زیباترین قلعه های دنیا

قلعه هایی که جاذبه های گردشگری معروفی هستند

قلعه ها ساختمان های محکمی بودند که نجیب زادگان آن ها را می ساختند تا مناطق اطراف خودشان را کنترل کنند، این بناها با گل و چوب و سنگ ساخته می شدند و معماری آن ها زیبایی خاصی داشت. امروزه این قلعه ها با نوع خاص ساخت و برج های زیبایشان به جاذبه های توریستی تبدیل شدند و اگر شهری از این بناهای تاریخی داشته باشد به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل می شود.

قلعه سوالوز نست

قلعه سوالوز نست
یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شبه جزیره کریمه است

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شبه جزیره کریمه است. این بنا در لبه صخره های ساحل جنوبی اکراین قرار دارد و در سال های ۱۹۱۱ و ۱۹۱۲ در بالای صخره ۴۰ متری ساخته شده است. ساخت آن به صورت فشرده بوده است و فقط ۲۰ متر طول و ۱۰۰ متر عرض دارد. طراحی این برج شامل یک راهروی بزرگ، اتاق مهمانی، مسیر پله به سمت برج، دو اتاق خواب در دو طبقه جدا و یک برج بوده است. دیوارهای اتاق مهمانی با چوب پوشیده شده و بقیه اتاق ها، دیوارهای رنگ شده با تزئینات گچبری دارند.


قلعه هونیاد

قلعه هونیاد
یکی از هفت شگفتی کشور رومانی است

یکی از بزرگ ترین قلعه های اروپا و یکی از هفت شگفتی کشور رومانی است. توریست ها درباره آن اینطور می گویند که ولاد سوم بعد از اینکه در سال ۱۴۶۲ از قدرت برکنار شد توسط جان هونیاد در این محل به مدت ۷ سال زندانی شد. در حیاط این بنا در کنار کلیسایی کوچک چاهی به عمق ۳۰ متر قرار دارد که بر اساس افسانه ها این چاه توسط سه زندانی ترک حفر شد و به آن ها وعده داده شده بود که اگر به آب برسند آزاد خواهند شد. بعد از ۱۵ سال آن ها چاه را تکمیل کرده و به آب رسیدند اما کسی که آن ها را اسیر کرده بود به وعده خود عمل نکرد، گفته می شود که بر روی دیواره های این چاه نوشته شده که «تو آب داری ولی روح نداری»، در فوریه ۲۰۰۷ این قلعه میزبان یک برنامه تلویزیونی انگلیسی بوده است.


قلعه اسپیس

قلعه اسپیس
اسپیس در سال ۱۷۸۰ آتش گرفت این که چگونه این بنا دچار حریق شد معلوم نیست

از قلعه های بزرگ قرون وسطی ای است که در قرن ۱۲ در اسلواکی ساخته شد، ظاهر زیبای آن باعث شده که در فیلم های زیادی نشان داده شود. این بنا مرکز سیاسی، اداری، اقتصادی و فرهنگی بوده است و در سال ۱۹۹۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.  اسپیس در سال ۱۷۸۰ آتش گرفت این که چگونه این بنا دچار حریق شد معلوم نیست ولی نظریه های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن ها این است که گروهی عمدا آن را آتش زدند تا مالیات را کاهش دهند.

قلعه ماتسوموتو: یکی از قلعه های تاریخی ژاپن است که به دلیل ظاهر سیاه رنگ، به قلعه کلاغ ها هم معروف است، از این بنا تا توکیو دسترسی راحت ریلی و جاده ای وجود دارد. در دوره سنگوکو که دوران جنگ های داخلی در ژاپن بود، در سال ۱۵۰۴۴ در این محل قلعه ای ساخته شد که به نام فوکاشی شناخته می شد بعدها برج ها و قسمت های دیگر آن را هم ساختند و گفته می شود که بیشتر بخش های آن در سال ۱۵۹۳ و ۱۵۹۴ ساخته شد.

منبع eligasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.