شلوغ ترین و معروف ترین خیابان های دنیا

معروف ترین خیابان های جهان

با وجود اینکه در هر شهری هزاران خیابان وجود دارد اما معمولا در هر کشوری یک یا دو خیابان معروف تر از خیابان های دیگر می شود. ممکن است این  معروفیت به دلیل مراکز خرید، گردش های شبانه، امکانات تفریحی و یا به دلیل موقعیت تاریخی آن خیابان ها باشد. به هر حال، این خیابان ها همیشه پر از گردشگر هستند و رونق و جریان زندگی در آن ها بیش از پیش بر جذابیتشان می افزاید.  در اینجا قصد داریم به معرفی معروف ترین خیابان های جهان می پردازیم.

شانزلیزه؛ پاریس

معروف ترین خیابان و شانزلیزه پاریس
این خیابان یکی از قابل تشخیص ترین و معروف ترین خیابان پاریس و فرانسه است

خیابان شانزلیزه پر از سینما، کافه و مغازه های لوکس است و درختان زیبای سرسبزی دو طرف خیابان را پوشانده است. این خیابان یکی از قابل تشخیص ترین و معروف ترین خیابان پاریس و فرانسه است. شانزلیزه از میدان کنکورد شروع و در طاق پیروزی به پایان می رسد. این خیابان همچنین یکی از معتبرترین مراکز خرید پاریس است. از سال ۱۹۷۵، آخرین مرحله دوچرخه سواری جاده فرانسه در این خیابان به پایان می رسد.

ویا دولوروسا؛ اورشلیم

معروف ترین خیابان و ویا دولوروسا؛ اورشلیم
مسیحیان اعتقاد دارند که وقتی عیسی مسیح به صلیب کشیده شد این خیابان را در حالی که صلیب بر دوش داشته طی کرده است

ویا دولوروسا (جاده اندوه) در شهر اورشلیم واقع شده است. مسیحیان اعتقاد دارند که وقتی عیسی مسیح به صلیب کشیده شد این خیابان را در حالی که صلیب بر دوش داشته طی کرده است این اعتقاد باعث شده که مسیحیان زیادی از این خیابان بازدید کنند. مسیر فعلی در این خیابان قرن ۱۸ ساخته و جایگزین مسیر قبلی شده است.

وال استریت؛ نیویورک

معروف ترین خیابان و وال استریت
وال استریت خیابان معروف نیویورک و قلب تاریخی منطقه مالی است

وال استریت خیابان معروف نیویورک و قلب تاریخی منطقه مالی است که ساختمان بورس نیویورک در آن قرار دارد. این خیابان از معروف ترین خیابان های جهان است.

خیابان خاوسان؛ بانکوک

معروف ترین خیابان و خیابان خاوسان؛ بانکوک
خیابان کوچکی در بانکوک و به معنای “برنج آسیاب شده”

خاوسان، خیابان کوچکی در بانکوک و به معنای “برنج آسیاب شده” است چون در گذشته این خیابان از بازارهای مهم فروش برنج بوده است. در طول ۲۰ سال گذشته این خیابان برای کسانی که به دنبال محل اقامتی ارزان هستند معروف شده است. خاوسان پر از هتل های ارزان، کافه، رستوران، فروشگاه، بوفه، کافی نت و آژانس های مسافرتی است.

خیابان اورچارد؛ سنگاپور

معروف ترین خیابان و خیابان اورچارد؛ سنگاپور
اصلی ترین خیابان خرید سنگاپور است که مردم بسیاری در آن رفت و آمد می کنند

از معروف ترین خیابان های جهان، خیابان اورچارد، اصلی ترین خیابان خرید سنگاپور است که مردم بسیاری در آن رفت و آمد می کنند . این خیابان پر از مراکز خرید، رستوران، کافه و هتل است و از مکان های مهم جذب توریست می باشد. همچنین این خیابان محل اقامت رسمی رئیس جمهور سنگاپور است و تزئینات مخصوص کریسمس معروفی دارد.

لا رامبلا؛ بارسلونا

معروف ترین خیابان و لا رامبلا؛ بارسلونا
شلوغ ترین و سرزنده ترین “خیابان پیاده رو” بارسلونا

لا رامبلا با طول ۱.۲ کیلومتر، شلوغ ترین و سرزنده ترین “خیابان پیاده رو” بارسلونا است و دو طرف خیابان، درختان بلند و سرسبز قرار دارد. معمولا تعداد گردشگران در این خیابان از مردم محلی بیشتر است  و این باعث تغییر ماهیت خیابان شده است به طوری که به دلیل تعداد زیاد گردشگران کافه ها و مغازه های سوغاتی زیادی در این خیابان باز شدند و همچنین شلوغی این خیابان باعث شده است که جیب بری های مختلفی در این خیابان صورت بگیرد.

پیاده رو مشاهیر هالیوود؛ هالیوود

معروف ترین خیابان و پیاده روی هالیوود

این خیابان پر از ستاره هایی است که برای بزرگداشت افراد مشهور در کف این خیابان نصب شده است. بیش از ۲۴۰۰ ستاره جاودانه شده اند و هر سال بیش از ۲۰۰ نفر نامزد این می شوند که ستاره ای به نام آن ها در این محل نصب شود.

منبع eligasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. لاله می گوید

    سایتتون واقعا اطلاعات جذاب و مفیدی در اختیار کاربراش میزاره ولی چرادر مورد غذاها و خوراک های مخصوص تور-استانبول چیزی نذاشتید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.