سندرم افسردگی پس از تعطیلات با این ۵ روش درمان کنید

برای کارهای بعد از سفر هم برنامه بچینید

سفر رفتن خوشایند است، اما بازگشتن به خانه، نه نیست! جابه‌جا کردن چمدان‌ها، تمیزکاری، بازکردن ایمیل‌ها، وای! آیا برای بازگشت به زندگی عادی به کمک نیاز دارید؟ از این الگوی معقول و زیرکانه پیروی کنید تا به سندرم افسردگی پس از تعطیلات دچار نشوید.

۱.انجام امور مقدماتی:

پیش از سفر، تا حد ممکن خانه را تمیز کنید. وسایل را جابه‌جا کنید، تخت را مرتب نمائید، جاروبرقی بکشید، زباله‌ها را بیرون ببرید. بازگشت به خانه‌ایی تمیز، حال و هوای بهتری به شما می‌بخشد، موجب می‌شود تا فوراً احساس نظم نمائید و به سندرم افسردگی پس از تعطیلات دچار نشوید و به روال عادی زندگی بازگردید.

۲.کوتاه نمودن نخستین هفته‌ی بازگشت به محل کار:

تاریخ بازگشت را برای دوشنبه، سه‌شنبه یا چهارشنبه رزرو کنید تا تعداد روزهای کمتری را پس از سفر در محل کار سپری کرده باشید. فقط کافیست چند روز سرکار باشید و دوباره آخر هفته، و دوباره کسب انرژی برای آغاز هفته‌ایی جدید.

۳.اختصاص یک روز به استراحت:

دکتر کریستین کارتر، مولف کتاب The Sweet Spot پیشنهاد می‌کند که برای بازگشت به روال عادی در خانه و محل کار، در صورت امکان، یک روز پس از سفر استراحت نمائید، تمیزکاری کنید، مایحتاج یخچال را تامین کنید و به کارها سر و سامان دهید. رسیدگی به امور بدون اینکه تحت فشار نگاه‌های دیگران باشید، غنیمتی لذت‌بخش است.

۴.برنامه‌ریزی برای تعطیلات بعدی:

سفری را برای شش ماه آینده برنامه‌ریزی کنید تا هنگامی که از پایان تعطیلات جاری غمگین شدید، از فکر سفر پیش روی که به زودی خواهید داشت، شاد شوید.

۵.سروسامان دادن به عکس‌های تعطیلات:

در مسیر بازگشت در هواپیما یا ماشین، عکس‌های خود را ویرایش کنید و این پروژه‌ی سنگین را به خانه نبرید. دکتر کارتر می‌گوید، داشتن مجموعه‌ایی مرتب و منظم از خاطراتی که واقعاً دوست دارید به خاطر بسپارید، به شما اجازه می‌دهد تا انرژی دوباره‌ گرفته و همان احساسات مثبت را تجربه کنید.

منبع آی بانو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.