ست کردن رنگ دیوارها و اثاث منزل

شاید بخواهید رنگ اثاث و دیوارها هماهنگ باشند یا متضاد یکدیگر باشند.

تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که مبلمانی برای خانه خود خریداری کنید و بعدا متوجه شوید که رنگ مناسبی ندارد؟ تا به حال اثاثی خریداری کرده‌اید که بعد ببینید مناسب اتاقتان نیست؟ آیا وقت زیادی صرف ست کردن رنگ وسایل خانه می‌کنید؟

برای برخی ست کردن رنگ‌ها یک کار خلاقانه و ابتکاری است اما برای برخی دیگر فقط به معنای رنگ زدن دیوار و وسایل است. اینکه رنگ‌های به کار رفته در اتاق چقدر شیک و مناسب به نظر برسند بستگی به اتاق و رنگی دارد که انتخاب می‌کنید. شاید بخواهید رنگ اثاث و دیوارها هماهنگ باشند یا متضاد یکدیگر باشند. باید امتحان کنید که کدامیک از رنگ‌ها در کنار هم بهترند.

معمولا انتخاب رنگ برای اثاث و مبلمان راحتتر از رنگ دیوار است. در غیر این صورت خنده‌دار است که رنگ دیوار را بارها و بارها عوض کنید تا با رنگ مبلمان ست شود.

ست کردن رنگ دیوارو اثاث به رنگ سبز

رنگی که در ترکیب رنگ اتاق مسلط و قالب است را انتخاب کنید و دیگر رنگ‌ها را در هماهنگی یا کنتراست با آن به کار ببرید. همین که رنگ موردنظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید برای خرید اثاث اقدام کنید یا اثاث را از اتاق‌های دیگر منتقل کرده تا ببینید رنگ‌ها در کنار هم چگونه‌اند. هیچ وقت نمی‌توان رنگ‌هایی پیدا کرد که دقیقا مثل هم باشند و رنگ دیوار و اثاث هیچگاه کاملا مشابه هم نخواهند بود. اندکی تفاوت میان رنگ‌ها که چندان هم مشخص نباشد بلامانع است (اثاث تاکیدی در دکوراسیون خانه).

چطور می‌توان تشخیص داد که رنگ درستی را انتخاب کرده‌اید؟ تنها کاری که باید بکنید انتخاب رنگی است که نظرها را به خود جلب کند و رنگی باشد که با قسمتی از اتاق هماهنگی داشته باشد. برای مثال ست کردن رنگ دیوار با کتابخانه یا پارچه کاناپه. یا می‌توانید دیوار دور شومینه را با صندلی‌های میز نهارخوری که در کنار آن قرار می‌گیرد، ست کنید (نکات مهم در انتخاب صندلی میز نهارخوری را مطالعه کنید).

ست کردن رنگ در اتاق نشیمن

انتخاب رنگ‌های هماهنگ تنها محدود به دیوار و اثاث منزل نمی‌شود. می‌توانید رنگ کف زمین را نیز با دیوارها و اثاث ست کنید. کفپوش‌ها هم می‌توانند به اتاق رنگ و جلوه ببخشند، چه کفپوش چوبی باشد یا سرامیک یا فرش. می‌توانید ببینید چگونه رنگ کف زمین با دیوارهای مجاور و اثاثی که روی آن قرار می‌گیرد، در کنار هم جلوه زیبایی پیدا می‌کنند.

باید برنامه‌ریزی و چیدمان درستی برای اثاث منزل انجام دهید تا رنگ‌ها در کنار هم جذاب و زیبا به نظر برسند.

منبع homedit.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.