زیتون و مزایای مهم آن برای سلامتی

زیتون دارای خواص بسیار زیادی است

زیتون دارای چربی است, اما این چربی به صورت اشباع نشده و طبیعی است

۱. زیتون برای کنترل وزن مفید است:

اگرچه زیتون دارای چربی است, اما این چربی به صورت اشباع نشده و طبیعی است که مانع از ذخیره و رشد در بدن می شود. برخلاف انواع دیگر چربی ها, چربی اشباع نشده توانایی سوخت و ساز دارد و برای بدن مفید بوده و مانع از اضافه وزن می شود. این چربی در سلولهای چربی شکسته و مانع از توسعه آن به ویژه در ناحیه شکم می شود. گذشته از آن این میوه کالری کمی دارد و هم زمان نیرو بدن را افزایش می دهد. با اضافه کردن زیتون به رژیم غذایی خود می توانید اشتها و کالریتان را کنترل کنید.

زیتون
زیتون کالری کمی دارد و باعث افزایش نیرو می شود

۲. حفظ سلامت قلب:

بیماری های قلبی در درجه اول توسط اکسیداسیون کلسترول ایجاد می شود. اکسیداسیون فرآیندی است که منجر به پوشش عروق و سرخرگ شده و باعث آسیب دیدن رگ های خونی, گردش خون ناکارآمد, نارسایی قلبی و حمله قلبی می شود. از آنجا که زیتون حاوی نوع اشباع نشده چربی است برای بهره بردن بیشتر از قلب, باعث ترویج افزایش HDL یا کلسترول خوب و کاهش LDL یا نوع بد می شود. برای حفظ نسبت HDL و LDL کلسترول نرمال, مصرف این میوه کمک بزرگی در دستیابی به آن می کند.

۳. رسیدن به فشار خون طبیعی:

فشارخون بالا عملکرد مناسب قلب را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف منظم زیتون نتایج مثبت و بسیار موثر در فشار خون دارد. اسید اولئیک موجود در روغن این میوه نیز در ساخت غشای سلولی سالم قلب کمک می کند و باعث فشار خون نرمال در بدن می شود. اگر شما دارای فشار خون بالا هستید و برای جلوگیری از بیماری های قلبی باید به طور منظم زیتون مصرف کنید.

زیتون
زیتون سرشار از ویتامین E است

۴. بهبود پوست و مو:

زیتون سرشار از ویتامین E است, که یک ویژگی بسیار محبوب برای داشتن پوست و موهای زیبا و سالم است. این میوه دارای آنتی اکسیدان های مفیدی است که باعث محافظت و تغذیه پوست  می شود و از پیری زودرس و سرطان پوست جلوگیری می کند و محافظ خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. اگر می خواهید نتایج شگفت انگیز زیتون را سریع بر روی پوست و مو خود ببینید عصاره یا روغن زیتون را به طور مستقیم بر پوست و مو که باعث حفظ جوانی, درخشندگی و بی عیب بودن پوست می شود اعمال کنید. همچنین از مزیت های بزرگ روغن زیتون جلوگیری از خشکی پوست است.

۵. نبرد آلرژی:

مطالعات و تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیده است که مصرف زیتون به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی برای پیشگیری از آلرژی و درمان آن ثابت شده است. روغن زیتون به عنوان آنتی هیستامین نه تنها سطح پوست را بلکه سطح سلولی را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف زیتون می تواند موجب کاهش آلرژی به انواع خاصی از غذا شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

۶. منبع بسیار خوبی از آهن:

آهن نقش حیاتی در کلیت سلامت ما ایفا می کند. آهن باعث می شود تا سلول های قرمز خونی به درستی اکسیژن مورد نیاز را در سراسر بدن حمل و انتقال دهند. تمامی اعضا و اندام های بدن به اکسیژن نیاز دارند و اگر فردی دچار فقر آهن باشد منجر به پایین آمدن سطح اکسیژن و تضعیف سیستم ایمنی و کاهش انرژی می شود به همین دلیل زیتون سرشار از آهن است و مصرف آن موجب انرژی می شود.

منبع http://servingjoy.com/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.