طراحی‌های مختلف برای قفسه‌بندی دیواری

قفسه‌بندی‌های شیک و کاربردی برای خانه

معمولا قفسه‌بندی به منظور طبقه‌بندی اشیا به شکلی که در معرض دید قرار گیرد، انجام می‌شود اما اگر قفسه‌بندی دیواری به خوبی طراحی شده باشد، می‌تواند نقطه کانونی در دکوراسیون خانه ایجاد کند.

کتابخانه و قفسه‌بندی دیواری

همانطور که در تصویر می‌بینید، این قفسه‌بندی به صورت بالا و پایین می‌باشد و در آن از کتاب‌هایی با جلدهای رنگی استفاده شده است که جلوه هنری به اتاق داده‌اند.

طراحی قفسه‌بندی صنعتی

قفسه‌بندی دیواری صنعتی

با استفاده از مواد و منابع در اختیار خود می‌توانید قفسه‌بندی موردنظر خود را در اتاق پیاده کنید. برای مثال در این تصویر برای طراحی صنعتی، از لوله‌های استیل در قفسه‌بندی استفاده شده است که هم مقاومت خوبی دارد وهم هماهنگی با فضای محیط کاری دارد. این لوله‌های استیل با رنگ گرم قفسه‌ها تلفیق مناسبی ایجاد کرده است (هرآنچه باید درباره طراحی اتاق کار بدانید).

قفسه‌بندی دیواری در آشپزخانه

قفسه‌بندی دیواری آشپزخانه

قفسه‌بندی باز در آشپزخانه بسیار کاربردی است، به خصوص در آشپزخانه‌های کوچک که از آن زیاد استفاده می‌شود. بدین صورت همه چیز به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد و برای یافتن وسایل نیازی به باز کردن درب کابینت و کشوها نیست. تنها باید سعی کنید وسایلی که روی قفسه‌ها می‌چینید از لحاظ رنگ و ظاهر با هم هماهنگی داشته باشند. طبقه‌های سفیدرنگ دکوراسیون را زیباتر و فضا را درخشان‌تر نشان می‌دهند.

قفسه‌بندی دیواری باز در آشپزخانه

می‌توانید در قفسه‌بندی‌ها از کنتراست استفاده کنید. هر چه طراحی منحصر به فردی داشته باشد، دکوراسیون زیباتری خواهید داشت.

قفسه‌بندی دیواری برنجی

 

مدل قفسه‌بندی که در این تصویر می‌بینید، با تلفیق فلز برنجی و شیشه برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه بسیار مناسب است.

مدل‌هایی برای کتابخانه

با دیجیتالی شدن کتاب‌ها، فضا برای کتابخانه در خانه‌ها کمتر شده است. گرچه تصور این سخت است که به جای کتاب‌ها، وسایل دیجیتالی در کتابخانه‌ها قرار بگیرد، اما هنوز هم چیدمان کتاب در کتابخانه‌ها به شکل سنتی خود بسیار زیبا و دلچسب است. ممکن است اعضای خانه علاقه به خواندن کتاب داشته باشند اما کتابخانه شخصی نداشته باشند. در ادامه نمونه‌هایی از کتابخانه‌های دیواری را خواهید دید که در عین زیبایی فضای زیادی نیز اشغال نمی‌کنند. موادی که در ساخت این کتابخانه‌ها به کار رفته است، از مواد طبیعی تا صنعتی متغیر است. اما مدل‌های مدرن غالبا سبک و خطی هستند.

قفسه‌بندی دیواری پلاستیکی

مواد پلاستیکی قابل انعطاف که در نمونه‌های زیر به کار رفته‌اند، در قفسه‌بندی بسیار کاربردی هستند. این مدل‌ها هم جذاب هستند و هم مدرن و هم به گونه‌ای هستند که آیتم‌های زیادی را می‌توان روی آنها جای داد.

مدل‌های کتابخانه شبیه آنچه در تصویر می‌بینید، تلفیقی از مدل‌های کلاسیک و مدرن هستند که می‌توانید در آنها ترکیبی از المان‌ها از جمله کتاب و همچنین سی‌دی و دی‌وی‌دی را قرار دهید. بدین صورت تمام نیازهای یک نوجوان یا دانش‌آموز و یک کارمند را برطرف می‌کند.

منبع digthisdesign.net home-designing.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.