طرز تهیه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه مناسب برای تزئین میز غذا

ژلاتین که در گویش عوام از آن به عنوان ژله نیز یاد می‌شود ماده‌ای است که از غضروف‌ها و هیدرولیز استخوان بدن گاو به دست می‌آید. این ماده در آب سرد حل نمی‌شود و باید آن را در آب گرم حل کرد. ویژگی خاصی که ژلاتین را به این صورت محبوب کرده این است که می‌تواند تا نه الی ۱۰ برابر حجم خود آب جذب کرده و پس از اینکه آب را جذب کرد اگر در محیطی خنک قرار بگیرد ژله تشکیل می‌دهد. با ما همراه شوید تا طرز تهیه ژله خرده شیشه را فرا بگیرید.

چگونه ژله شکلاتی را تهیه می‌کنند؟ 

ژله خرده شیشه

  • مواد لازم برای ژله خرده شیشه: 

  • بستنی وانیلی: دو لیوان (آب شده)
  • پودر ژله آلوورا: (برای ژله پایه)  ۲بسته
  • آب سرد: ۳لیوان
  • آب جوش: ۳لیوان
  • پودر ژله در رنگ‌های مختلف (برای خرده شیشه‌ها): ۴ بسته
  • نکته: از ژله با رنگ‌های تیره استفاده کنید تا دسر شما جذابتر شود (آلبالو، انگور بنفش، تمشک آبی و آناناس)
  • طرز تهیه ژله خرده شیشه: 

ابتدا هر بسته ژله را جداگانه آماده کنید، هر بسته را ابتدا با با یک لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با ۲/۳ لیوان آب سرد مخلوط کنید و در ظرف‌های مربع یا مستطیل شکل بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود به این دلیل باید آب کمتر بریزید که ژله سفت‌تر از حد معمول باشد. پس از اینکه ژله‌ها بستند از یخچال خارج کنید و با چاقو به شکل مربع و یک اندازه برش بزنید یک چاقوی بلند را داخل آب جوش فرو کنید تا گرم شود و ژله رو با آن برش بزنید، این کار باعث می‌شود چاقو هم گرم و هم خیس شود و خیلی راحت برش می‌خورد بدون اینکه به چاقو بچسبد ژله‌های مکعبی را باهم مخلوط کنید و داخل قالب بریزید تا زیباتری داشته باشید.

بهتر است ظرف را کمی نم‌دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم چون موقع درآوردن، یخ‌ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف می‌شود. برای تهیه ژله پایه ژله‌های آلوورایمان را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی استفاده می‌کنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنی نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت. همین که کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست و فراموش نکنید که منظور از دو لیوان بستنی، بستنی شل شده است. ژله حل شده با بستنی‌مان را روی خرده ژله‌ها ریخته و قالب ژله را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ببندد، پس از آماده شدن قالب ژله را چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید سپس داخل ظرف سرو برگردانید، برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.