با زیباترین مکان‌های دیدنی شیلی آشنا شوید

شیلی تقریبا کشوری ثروتمند است و فساد در آن نیست

شیلی سرزمینی بلند و باریک است که در لبه قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است. برخلاف برخی کشورهای آمریکای جنوبی، شیلی تقریبا کشوری ثروتمند است و فساد در آن نیست و سابقه‌ای طولانی از ثبات سیاسی دارد. سفر به این کشور نیز بسیار آسان است به خصوص اگر بخواهید بیش از دو هفته زمان برای سفر بگذارید. این کشور دارای فرهنگ و تاریخ بسیار جالبی است و شهرهای متنوعی دارد با مناظر جالب و غیرمعمول که از جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از زیباترین مناطق این کشور را به شما معرفی کنیم:

یخچال سن رافائل

یخچال سن رافائل در شیلی
متاسفانه عقب‌نشینی این یخچال‌ها سبب شده به خوبی نتوان از منظره آن استفاده کرد و شما را با یکی از نگرانی‌های گرمایش زمین آشنا می‌کند

داخل پارک ملی سن رافائل یک تالاب بسیار خاص قرار دارد و در دورترین قسمت تالاب یخچال بزرگ سن رافائل قرار گرفته که ۷۰تا  متر بالاتر از آب‌های تیره تالاب آمده است. قایق‌سواری روی تالاب با منظره کوه‌های پاتاگونیا، جنگل‌های انبوه در سرتاسر ساحل و دولفین‌های پاتاگونیایی که از میان توده‌های یخ کوچک داخل رودخانه عبور می‌کنند، بسیار زیبا و لذتبخش است. متاسفانه عقب‌نشینی این یخچال‌ها سبب شده به خوبی نتوان از منظره آن استفاده کرد و شما را با یکی از نگرانی‌های گرمایش زمین آشنا می‌کند.دانشمندان گفته‌اند این یخچال‌ها تا سال ۲۰۳۰ از بین می‌روند. پس تا قبل از نابودی آنها برای دیدنشان راهی شوید.

Valle de la Luna

Valle de la Luna در شیلی
این منطقه یکی از خشک‌ترین قسمت‌های روی زمین محسوب می‌شود

این منطقه در صحرای آتاکامای شیلی قرار گرفته است. این منطقه یکی از خشک‌ترین قسمت‌های روی زمین محسوب می‌شود. نام این منطقه به معنای صحرای ماه است و یک منظره غیرعادی دارد. این زمین پوشیده از سنگ و شن در رنگ و شکل منحصر به فرد شبیه سطح ماه است تا جایی که ناسا نمونه ماه‌پیمای خود را در اینجا آزمایش کرده است. نمک باقیمانده از دریاچه‌های خشک، پوشش سفید بی‌نظیری به آنها داده. غروب خورشید را در این منطقه ببینید و شاهد تغییر رنگ محیط با پایین آمدن خورشید باشید که دشت را سرتاسر صورتی، طلایی و قرمز می‌کند.

Torres del Paine

Torres del Paine در شیلی
برای کسانی که علاقه‌ای به پیاده‌روی ندارند یک روز زمان می‌برد تا به بالای کوه برسند و در هتل لوکس آنجا اقامت کنند.

پارک ملی Torres del Paine بخشی از منطقه حفاظت‌شده جنگلی شیلی است. این منطقه دارای دشت، رودخانه‌هایی چون Paine، دریاچه و یخچال است. از زمان اولین حضور گردشگران خارجی در این منطقه در سال ۱۸۸۰، تعداد بازدیدکنندگان به تدریج افزایش یافته تا جایی که به ۱۴۰۰۰۰ نفر رسیده اما از لحاظ علمی بررسی شده که مبادا حضور گردشگران تاثیر منفی بر محیط داشته باشد. مسیر پیاده‌روی مشخص است و پناهگاه‌ها و خدماتی برای ارائه به گردشگران تدارک دیده شده است. مسیر پیاده‌روی به شکل W، ۵ روز زمان می‌برد و مسیر دایره‌وار ۹ روز. برای کسانی که علاقه‌ای به پیاده‌روی ندارند یک روز زمان می‌برد تا به بالای کوه برسند و در هتل لوکس آنجا اقامت کنند.

پارک ملی Lauca

پارک ملی Lauca در شیلی
این بزرگترین و پهناورترین فلات خارج از تبت است

این پارک ملی در محدوده Andean قرار گرفته و شامل کوه‌ها و فلات‌هاست که این فلات‌ها از آتشفشان‌های بزرگ شکل گرفته‌اند. این بزرگترین و پهناورترین فلات خارج از تبت است. این منطقه به فاصله هزارپایی از سطح دریا قرار گرفته و منظره جذاب و فوق‌العاده‌ای را پیش چشم بازدیدکنندگان می‌گذارد. تنوع گیاهی و جانوری این منطقه فوق‌العاده است. شترهای بی‌کوهان بندانگشتی و ویسکاچه‌های شبیه خرگوش از جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه هستند. دیگر انواع شترهای آمریکای جنوبی و انواع گونه‌های پرندگان را نیز شامل کرکس‌های بومی را نیز می‌توانید در این منطقه ببینید.

Laguna Verde

Laguna Verde در شیلی
کوه‌هایی که این دریاچه را محاصره کرده‌اند، شامل کوه Ojos del Salado بلندترین کوه‌های آتشفشان فعال دنیا هستند

در نگاه اول این منطقه بسیار خیره‌کننده است، رنگ آب‌های آن (سبز یا فیروزه‌ای بسته به زمان) و رنگ قهوه‌ای روشن و اخرایی زمین‌های اطراف چشم‌ها را محو خود می‌کند. این دریاچه سبز در منطقه Atacama قرار دارد نزدیک مسیر سانفرانسیسکو و قطعا یکی از زیباترین جاهای شیلی است. کوه‌هایی که این دریاچه را محاصره کرده‌اند، شامل کوه Ojos del Salado بلندترین کوه‌های آتشفشان فعال دنیا هستند. جانداران زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند. لازم است هنگام بازدید از منطقه از یک راهنمای آشنا با توپوگرافی منطقه کمک بگیرید.

The Capillas de Marmol

The Capillas de Marmol در شیلی
داخل غار تجربه متفاوتی است چرا که انعکاس نور سنگ‌ها در آب یک شکل رنگین‌کمانی سوررئال ایجاد کرده است.

در قلب روستای ماهیگیری Puerto Rio Tranquilo این منطقه واقع شده است. در طی هزاران سال برخورد باد و آب و سنگ این غارها شکل گرفته‌اند با اشکال و ترکیب رنگ‌های تند. در کنار منظره خیره‌کننده کوه‌های آند از فاصله دور، خود دریاچه هم زیبایی‌های شگفت‌انگیزی دارد به خصوص وقتی وارد غارهای مرمری می‌شوید، دیگر منظره کوه‌های آند را از یاد می‌برید. برخی از این سنگ‌ها اشکالی شبیه سر سگ، کلیسا و سایه‌ها ایجاد کرده‌اند که نفس را در سینه حبس می‌کنند اما داخل غار تجربه متفاوتی است چرا که انعکاس نور سنگ‌ها در آب یک شکل رنگین‌کمانی سوررئال ایجاد کرده است.

دریاچه

دریاچه شیلی
قدرت طبیعت را می‌توان در هر جای آن دید و بی‌شک منطقه محبوب علاقه‌مندان به ماجراجویی است

منطقه La Araucanía،  Los Ríos و دریاچه‌ها با یخچال‌های آن بسیار دیدنی است. قدرت طبیعت را می‌توان در هر جای آن دید و بی‌شک منطقه محبوب علاقه‌مندان به ماجراجویی است. برای ماجراجویی‌های بیشتر می‌توانید مسیرهای عجیب و غریبی مانند دره Cochamó و Caleta Condor را انتخاب کنید. برای کسانی که علاقه چندانی به ماجراجویی ندارند، مسیر پیاده‌روی در هشت پارک ملی شیلی مناسب است.

سواحل Bahía Inglesa

سواحل Bahía Inglesa در شیلی
این سواحل همچون رویا است با شن‌های پودری و سفید آن که در روزهای بارانی تماشایی است

این سواحل همچون رویا است با شن‌های پودری و سفید آن که در روزهای بارانی تماشایی است. آب‌های کریستالی، شکل غیرعادی سنگ‌ها و شن‌های تابان آن خارق‌العاده هستند. سواحل زیادی در امتداد خلیج تا شمال Caldera کشیده شده‌اند که برخی از آنها در فصل‌های پیک گردشگری شلوغتر از بقیه هستند اما در کل همه آنها زیبا هستند. اما از این میان Bahía Salada بسیار برجسته است به خاطر خلیج‌های کوچک و بکر بودن آن.

تالاب Altiplanic

تالاب Altiplanic در شیلی
این تالاب ذخیره ملی فلامینگوها را در خود جای داده و گونه‌های مختلفی در این منطقه هستند که برخی از آنها در شیلی بی‌همتا هستند

این تالاب بالاتر از سطح دریا در دشت آتاکاما قرار گرفته. این تالاب ذخیره ملی فلامینگوها را در خود جای داده و گونه‌های مختلفی در این منطقه هستند که برخی از آنها در شیلی بی‌همتا هستند. کوه‌های آتشفشانی سایه‌های زیبایی روی دریاچه می‌اندازند. هر روزه تورهای گردشگری از هتل شما را به این مناطق می‌آورند و راهنماهای بومی و آشنا به محل دارند که بسیار به شما کمک می‌کنند. این تور شما را به روستاهایی می‌برد که می‌توانید مردم محلی که صنایع دستی درست می‌کنند را ببینید.

آتشفشان  Osorno

آتشفشان  Osorno در شیلی
با شیب سبز و قلل برفی یک پس‌زمینه زیبا برای دریاچه شیلی ایجاد کرده است

مانند فوجی این کوه آتشفشانی هم در سراسر دنیا شناخته شده است و یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های شیلی است. با شیب سبز و قلل برفی یک پس‌زمینه زیبا برای دریاچه شیلی ایجاد کرده است. تورهای گروهی به همراه راهنمای خود حدود ۶ ساعت در راه هستند تا به قله این کوه برسند. در مسیر کوهنوردی روباه پاتاگونیا، انواع دارکوب‌ها و جانداران بیشمار دیگری شما را همراهی می‌کنند.

شیلی با مناظر چشم‌نواز و رنگارنگ، آتشفشان‌ها و دشت‌های وسیع منطقه گردشگری بسیار جذابی شده است. این کشور محبوب کسانی است که به ماجراجویی علاقه دارند.

چطور می‌توان به شیلی سفر کرد؟

شیلی پرواز مستقیم از آمریکای شمالی، انگلستان، اروپا، استرالیا و نیوزیلند (و همچنین کشورهای همسایه آن) دارد. با پروازهای بین‌المللی از آمریکای جنوبی نیز می‌توانید به شیلی سفر کنید. شرکت هواپیمایی LAN Airlines پرچمدار شرکت‌های هواپیمایی شیلی و یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در آمریکای لاتین است. این شرکت هم پروازهای بین‌المللی و هم پروازهای داخل آمریکای جنوبی دارد.

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.