جاادویه خاص و زیبا برای خود بسازید

جاادویه اهمیت زیادی در آشپزخانه دارد

فقط زمانی که درحال آشپزی کردن هستیم و به دنبال ادویه‌های لازم می‌گردیم به اهمیت جاادویه مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه‌مان پی می‌بریم. ما هر روز از چند ادویه کلیدی استفاده می‌کنیم و این نیاز را داریم که یک سازماندهی کاربردی و در عین حال زیبا برای آن داشته باشیم. منطقی‌ترین روش انتخاب نمونه‌هایی است که سبک و کم جا بوده و بتوانیم آنها را در کمترین زمان پیدا نماییم.

جا‌ادویه شیشه‌ای با لوله آزمایشگاه 

جاادویه و لوله آزمایشگاه

 

این یک ایده عالی است برای زمانی که از چند ادویه مشخص به طور مرتب و روزانه استفاده می‌کنید و نیاز دارید که دسترسی آسان به آن‌ها داشته باشید.

وسایل لازم: 

  • انواع ادویه به انتخاب شما
  • لوله‌های آزمایش با درب چوب پنبه‌ای
  • برچسب برای نام گذاری

مراحل ساخت:

ابتدا باید چند شیشه آزمایش به تعداد لازم را تهیه کرده و درب‌هایی از جنس چوب پنبه برای آنها تهیه نمایید. سپس یک کاغذ را به شکل قیف درآورده و درون لوله‌ها بگذارید تا به راحتی بتوانید ادویه‌ها را درون شیشه‌ها بریزید. در مرحله آخر، نام ادویه را روی برچسب نوشته و به شیشه بچسبانید.

جاادویه استیل: خلاقیت با آهنربا 

جاادویه

گاهی اوقات باید بتوانیم از فضاهای بیهوده در خانه‌مان بهترین استفاده را داشته باشیم. درب یخچال معمولا یکی از همین فضاهاست که البته ایده‌های مختلفی برای کاربردی کردن آن وجود دارد و شاید یکی از بهترین‌ها همین جاادویه های مغناطیسی است.

لوازم مورد نیاز:

  • آهنربای ورقه ای ( نواری )
  • ظرف استیل درب دار و سبک
  • برچسب

مراحل ساخت:

ابتدا ظرف مورد نظر خود را بر روی یک نوار آهنربا قرار داده و دورتادور آن را علامت بزنید. سپس از برچسب‌ها استفاده کرده و نام هر ادویه را بر روی ظرف خودش بچسبانید. به همین راحتی می‌توانید جاادویه‌های جدید خود را بر روی درب یخچال یا هر مکان مناسب دیگری نصب نمایید.

جاادویه با وسایل دورریختنی 

این ایده بیش‌تر برای پیک نیک و مسافرت مناسب است. قوطی‌های آدامس و حتی دارو می‌توانند بعد از تمام شدن به این شکل دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. به راحتی با قرار دادن آن‌ها در یک جعبه کوچک، مجموعه‌ای از ادویه‌ها را در مسافرت به همراه خود خواهید داشت.

جاادویه داخل کابینت 

جاادویه و کابینت

اکثر ما احتمالا ادویه‌ها را در داخل کابینت نگهداری می‌کنیم، اما استفاده از فضای کشو هم می‌تواند بسیار کارآمد باشد. به جای قرار دادن یک دسته از ظروف ادویه در کشو، من ایده استفاده از میله جهت ایجاد قفسه برای ظروف ادویه را پیشنهاد می‌کنم. همانند تصویر، نصب دو میله درون کشوی کابینت قرار دادن و چیدن ظرف‌های ادویه را آسان‌تر، منظم تر و زیباتر خواهد کرد.

جاادویه با شلف

شلف‌ها و طبقات کنار گازها یک گزینه‌ی بی‌نظیر برای سروسامان دادن به فضای آشپزخانه‌ی شماست با این شلف‌ها هم به ظروف ادویه‌ی خود سر و سامان می‌دهید و هم ادویه‌های خود را دم دست دارید، حتی می‌توانید این شلف‌ها را خودتان بسازید و در کنار گاز خود نصب کنید و به آشپزخانه‌ی خود سر و سامان بدهید.

جاادویه با آویز دیواری 

جاادویه و آویز

یک دیوار پر از ادویه! آویزهای دیواری یکی از همان عناصر با مزه و پرکاربردی هستند که می‌تواند به هر شکلی در فضای شما قرار بگیرند، با این روش به آسانی می‌توانید ادویه‌های خود را سرو سامان دهید و همیشه همه‌ی آنها دم دست و مقابل خود داشته باشید، یک دیوار متفاوت و تزیین شده با ادویه‌ها ایده‌ی بسیار جالبی است. امتحانش کنید حتما لذت خواهید برد.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. نیلوفر می گوید

    خیلی جذاب و خوب بود کلا چیزه به درد بخوری بود??

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.