفتان را تمیز و براق نگه دارید، اگر زیپ‌ها یا بند زنجیری کیف‌تان، از بین برود، آن کیف ظاهر مرتب و خاصش را از دست می‌دهد. پس مواظب باشید که جزییات فلزی کیف‌تان زنگ‌ زده و کثیف نباشد.

این نکات کوچک را از قلم نیاندازید:

  • اگر دست‌تان کثیف است یا تازه از کرم مرطوب کننده استفاده کرده‌اید به کیف چرم‌تان دست نزنید.
  • کیف‌تان را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • یک کیف چرم را هر روز و همیشه استفاده نکنید، گاهی به آن استراحت دهید.
  • از برس جیر برای تمیز کردن و نو کردن کیف‌های جیر استفاده کنید.
  • استفاده منظم از مرطوب‌ کننده چرم باعث لطافت و دوام بالای کیف چرم شما می‌شود.
  • اگر از کیف چرم خود به صورت مرتب استفاده می‌کنید، هفته‌ای یک بار آن را با یک دستمال نخی لطیف تمیز کنید.
  • در نهایت اگر می‌خواهید به کیف دستی یا دوشی خود به عنوان یک سرمایه‌ گذاری نگاه کنید، سراغ چرم بروید و البته یک طراحی خاص و کلاسیک را انتخاب کنید که همیشه کارایی داشته باشد.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.