چه زمان باید اثاث منزل را عوض کرد؟

تاریخ مصرف هر یکی از اثاثیه منزل متفاوت است

برخی از اثاث منزل را می‌توان تا سال‌ها نگه داشت. اگر اینطور نبود، میراث گرانبهای مادربزرگ‌ها مانند لوازم آنتیک آنها را نمی‌توانستیم در اختیار داشته باشیم.

گرچه اثاث خانه مانند غذاهای بسته‌بندی شده تاریخ انقضا ندارند، اما بسیاری از افراد وقتی اثاث و مبلمان برای خانه خریداری می‌کنند، قصد ندارند این وسایل را تا ابد داشته باشند. تغییر سلیقه، تغییر مد روز و بسیاری چیزهای دیگر سبب می‌شود اثاث خانه تاریخ مصرف مشخصی پیدا کند.

تاریخ مصرف هر یکی از اثاثیه منزل متفاوت است و به عواملی چون مواد به کار رفته در آن، میزان استفاده در روز و میزان مراقبت از آن بستگی دارد. کاناپه‌ای در اتاق نشیمن که کودکان، نوجوانان و حتی حیوانات خانگی از آنها استفاده می‌کنند، چندان عمر نخواهد کرد.

متوسط تاریخ مصرف اثاث منزل

کاناپه

۷-۱۵ سال

صندلی مبلمان

۷-۱۰ سال

صندلی چوبی

۱۰-۱۵ سال

میز نهارخوری

۱۵-۲۰ سال

میز عسلی

۵-۱۰ سال

تخت خواب

۱۵-۲۰ سال

کمد و کشو

۱۰-۲۰ سال

میز تحریر

۱۵ سال

صندلی اداری

۷-۱۰ سال

اثاث فلزی پاسیو یا حیاط

۱۰ سال

اثاث چوبی

۱۰ سال

تشک

۵-۱۰ سال

 

اثاث منزل و میز نهارخوری

چطور می‌توان فهمید چه زمان باید اثاث خانه را عوض کرد؟

سوالات زیر به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمان برای تعویض اثاث منزل مناسب است.

  • آیا با وجود تعمیر، قسمتی از اثاث شکسته شده است؟
  • آیا مبلمان لکه‌دار و نخ‌نما شده است؟
  • آیا هنوز هم اثاثیه مناسب فضایی که در آن قرار گرفته، هست؟
  • آیا هنوز هم احساس راحتی می‌دهد؟
  • آیا نیاز و سلیقه شما تغییر کرده است؟

مبل و کاناپه

اگر کاناپه غژغژ می‌کند، کوسن‌ها خم شده و شکم داده‌اند و پشتی مبلمان خراب شده است، زمان آن رسیده که کاناپه جدیدی خریداری کنید. لکه‌دار شدن، بو گرفتن، پوسته شدن یا پاره شدن قسمت پارچه‌ای مبلمان نشانه‌ای است برای تعویض آن (در خرید کاناپه به چه نکاتی توجه کنیم؟).

صندلی مبلمان

همان مواردی که در مورد مبل و کاناپه گفته شد، در مورد این صندلی‌ها نیز صدق می‌کند. یکی از مواردی که در مورد صندلی‌ها اهمیت دارد، نحوه ایستادن آن است. اگر پایه‌های آن خم شده یا تعادل ندارد، باید صندلی جدید خریداری شود (نکات مهم در انتخاب صندلی میز نهارخوری).

صندلی چوبی

چه صندلی میز نهارخوری و چه صندلی پذیرایی، هر زمان پایه‌های صندلی چوبی لق شود یا چوب قسمت نشیمن خراب شود، باید تعویض گردد. اگر صندلی مبلمان باشد، می‌توانید در صورتی که دیگر قسمت‌های آن سالم است، تنها قسمت پارچه‌ای آن را تعویض کنید.

میز نهارخوری

میز نهارخوری ممکن است دچار خراش، فرورفتگی و سوختگی شود و ظاهر ناسالمی پیدا کند. یا ممکن است بخواهید میز بزرگ خود ا با میز کوچکتری که مناسب اندازه اتاق یا تعداد افراد باشد، تعویض کنید.

میز عسلی

بسیاری از میزهای عسلی به مرور به خاطر چای و قهوه داغ یا ریختن نوشیدنی‌ها، فرسوده می‌شود. هر زمان که این میزها ظاهر ناسالم پیدا کرد یا لق شد و یا مناسب با اندازه اتاق‌تان نبود، می‌توانید آن را تعویض کنید.

تخت خواب

اگر چارچوب تخت دچار شکستگی شد، زمان آن رسیده که تخت جدیدی خریداری کنید. در خرید جدید خود می‌توانید تختی با چارچوبی محکم و تاج تختی مناسب سلیقه خود انتخاب کنید. تخت خواب بچه‌ها معمولا با بالاتر رفتن سنشان باید تعویض شود (چند نکته در خرید اثاث اتاق خواب).

کشو و کمد

هر زمان چارچوب کشو و کمد خراب شد و درب آنها به راحتی باز و بسته نمی‌شدند، باید تعویض گردد.

میز تحریر

هر زمان میز شما لق شد یا کشوهای آن به راحتی باز و بسته نشدند، زمان تعویض آن است. در بسیاری موارد، میزها بر اساس نوع استفاده و تکنولوژی موردنیاز نیاز به تعویض دارند.

صندلی اداری

اگر از صندلی اداری خود در هفته ۴۰ ساعت استفاده می کنید، حدودا ۱۰ سال عمر خواهد کرد. طول عمر صندلی بستگی به این دارد که از جنس چوب است یا فلز یا پلاستیک و رویه آن چرمی است یا پارچه‌ای. اگر رویه آن فرسوده شود و نشیمن صندلی احساس راحتی نداشته باشد، زمان آن رسیده که صندلی را عوض کنید.

اثاث پاسیو و حیاط

صندلی و وسایل حیاط چه از جنس چوب باشند یا فلز یا پلاستیک، هر زمان لق شده و تحمل وزن را نداشتند، باید تعویض شوند. با قرار دادن این وسایل به دور از تابش مستقیم خورشید، تمیز کردن مرتب آن و قرار دادن آنها در انباری در فصولی که مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، عمر آنها را افزایش می‌دهد.

تشک

تشک یکی از اثاثیه منزل است که زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر زمان تشک خم شد، بو گرفت و در زمان استفاده احساس راحتی ایجاد نکرد و موجب کمر درد شد، بایستی تعویض گردد (در ۶ مرحله ساده تشک خود را تمیز کنید).

اثاث منزل و تخت خواب

با اثاث قدیمی چه می‌توان کرد؟

بر اساس جنس اثاثیه قدیمی، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست:

  • آن را دور بریزید: اگر اثاثیه قدیمی شما قابل استفاده نیست، پس از تعمیر همچنان خراب است، و یا حشرات به آن هجوم برده‌اند، باید به طور کامل دور ریخته شوند.
  • اهدا: می‌توانید آنها را به خیریه‌ها و بی‌خانمان‌ها بدهید.
  • فروش: می‌توانید آن را به سمساری‌ها بفروشید یا در سایت‌های اینترنتی فروش وسایل دست دوم، به فروش برسانید. عکس‌های دقیق از آن بگیرید و قیمت مناسبی تعیین کنید.
  • آن را به دوستان و آشناها بدهید: شاید اثاثیه‌ای که برای شما دیگر قابل استفاده نیست، برای دوست یا آشنا مفید و قابل استفاده باشد و می‌توانید آن را به آنها بدهید.
منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.