اگر عاشق آشپزخانه سفید هستید این سوالات را از خود بپرسید

چالش هایی که آشپزخانه سفید برای شما ایجاد می کند

آشپزخانه سرتاسر سفید می تواند ایده جذابی برای خانه باشد؛ سطوح سفید و براق و جلوه همیشه تمیز رنگ سفید می تواند بسیار وسوسه کننده باشد اما این ایده شاید آنقدر که به نظر جذاب می رسد خوب نباشد. البته این بستگی به شیوه زندگی و میزان استفاده شما از آشپزخانه دارد. اگر هر روز از آشپزخانه استفاده می کنید و مدام آشپزی می کنید شاید تمیز کردن کابینت ها وسطوح کم کم به یک کابوس تبدیل شود. اگر واقعا علاقه دارید که یک آشپزخانه سفید داشته باشید، قبل از هر کاری سوالات زیر را از خود بپرسید.

می خواهید چه میزان هزینه صرف آشپزخانه کنید؟

مهمترین سوالی که در مرحله اول باید از خود بپرسید این است که حاضرید چقدر بابت آشپزخانه سفید رویایی خود هزینه بدهید؟ برای مثال کابینت سفید زیباست اما اگر کیفیت پایین یا معمولی داشته باشد، برای طولانی مدت دوام نمی آورد. از طرفی کابینت های با کیفیت هم گران هستند اما به راحتی تمیز می شوند. زمانی را برای محاسبه بودجه خود اختصاص دهید، هزینه های جانبی را در نظر بگیرید و در نهایت ببینید هزینه تمام شده با بودجه شما همخوانی دارد یا خیر؟

آشپزخانه با کابینت سفید
کابینت سفید زیباست اما اگر کیفیت پایین یا معمولی داشته باشد، برای طولانی مدت دوام نمی آورد

چند وقت به چند وقت آشپزی می کنید؟

گرچه تعداد وعده های غذایی یک عدد مشخصی دارد اما همه آشپزخانه ها به یک میزان مورداستفاده قرار نمی گیرند. آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند مدام برای خانواده خود آشپزی کنند؟ آیا زیاد مهمانی برگزار می کنید؟ یا اینکه از کسانی هستید که مدام غذای خود را از بیرون سفارش می دهند؟ بهتر است در نظر بگیرید که چقدر از آشپزخانه استفاده می کنید و به همان نسبت آشپزخانه را کثیف می کنید. استفاده مکرر از آشپزخانه سفیدرنگ به معنای به جا ماندن لک و آلودگی غذا بر روی سطوح است. آیا می توانید مدام آشپزخانه را تمیز کنید؟

آشپزخانه شما چقدر نورگیر است؟

کابینت و پیشخوان سفید رنگ به مرور زمان که در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرند، رنگشان زرد می شود. اگر به درستی از این کابینت ها استفاده نشود، بعد از چندین سال رنگ زرد آنها چهره زشتی به آشپزخانه می دهد. قبل از سفید کردن آشپزخانه چرخه تابش نور آفتاب بر قسمت های مختلف آشپزخانه را در طول روز یادداشت کنید. این نشان می دهد کدام قسمت از آشپزخانه بیشتر توسط نور آفتاب آسیب می بیند. نصب پرده و کرکره می تواند در این زمینه به شما کمک کند اما اگر باز هم اطمینان ندارید، از سفید کردن آشپزخانه خودداری کنید.

آشپزخانه سفید و کمد و کابینت
کابینت و پیشخوان سفید رنگ به مرور زمان که در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرند، رنگشان زرد می شود

می خواهید چند وقت یکبار تمیز کنید؟

ممکن است تصمیم بگیرید که یک برنامه منظم برای تمیز کردن آشپزخانه داشته باشید اما آیا این برنامه در آینده ادامه خواهد داشت؟ کابینت ها و پیشخوان باید همیشه تمیز شوند. سطوح تیره تر، ترک و لکه ها را نشان نمی دهند اما سطوح روشن کاملا لکه ها را نمایان می کند. علاوه بر این که به طور مرتب پیشخوان را تمیز می کنید، باید بیش از یکبار در هفته نیز گردگیری کنید. مدام اثر انگشت ها را پاک کنید و هر چند وقت یکبار روغن و دوده های جمع شده را تمیز کنید. همچنین بایستی هر بار که آشپزی می کنید از هود استفاده کنید تا مانع از قرار گرفتن ذرات هوا بر روی کابینت ها شود.

آیا برای بلند مدت سرمایه گذاری کرده اید؟

در نهایت باید با خودتان صادق باشید چون این کار نه تنها پول و وقت شما را می گیرد بلکه لیستی از کارهای جدید به وظایفتان اضافه می کند. آیا ۵ سال آینده نیز همینقدر کابینت و پیشخوان آشپزخانه را دوست خواهید داشت؟ آینده نگر بودن کمک می کند تا تصمیم عاقلانه تری بگیرید. علاوه بر اجرا کردن ایده آشپزخانه سفید، حفظ و نگهداری آن هم به تلاش مضاعف نیاز دارد. آیا هنوز هم دوست دارید آشپزخانه ای سفید و پر زرق و برق داشته باشید؟ اما باید بدانید سال های سال از داشتن آشپزخانه سفید و رویایی لذت خواهید برد.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.