چند نکته برای ساده‌تر کردن اسلایدهای پاورپوینت

ارائه راحت‌تری داشته باشید

با اعمال برخی از ترفندها می­‌توانید اسلایدهای پاورپوینت خود را ساده‌­تر نشان دهید و به راحتی به صفحات آن دسترسی پیدا کنید.  با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب با معرفی چند نکته، نحوه ساده‌­تر کردن اسلایدهای پاورپوینت را شرح دهیم:

نمایش عنوان اسلایدها با اشکال از پیش تعیین شده

با ایجاد اشکال از پیش تعیین شده، می­‌توانید عنوان هر اسلاید را نشان دهید. می‌­توانید برای ایجاد این نوع اشکال، از بخش Shapes استفاده کنید. یک شکل را انتخاب کنید که متناسب با اسلایدها باشد، در این مطلب از مستطیل سفید استفاده شده است.

انتخاب تصویر برای نمایش اسلایدهای پاورپوینت

زمانی که شکل مورد نظر را بر روی اسلایدها قرار می­‌دهید، باید نام اسلاید خود را روی کانتینر نوار قرار دهید. برای ایجاد متن دو گزینه وجود دارد: استفاده از ابزار متن یا بخش word art. پیشنهاد می‌­کنیم از بخش word art استفاده کنید.

ابزار متن و اسلایدهای پاورپوینت

برای توصیف موضوع اسلاید از یک متن مناسب استفاده کنید.

نمایش ورد و اسلایدهای پاورپوینت

موضوع را برجسته کنید و یک لینک را برای عنوان وارد کنید تا با کلیک روی عنوان­‌ها بتوانید به اسلایدها دسترسی داشته باشید.

انتخاب عنوان و نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت به ما اجازه می­‌دهد یک لینک به یک صفحه وب یا یک اسلاید در نمایش پاورپوینت‌مان قرار دهیم. برای لینک از عنوان­‌های صحیح در اسلایدها استفاده کنید.

لینک دادن و نمایش اسلایدهای پاورپوینت

به خاطر داشته باشید، لازم نیست برای عنوان هر اسلاید یک شکل ایجاد کنید؛ می­‌توانید شکلی را که در اسلاید قبل ایجاد کرده‌­اید را کپی کرده و آن را بر روی هر اسلاید در ارائه خود کپی کنید. این نوع شکل­‌ها نه تنها یک راه سریع برای حرکت بین اسلایدها می‌­باشد، بلکه یک راهنمایی بصری است که موضوع اسلایدهای خود را به مخاطبان شما نشان می‌­دهد.

راهنمایی بصری و نمایش اسلایدهای پاورپوینت

اگر چه کلیک کردن بر روی عنوان می‌­تواند برای برخی از کاربران مناسب باشد، اما می‌­توان با استفاده از یک دکمه‌­ی صفحه کلید به اسلایدها دسترسی داشت.

دسترسی به اسلایدهای پاورپوینت

شماره اسلایدها

شماره اسلایدها نه تنها برای نشان دادن موقعیت ارائه هستند، بلکه برای دسترسی به اسلایدها با فشار دادن کلیدهای شماره در صفحه کلید می‌­باشد.

شماره اسلایدهای پاورپوینت

در تب slide تیک گزینه slide number را علامت بزنید و روی apply to all کلیک کنید.

درج شماره اسلایدهای پاورپوینت

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.