آموزش ساخت آویز گلدان ارزان و شیک (قسمت اول)

منزل تان را به زیبایی بیارایید

در فصل‌های بهار و تابستان آویزان کردن گلدان در خانه یا حیات خلوت بسیار زیبا و دوست داشتنی است. اگر نمی‌خواهید برای اینکار زیاد هزینه کنید ما در اینجا روش‌های جالب و شیک از درست کردن آویز گلدان در منزل را به شما می‌آموزیم که بتوانید خانه خود را بهاری کنید. در این مطلب مدل‌های زیبایی از آویز گلدان‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد که از پوست میوه، تایر و بطری‌های دور ریختنی مختلف، قفس پرندگان و قفس‌های سیمی درست شده‌اند. با ما همراه شوید.

۱- ساخت آویز گلدان با گلدان‌های ساده

اگر می‌خواهید آویزی ارزان و فوق العاده آسان داشته باشید، این مدل مناسب شماست. به راحتی می‌توانید یک گلدان پلاستیکی ارزان قیمت از بازار بخرید و یا از سطل‌های دور ریختنی استفاده کنید. سپس روی دو طرف بالای سطل دو سوراخ ایجاد کنید و طناب را وارد آن کنید و در بالا گره بزنید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا این آویز گلدان را درست کنید. اگر می‌خواهید زیباتر شود می‌توانید دو سه عدد گلدان با رنگ‌های مختلف را با این روش درست کرده و در کنار هم آویزان کنید.

آویز گلدان

۲- ساخت آویز گلدان با قفس پرنده‎ها

برای این کار می‌توانید از قفس پرنده قدیمی خود استفاده کنید و یا یک قفس دست دوم از فروشگاه‌ها تهیه نمایید. سپس گل‌های مورد علاقه خود را همراه با خاک درون قفس قرار بدهید و بعد با نخ دور قسمت پایین قفس و روی گل‌ها و خاک بپیچید. قفس باید حدود دو سانتی متر کفی داشته باشد که خاک را حفظ کند. سپس آن را با طناب آویزان کنید. این روش فوق العاده‌ای است برای درست کردن یک آویز گلدان روستایی که برای آویزان کردن در داخل یا خارج از منزل مناسب است.

آویز گلدان

۳- ساخت آویز گلدان با پوست نارگیل

پوست نارگیل یک گزینه عالی برای درست کردن آویز گلدان است. به خصوص اگر به دنبال یک منظره ساحلی هستید، پوست‌های نارگیل مناسب هستند. با یک نارگیل می‌توانید دو آویز درست کنید. تنها کافی است هنگام مصرف نارگیل پوست آن را درست از وسط باز کنید. دو طرف لبه‌های پوست را سوراخ کنید و یک طناب به آن آویزان کنید. سپس درون پوست نارگیل را با خاک پر کرده و گل‌های مورد علاقه خود را درون آن بکارید. می‌توانید روی پوست نارگیل را با رنگ‌های مختلف تزیین کنید.

آویز گلدان

۴- ساخت جاگلدانی با چوب

برای درست کردن این جاگلدانی می‌توانید یک مربع چوبی درست کنید و آن را روی دیوار بچسبانید، بعد گلدان گل خود را داخل آن قرار دهید. با این کار می‌توانید از فضای خانه خود به خوبی استفاده کرده و یک باغ خانگی درست کنید.

آویز گلدان

۵- ساخت آویز گلدان با سبد سیمی

یک سبد سیمی ساده را بردارید و سه طرف آن را با طناب گره بزنید. بعد آن را به سقف آویزان کنید و گلدان را داخل آن بگذارید. می‌توانید میله‌ها را با رنگ‌های مختلف نقاشی کنید. می‌توانید با اضافه کردن وسایل تزیینی دیگر، آنها را کاملا منحصر بفرد کنید.

آویز گلدان

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.