چطور کفش را با لباس ست کنیم؟

چه رنگ لباسی با چه رنگ کفشی؟

اگر می خواهید کفش مناسب با لباستان انتخاب کنید، باید کفشی را انتخاب کنید که مکمل لباس باشد نه متضاد با آن. به همین خاطر بهتر است کفش های طرح شلوغ را با لباس های ساده و کفش های ساده را با لباس هایی که طرح و نقش های مختلف و تزئینات زیاد دارد، ست کنید. ممکن است پیدا کردن کفشی که مکمل لباس باشد سخت به نظر برسد اما با این کار در پوشش خود تعادل ایجاد می کنید.

اگر پاسخ شما به سوالات زیر مثبت است، پس کفش مناسبی را انتخاب نکرده اید. باید کفش دیگری را امتحان کنید و مجددا همین سوالات را از خود بپرسید:

  • وقتی جلوی آینه می ایستید، آیا یکی از المان های پوشش شما برجسته تر از دیگر المان ها به نظر می رسد؟
  • آیا تیپ شما خیلی شلوغ است؟ مثلا پولک های روی کفش با نگین های روی لباس رقابت می کند؟
  • آیا کفش و لباس شما خیلی با هم همخوانی دارند؟ مثلا شلوار مشکی، بلوز مشکی، بوت مشکی. گویی لباس فرم  پوشیده اید.

مناسبت

مهم نیست کفش شما چقدر زیباست، چقدر راحت است یا چقدر ارزان خریداری شده، اگر با محیط و فضا و مناسبت همخوانی نداشته باشد، کفش نامناسبی است. طبعا کفش پاشنه بلند مهمانی برای رفتن به سرکار مناسب نیست و یا نباید صندل را در یک محیط رسمی پوشید. پس چطور باید فهمید هر کفشی را کجا باید پوشید؟

ساده ترین راه حل این است که کفش های تخت و راحتی را برای جاهای غیررسمی و کفش های کلاسیک را در محیط های رسمی و مهمانی ها  پوشید اما ممکن است این روند کمی خسته کننده شود. اگر می خواهید دچار این روند خسته کننده نشوید، کفش های مد روز و مدل هایی که اکثر افراد می پسندند را انتخاب کنید اما در رنگی خاص و یا با تزئینات و سگک های شیک.

اگر می خواهید تیپ خاصتری داشته باشید، کفش های نوک تیز را با شلوار جین و یا صندل را با پیراهن بپوشید. اما حواستان باشد برای آنکه زیادی جلب توجه نکنید همچنان حواستان باشد که تیپ مناسب شرایط بپوشید. به مناسبت و مکان توجه کنید. برای مثال اگر به پارک می روید نباید کفش پاشنه بلند بپوشید در حالی که کفش پاشنه بلند برای موقعیت های رسمی انتخاب مناسبی است.

 فصل

مسلما شما صندل تابستانی را در تابستان می پوشید در عین حال برای مثال لباس پاییزی را باید با کفش مناسب آن یعنی کفش پاییزی بپوشید. یا بهتر است کفش های پارچه ای و دمپایی را برای خانه استفاده کنید و بوت ها را برای زمستان در کنار کت های گرم خود کنار بگذارید. گرچه کفش های زنانه چرمی برای همه فصول و هر آب و هوا مناسب و قابل استفاده است، ولی هیچ دلیلی ندارد کفش های جلوباز خود را در تابستان نپوشید.

رنگ

رنگ مشکی با هر رنگی ست می شود اما شاید مهمترین دلیلی که اکثر افراد رنگ مشکی را انتخاب می کنند این باشد که از انتخاب کفشی با رنگ نامناسب برای لباسشان می هراسند. اما نترسید. کفش های رنگی بهترین روش برای رنگ بخشیدن به کمد لباس هاست. در زیر یک راهنما ارائه می گردد که نشان می دهد هر رنگ کفش با چه رنگ لباس هایی بهتر است:

  • کفش مشکی: تقریبا با هر لباسی مناسب است به جز رنگین کمانی و رنگ های طبیعی (رنگ هایی که از خاک و گیاه گرفته شده مثل قهو ای، بژ، برنزه)، حتی اگر مشکی در قسمت هایی از لباس تکرار شده باشد، باز هم کفش مشکی می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • کفش قهوه ای: برنزه، قهوه ای، بژ، نارنجی، سبز و رنگ های طبیعی تیره تر.
  • کفش قهوه ای روشن و برنزه: رنگ طبیعی روشن، آبی، بژ، برنزه روشن یا سفید
  • کفش کرم/ خاکستری: رنگ های خنثی، روشن و رنگین کمانی
  • کفش سفید: رنگ خنثی، رنگ های پررنگ و براق، رنگین کمانی
  • کفش نقره ای: رنگ های خنثی، مشکی، سفید، همه رنگ های آبی، همه رنگ های بنفش
  • کفش خاکستری: همه طیف رنگ های مشکی، آبی، سبز، قرمز، بعضی رنگ های بنفش و زرد
  • کفش طلایی: همه طیف رنگ های سبز، قرمز، قهوه ای. گاهی با مشکی و سفید هم خوب می شود

معمولا رنگ کفش های رایج و مرسوم به هر لباسی ست می شود اما اگر رنگی در قسمتی از لباس به کار رفته باشد، با استفاده کردن از کفشی با آن رنگ، آن را برجسته می سازید. اگر رنگ کفش شما در لباس نباشد، می توانید آنها را بر اساس پررنگ و کمرنگی ست کنید (پررنگ با پررنگ، کمرنگ با کمرنگ).

هنرمندان از گردونه رنگ استفاده می کنند تا ببینند چه رنگ هایی در کنار هم مناسب هستند. رنگ هایی که تکمیل کننده هم هستند (در گردونه رنگ، مقابل هم قرار می گیرند)، در کنار یکدیگر کنتراست شدید ایجاد می کنند درحالی که رنگ هایی که در گردونه کنار هم قرار گرفته اند، هارمونیک و هماهنگند.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. کیان می گوید

    با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما نوار لاستیکی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.