طرز تهیه ۴نوع سالاد رژیمی

به راحتی وزن کم کنید

اگر اضافه وزن دارید یا می‌خواهید سالم‌تر غذا بخورید، می‌توانید یکی از وعده‌های غذایی‌تان را با سالاد جایگزین کنید؛ سالاد رژیمی که به عنوان وعده غذایی خورده می‌شود، باید ویژگی‌هایی داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها، اضافه کردن یک پروتئین به آن است تا غیر از سبزی‌ها، از گروه پروتئین‌ها هم استفاده کرده باشید. می‌توانید تن ماهی روی سالادتان بریزید؛ اما مرغ همیشه طرفداران بیشتری دارد. برای این که سالاد مرغ‌تان تکراری نشود، این ۴روش را امتحان کنید:

۱- سالاد شاهی و سیب سبز:

۲فنجان شاهی و اسفناج را درشت خرد کنید، ۲عدد سیب سبز را هم خرد کنید و با پایه سالاد مخلوط کنید. اسم این سالاد خوشمزه و مفید سالاد والدورف است.

۲- کاری و چتنی:

این سالاد هندی پر از ادویه است. کافی است نصف قاشق چای‌خوری پودر کاری و همان مقدار آب ترشی انبه یا چتنی را با پایه سالاد مخلوط کنید و همراه کاهو یا اسفناج میل کنید.

۳- گوجه فرنگی و پیاز قرمز:

یک پیاز قرمز درشت را ورقه ورقه کنید و به همراه یک فنجان گوجه فرنگی مینیاتوری با پایه سالاد مخلوط کنید. این ترکیب را روی یک کاسه کاهو بریزید و میل کنید.

۴- پستو:

یک و نیم فنجان ریحان تازه را ریز خرد کنید. نصف فنجان بادام زمینی را هم خرد کنید؛ سپس ریحان و بادام زمینی را به همراه روغن زیتون روی پایه سالاد بریزید و با اسفناج یا کاهو میل کنید.

منبع: برگرفته از کتاب آشپزی (۶۰نوع سالاد)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.