سفر به بروکسل ، پایتخت بلژیک

شهر بروکسل پایتخت بلژیک، جذابیت غیر قابل انکاری دارد

شهر بروکسل پایتخت بلژیک، جذابیت غیر قابل انکاری دارد اما توسط خیلی از مسافران ایرانی و اروپایی نادیده گرفته می شود. این شهر، نقش کلیدی ای در قاره ی اروپا دارد و دلیل آن هم، وجود مقر اصلی اتحادیه ی دولت های اروپایی در آن است. بروکسل را واقعا می توان شهری درجه یک برای گذراندن یک سفر تا ابد فراموش نشدنی دانست، تنوع غذایی بالا، فرهنگ جالب و تاریخ عالی آن، این شهر را به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل کرده است. البته بروکسل، در مقایسه با خیلی دیگر از شهرهای اروپایی کمی گران است و افرادی که محدودیت بودجه دارند، گزینه های خیلی زیادی در این شهر، در پیش رو ندارند.

بروکسل و خیابان
تنوع غذایی بالا، فرهنگ جالب و تاریخ عالی آن،بروکسل را به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل کرده است

دانستنی های مهم از بروکسل

  • اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم
  • زبان رسمی: فرانسوی و هلندی
  • واحد پول: یورو
  • فرودگاه: Brussels Airport (BRU)

آب و هوای بروکسل

بروکسل پایتخت این کشور، آب و هوای متعدلی دارد. تابستان های بروکسل بسیار گرم است و در زمستان های آن، هوا معتدل است و خیلی کم پیش می آید که دمای هوا به زیر صفر برسد. علاوه بر این، در همه ی طول سال باید منتظر باران بود البته نه باران شدید، باران نم نم و مداوم. این موضوع برای خیلی از افرادی که به این شهر سفر می کنند، خوشایند نیست.

هزینه های حمل و نقل

بروکسل و مترو
به جای استفاده از تاکسی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای حمل و نقل و جابه جایی در این شهر، پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از تاکسی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای مثال اگر بخواهید با تاکسی از فرودگاه به سمت مرکز شهر بروید، ۳۵ یورو (حدود ۱۵۴ هزار تومان) برایتان آب می خورد که برای جابه جایی، مبلغ بسیار بالایی است و این در حالی است که اگر با اتوبوس از فرودگاه تا مرکز شهر بروید، فقط کافی است ۴ الی ۶ یورو بپردازید. در عوض، سیستم حمل و نقل عمومی در بروکسل، یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل اروپاست. از اتوبوس گرفته تا قطار و تراموا و مترو، هر کدام را که انتخاب کنید، علاوه بر ارزان بودن، در زمان کمی هم به مقصد می رسید. مترو گزینه ی خیلی خوبی برای گردش و بازدید از جاذبه های شهر است چون بیشتر نقاط توریستی بروکسل را پوشش می دهد.

یکی از خوبی هایی که جابه جایی با این وسایل دارد این است که بلیط همه شان یکی است و در نتیجه خیلی راحت می توانید از هر وسیله ای که خواستید برای حمل و نقل استفاده کنید.

هزینه های غذا و خورد و خوراک

بروکسل و رستوران
متاسفانه قیمت غذا در این شهر گران است و اصلا ارزان نیست

 متاسفانه قیمت غذا در این شهر گران است و اصلا ارزان نیست. به خصوص اگر بخواهید در یک رستوران نزدیک شهر توقف کنید، این گرانی بیشتر به چشم می آید. برای صرف صبحانه در صورتی که به هر دلیلی در هتلتان صبحانه نخوردید، می توانید سری به کافه های محلی بزنید که قیمت بهتری دارند. صرف صبحانه در یک کافه ی خوب، بین ۴ تا ۷ یورو، هزینه دارد. در مورد ناهار می توان گفت ارزانترین ناهاری که می توانید در شهر پیدا کنید، بین ۶ تا ۱۰ یورو هزینه بر است و صرف شام در یک رستوران متوسط هم ۹ تا ۱۶ یورو، هزینه بر است.

اما در مورد غذاها و خوراکی هایی که باید در این شهر امتحان کنید، سیب زمینی سرخ کرده ی بلژیکی مخصوص با سس مایونز، یکی از بهترین هاست. وافل بلژیکی هم نوعی نان بسیار لذیذ است، که مخصوص این کشور است و در سرتاسر شهر می توانید آن را به راحتی خریداری کنید و بین ۱.۵ تا ۳ یورو قیمت آن است.

هزینه های اقامت

بروکسل و هتل
اقامت در یک هتل هم برایتان گران تمام خواهد شد مگر اینکه در فصل کم گردشگر (Low season)، یا فصل های خاصی در سال به این شهر سفر کنید

همانطور که گفتیم، بروکسل شهر گرانی است و اقامت در یک هتل هم برایتان گران تمام خواهد شد مگر اینکه در فصل کم گردشگر (Low season)، یا فصل های خاصی در سال به این شهر سفر کنید تا بتوانید هتل ارزان تر پیدا کنید. هزینه های اقامت در هتل تقریبا بصورت زیر است:

  • هتل ۱ ستاره: شبی ۳۵ الی ۶۰ یورو
  • هتل ۲ ستاره: شبی ۵۱ تا ۹۷ یورو
  • هتل ۳ ستاره: شبی ۴۲ تا ۱۷۰ یورو
  • هتل ۴ ستاره: شبی ۷۱ تا ۲۱۱ یورو
  • هتل ۵ ستاره: شبی ۱۳۴ تا ۲۵۴ یورو

جاذبه های گردشگری بروکسل

بروکسل و میدان گرند پالاس
میدان گرند پالاس معروفترین میدان بروکسل است

در زیر تعدادی از بهترین مواردی که در بروکسل باید ببینید و انجام دهید، به شما به طور مختصر معرفی می شوند:

  • بازدید از موزه شهر بروکسل (که در اولین یکشنبه ی هر ماه، رایگان است)
  •  میدان گرند پالاس: که معروفترین میدان بروکسل است و در آن تعداد زیادی کافه، فروشگاه برای خرید و تجمع توریستی دوست داشتنی وجود دارد.
  • میدان گرند سابلون (Grand Sablon): که بهترین جا برای گشت و گذار و خرید شکلات های معروف بلژیکی است.
  •  کاخ عدالت
  • قلعه ی van Gaasbeek: قلعه ای قرون وسطایی که در بیرون شهر بروکسل قرار دارد و محل رقم خوردن اتفاقات زیادی بوده است.
  •  پارک آبی Oceade: محبوبترین پارک آبی بروکسل
  •  بازدید از محله ی Marolles: که یکی از قدیمی ترین محله های بروکسل است و برای آشنایی با فرهنگ این شهر، جای خیلی خوبی است.
  •  پارک موضوعی مینی اروپا: که یک جای عالی برای گذراندن تعطیلات به همراه خانواده و فرزندان کوچک است .
  •  جنگل آبی Hallerbos: که جنگلی پوشیده از گل های خوش رنگ شناور روی آب است و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی بروکسل و تمام بلژیک محسوب می شود.
منبع eligasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.