با مصرف سیر خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید

برای پیشگیری از سرطان ریه، سیر بخورید

یکی از کشنده ترین سرطان ها، سرطان ریه است و هر ساله ۱/۲ میلیون نفر در سراسر جهان از سرطان ریه می میرند. متاسفانه این بیماری اغلب زمانی تشخیص داده می شود که سرطان در مراحل حاد قرار گرفته و تومور به خارج از ریه ها گسترش پیدا کرده است. در صورتی که بیمار در این مرحله قرار گرفته باشد، بیماری غیرقابل درمان خواهد بود. یافته ها حاکی از آن است که علت اصلی سرطان ریه مصرف سیگار است. اما در عین حال تحقیقاتی که در بین بیماران مبتلا به سرطان ریه صورت گرفته است، نشان داده است که یک پنجم آنها در طول زندگی خود هیچگاه سیگار نکشیده اند. پس در چنین شرایطی چه باید کرد؟ به نظر می رسد مجبوریم به حرف پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گوش کنیم که در بچگی به ما می گفتند: ” سیر یکی از مفیدترین سبزیجات است”.

در خصوص فواید و عجایب سیر مطالب بسیاری نوشته شده است. تحقیقات جدید نشان داده است که سیر در درمان سرطان ریه بسیار موثر است و مصرف مرتب سیر تازه خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. حتی تاثیر آن بر کسانی که مرتب سیگار می کشیده اند نیز دیده شده است. فواید درمانی سیر در طی سال ها شناخته شده است و یکی از درمان های خانگی برای بسیاری بیماری هاست. حال محققان به تاثیر سیر تازه بر سرطان ریه پی برده اند.

با مصرف سیر خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید
سیر در درمان سرطان ریه بسیار موثر است

مطالعه بر روی سیر

 محققان تحقیق خود را بر روی بیماران مبتلا به سرطان ریه و افراد دیگری که صحیح و سالم بوده اند، انجام دادند. از بیماران خواسته شد تا عادات غذایی و سبک زندگی روتین و رایج خود را بازگو کنند. علاوه بر این، محققان اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف سیگار و همچنین مصرف سیر از آنها دریافت نمودند. نتایج نشان داد افرادی که حداقل دو بار در هفته سیر تازه مصرف می کنند، ۴۴ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان ریه مبتلا شوند. اما این میزان در کسانی که عادت سیگار کشیدن دارند، به ۳۰ درصد کاهش می یابد. تحقیقی که درباره آن صحبت شد تنها بر روی کسانی که سیر تازه مصرف می کردند، اجرا شده است اما در مورد اینکه استفاده از سیر غیرتازه، خشک شده یا فریز شده نیز همان تاثیر سیر تازه را دارد، اطلاعاتی عنوان نشده است.

فواید سیر

 محققانی که بر روی سیر تحقیق کرده اند، معتقدند که ترکیب شیمیایی با عنوان آلیسین در سیر وجود دارد که وقتی سیر برش داده می شود یا له می شود، این ترکیب شیمیایی آزاد می شود. آلیسین موجود در سیر تازه یک آنتی اکسیدان است که مسئول جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد می باشد. همچنین در کاهش التهاب بسیار موثر است. علاوه بر این محققان دریافته اند که سیر یک درمان طبیعی ایده آل برای سرماخوردگی، عفونت و جلوگیری از مالاریاست.

منبع myhealthtips.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.