شباهت مغز انسان با ساختار جهان

جهان ساختاری شبیه به مغز دارد.

انسان ها معتقدند که جهان به نحوی ما را انعکاس می دهد. می دانیم که همانند چشم انسان ها و رگ های چشمی در طبیعت نشان داده می شود و این شباهت ها دانشمندان را شگفت زده می کند. مطالعات نشان می دهد که جهان ساختاری شبیه به مغز دارد.

این ایده توسط دانشمندان و نویسندگان تخیلی پیشنهاد شده است، و دانشمندان در حال بررسی هستند.

گزارش های علمی انجام شده در طبیعت نشان می دهد که رشد کهکشان ها  بسیار شبیه به مغز انسان عمل می کند. دانشمندان نجوم و فیزیک، ساختار شبکه های دیگری را بررسی کردند و نتایج جالبی بدست آوردند.

تکامل شبکه های پیچیده مثل مغز انسان، اینترنت و کهکشان ها  همه را متوجه  ” رشد طبیعی” می کند.

مغز انسان ها با روش های بسیار جالبی رشد می کند؛ خوشه های سلول های مغزی به یکدیگر متصل می شوند و از نورون ها به عنوان مسیر استفاده می کند.

اتصال خوشه های سلول های مغزی و تشکیل یک شبکه بزرگ شبیه به اینترنت عمل می کند. به عنوان مثال، یک سرویس دهنده اینترنتی که به سگ ها علاقه دارد ممکن است به یاهو، گوگل یا دیگر سایت های بزرگ برود و فیلم های یوتیوب مربوط به توله سگ را بررسی کند. به طور مشابه، سلول های مغز نزدیک به هم متصل می شوند و نورون ها با خوشه های سلولی مغز مانند گوگل ارتباط می یابند.

مغز و ساختار جهان
رشد کهکشان ها  بسیار شبیه به مغز انسان عمل می کند.

کوین باسلر، در دانشگاه هوستون  بر اساس تحقیقات انجام شده می گوید،  یک قانون اساسی وجود دارد که این شبکه ها را هدایت می کند. دیمیتری کریوکوف اضافه نمود: که جهان و طبیعت همانند یک سیگنال قوی است که شبیه به مغز رشد می کند و در حال بزرگ شدن است.

دانشمندان در حال بررسی چگونگی  ارتباط بین طبیعت و مغز انسان هستند و معتقدند که شباهت های قابل توجهی بین شبکه عصبی مغز و شبکه اتصالات بین کهکشانی وجود دارد.

طبق پژوهش ها، دانشمندان شبیه سازی رایانه ای ترتیب دادند که جهان شناخته شده را به واحدهای بسیار کوچک اتمی از فضا-زمان تبدیل کرده است. براساس این مطالعات، فعل و انفعالات موجود در کهکشان ها بسیار شبیه فعل و انفعالاتی است که در شبکه عصبی مغز انسان شکل می گیرد. به عقیده محققین هر آنچه که در جهان بزرگ وجود دارد در یک سلول بیولوژیک به شکل جهان کوچک منعکس شده است. به طور خلاصه جهان  تصویری از یک سلول است.

مطالعات نشان می دهد که بنیان شکل گیری تمام این سیستم های پیچیده بر پایه قانون علیت است. البته این شباهت ها ممکن است بر اثر تصادف نیز باشد اما احتمال چنین تصادفی بسیار کم است.

منبع viralnovelty.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. باران می گوید

    چه زیبا و جذاب

  2. sina می گوید

    خوب بود در مورد تفاوت مغز دانشمندان با مردم عادی مطلب بزارید. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.