با شهرهای توریستی تایلند بیشتر آشنا شوید

نام تایلند تا به حال بارها و بارها به گوش ما خورده است. یکی از کشورهای بسیار پرطرفدار که شهرهای متعدد و جذابی دارد. جاذبه های هر کدام از شهرهای تایلند در نوع خود بی نظیر است. تایلند سالانه پذیرای گردشگران و مسافران متعددی از سرتاسر جهان است. فرهنگ خاص مردمان جنوب شرق آسیا، آب و هوای ویژه و سواحل بی نظیری که نمونه بعضی از آنها در هیچ کجای دنیا وجود ندارند، سبب شده تا این کشور بسیار پرطرفدار باشد. شرایط اخذ ویزا برای تایلند سخت نیست و تنوع تفریحات، دیدنی ها و زیبایی های این منطقه و شهرهای این کشور، همگی سبب شده که ایرانیان به شدت از سفر به تایلند و شهرهای آن استقبال کنند. در ادامه به عنوان راهنمای سفر به بانکوک، قرار است تا شهرهای جذاب و توریستی تایلند و دیدنی های پوکت را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های تایلند

پایتخت تایلند، بانکوک (Bangkok)

شهر بانکوک از جمله شهرهای جذاب و پرطرفدار در کل جنوب شرق آسیا محسوب می شود. پایتخت تایلند به دلیل زیبایی های فراوانی که دارد امروزه به شدت مورد توجه گردشگران و مسافران است. آسمان خراش هایی که سر به آسمان می سایند در کنار بازارهای متنوع و گسترده، معابد و آرامگاه های شهر که مانند ستارگان می درخشند، همگی موجب شده اند تا شهر بانکوک در صدر جدول بهترین ها در میان شهرهای توریستی جهان باشد. حتی اگر یکبار هم به تایلند سفر نکرده باشید و تنها تصاویر زیبایی ها و دیدنی های این شهر را در گوگل جستجو کرده باشید، به راحتی متوجه خواهید شد که چرا بسیاری از افراد این شهر را برای اولین سفر خود انتخاب می کنند.

در تایلند علاوه بر جاذبه هایی که نام بردیم، یک زندگی شلوغ و شبانه را نیز تجربه می کنید. در این هیاهوی شبانه، غذاهای خیابانی تایلندی نیز بسیار جذاب هستند. این جاذبه یکی از فاکتورهای مهمی است که مسافران متعددی را به سمت خود می کشاند. به عنوان راهنمای سفر به بانکوک پیشنهاد می کنیم که اگر به تایلند سفر کردید، حتما به مرکز گردشگری شهر بانکوک یعنی جاده خئو سان (Khao San) نیز سری بزنید. خیابانی که مانند دیدنی های پوکت، هیچ گاه آن را فراموش نخواهید کرد.

شهر معبدها، چیانگ مای (Chiang Mai)

چیانگ مای تایلند

در راهنمای سفر به بانکوک، به دومین شهر زیبای تایلند می رسیم. شهر چیانگ مای که به شهر معبدها شهرت دارد. در این شهر بیشتر از ۳۰۰ معبد از گذشته تا به امروز ساخته و نگهداری می شوند. در سفر به آن، شما زیبایی های زیادی را با چشمان خود مشاهده خواهید کرد. چیانگ مای، بی سر و صدا و آرام است. اگر به دنبال استراحت در آخر هفته هستید، سفر به این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم. در اینجا، مانند بانکوک بهتر است که غذاهای خوشمزه خیابانی را میل کنید. همچنین در کنار چشیدن طعم غذاهای لذیذ، ماساژ تایلندی را نیز امتحان کنید؛ مانند دیدنی های پوکت، این هم یکی از جاذبه های چیانگ مای است.

به عنوان راهنمای شهر بانکوک، بد نیست بدانید که معروف ترین معبد شهر چیانگ مای کشور تایلند، معبد Wat Phrathat Doi Suthep  نام دارد. این معبد در بالای یک تپه و خارج از شهر مستقر شده و به دلیل منظره بی نظیرش، توجه گردشگران بی شماری را به خود جلب می کند. شهر چیانگ مای در شمالی ترین نقطه از کشور تایلند قرار گرفته و با کشور لائوس هم مرز است. طبیعت این شهر، کوهستانی است و با جنگل های وسیع خود گردشی متفاوت نسبت به سایر شهرهای ساحلی تایلند را برای شما فراهم می کند. فیل سواری، بازدید از قبیله های خاص در منطقه و پیاده روی در جنگل، از جمله تفریحات و سرگرمی هایی است که در سفر به شهر چیانگ  مای باید آنها را تجربه کنید.

جزیره پوکت و زیبایی هایش (Phuket)

جزیره پوکت

شهر پوکت بزرگ ترین جزیره تایلند محسوب می شود. طول و عرض جزیره پوکت ۴۸ در ۲۱ کیلومتر است. این یعنی جزیره پوکت ۵۷۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و تمام جاذبه ها و دیدنی های پوکت، با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. البته بازدید از آنها با پای پیاده، بهترین گزینه است. ۱۷ درصد از مساحت جزیره را کوه هایی تشکیل می دهند که از سمت شمال به سمت جنوب قرار دارند.

دیدنی های پوکت سبب شده تا گردشگران زیادی به این جزیره کوچک و زیبا سفر کنند. خلیج های ساخته شده از شن، پرتگاه های آهکی و عظیم، برآمدگی های ترسناک سنگی، ساحل کامالا، ساحل پاتونگ و دیگر ساحل های زیبا، از جمله دیدنی های آن هستند. جزیره پوکت، تقریبا در حدود ۴۴ ساحل دارد و تورهای جنگلی در جنگل های سرسبز و گرمسیری، شالیزارها، بازدید از جنگل های وسیع و پهن نارگیل، موج سواری و سواری با قایق های ساخته شده از بامبو، بانجی جامپینگ و غیره از جمله تفریحات این جزیره هستند.

در میان دیدنی های پوکت باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شب های پوکت نیز زندگی زنده شبانه دارند. شما می توانید در فستیوال های مختلف شبانه، گروه های موسیقی زنده، کلوپ های شبانه و سایر تفریحات شرکت کنید. این جزیره منطقه ای کاملا توسعه یافته است که سبب شده طرفداران زیادی در بین گردشگران داشته باشد. بهترین زمان سفر به تایلند و پوکت، از اواسط فصل پاییز تا اواسط فصل بهار است.

سفری مهیج به تایلند

اگر تصمیم گرفتید به تایلند سفر کنید در قالب راهنمای سفر به بانکوک به شما توصیه می کنیم حتما اطلاعات لازم در مورد شهرهای متعدد و زیبای این کشور را پیش از سفر کسب کنید. شهرهای توریستی تایلند علاوه بر چند مورد اشاره شده در این مطلب، شامل دیگر شهرهایی مثل آیوتایا، چیانگ رای، کانچا نابوری، پاتایا، ناکون رات چاسیما، سوخو تای، سوراتانی، هو آهین، نونگ کایی، چانتا بوری و غیره هستند که هر کدام زیبایی ها و جاذبه های خود را دارند. درهرحال تصمیم برای سفر به مقصد تایلند، یک تصمیم سخت است. چون زیبایی های این کشور و شهرهایش کم نیست. در همین راستا فلای تودی با ارائه خدمات متنوعی مانند رزرواسیون آنلاین هتل، بلیط پرواز، بیمه مسافرتی و غیره تا انتهای سفر و بازگشت دوباره به خانه، شما را همراهی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.