۱۷ عادت روزانه کسانی که هیچوقت جوش نمی‌زنند

هر روز صورت خود را بشویید و در طول روز به صورتتان دست نزنید

اگر می‌خواهید بدانید کسانی که هیچوقت جوش نمی‌زنند، چه کار می‌کنند که پوست‌هایی خوبی دارند، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با عادت‌های روزانه این افراد آشنا کنیم.

هر روز صورت خود را می‌شویند

گرچه داشتن جوش وآکنه لزوما به معنی آلوده بودن پوست نیست، اما مطالعات نشان داده است شستشوی صورت ظاهر جوش را بهبود می‌بخشد. از یک شوینده ملایم پوست که آلودگی، چربی و آرایش را به خوبی از روی پوست پاک می‌کند و کمک می‌کند پوست سالم بماند، استفاده کنید. باید هر شب صورت خود را بشویید. پیروی نکردن از این عادت روتین موجب می‌شود آلودگی، چربی و آرایش مناقذ پوست را مسدود کند.

گوشی هوشمند خود را تمیز می‌کنند

تمیز کردن گوشی کسانی که هیچوقت جوش نمی‌زنند

صفحه گوشی هوشمند آلوده‌تر از آن است که شما می‌اندیشید. حتی مطالعات نشان داده است گوشی موبایل از یک توالت عمومی نیز آلوده‌تر است. اگر صفحه گوشی را به طور مداوم با الکل شستشو ندهید، آلودگی آن به پوست شما منتقل می‌شود و با تماس زیاد موبایل با پوست، جوش و آکنه ایجاد می‌شود. تماس موبایل با پوست، نه تنها منافذ پوست را مسدود می‌کند بلکه منجر به عفونت و آکنه نیز می‌شود.

صورت خود را لمس نمی‌کنند

لمس کردن مداوم پوست صورت، ایجاد جوش می‌کند. تکیه دادن صورت به کف دست در طول روی موجب عفونت پوستی و التهاب می‌شود و آلودگی و چربی منافذ پوست را پر می‌کنند.

روبالشی خود را مدام عوض می‌کنند

حتی اگر هر شب نیز صورت خود را بشویید، تعویض نکردن روبالشی می‌تواند ایجاد جوش بکند. اگر هر سه روز یکبار روبالشی خود را نشویید، آلودگی و چربی روی آن می‌ماند و وقتی صورت را روی آن می‌گذارید، این مواد منافذ پوستی شما را مسدود می‌کنند. در انتقال چربی و آلودگی فرقی نمی‌کند جنس روبالشی شما از چیست، اما یکی از روش‌هایی که متخصصان پوست معتقدند موجب جوان ماندن پوست می‌شود، استفاده از بالش نرم و کمتر ساییده شده است (نحوه صحیح شستن انواع روتختی).

رژیم غذایی مناسبی دارند

سعی کنید از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کنید. این رژیم غذایی مملو از سبزیجات، روغن زیتون، حبوبات و مقدار کمی پروتئین حیوانی است. استفاده از آرد تصفیه شده و روغن اشباع شده برای پوست بد است (اطلاعاتی درباره رژیم مدیترانه‌ای).

آنها هیچگاه جوش‌ها را فشار نمی‌دهند و نمی‌ترکانند

فشار دادن و ترکاندن جوش‌ها منجر به ایجاد زخم‌های سرباز و بهبود طولانی مدت می‌شود و گاهی نیز ایجاد اسکار می‌کند. همه ما روی دست‌های خود باکتری‌هایی داریم، با این کار شما باکتری‌ها را به صورت خود منتقل کرده و درنتیجه منجر به عفونت می‌شود.

مراقب وزن خود هستند

چاقی یا اضافه وزن ریسک فاکتوری است که منجر به بیماری‌هایی چون بیماری قلبی و برخی انواع سرطان می‌شود. همچنین بین چاقی و آکنه نیز ارتباط وجود دارد. برای کم کردن ریسک آکنه، سعی کنید حجم بدن خود را با ورزش و تغذیه مناسب و کم کردن مصرف قند، در حد ایده‌آل نگه دارید.

حواسشان به میکروبیوم هست

میکروبیوم ترکیبی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های سالم است که روی پوست و روده ما زندگی می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد میکروبیوم متوازن برای سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. هیچ دارو یا محصول مراقبت از پوستی وجود ندارد که به محافظت یا اصلاح میکروبیوم بپردازد. اما برخی مطالعات نشان داده‌اند افرادی که دارای آکنه هستند، بین باکتری‌های خوب و بد آنها عدم توازن وجود دارد و پروبیوتیک‌های خاصی مانند Lactobacillus paracasei می‌تواند موجب بهبود شود و واکنش پوستی را کم کند.

موهای خود را مرتب می‌شویند

تمام روغن‌های طبیعی که توسط اسکالپ مو تولید می‌شود تا از مو محافظت کند، می‌تواند منافذ پوستی را بسته و ایجاد آکنه کند. شستن موها، روغن اضافی روی اسکالپ و مو را از بین می‌برد و درنتیجه چربی موهای جلوی سر و پیشانی کمتر می‌شود. اما از شامپوهای قوی مخصوص موی چرب استفاده نکنید. تماس موی چرب با پوست پیشانی منجر به بسته شدن منافذ و جوش صورت می‌شود.

از شیر بادام استفاده می‌کنند

استفاده از شیر بادام کسانی که هیچوقت جوش نمی‌زنند

کسانی که شبر گاو استفاده نمی‌کنند، کمتر احتمال دارد جوش بزنند و دلیل آن هورمون‌های آن است. شیر هم دارای هورمون‌های گاو است و هم هورمون‌هایی که کارخانه به آن می‌افزاید، حتی اگر روی شیر نوشته شده باشد بدون هورمون. حتی هورمون‌های طبیعی گاو نیز ایجاد جوش می‌کند. حتی شیر خامه گرفته شده نیز بدتر است. شاید به این دلیل که فاقد اسیدهای چرب مناسب پوست است که در شیر معمولی یافت می‌شود. به جای آن از شیر بادام استفاده کنید. شیر بادام حاوی انواع ویتامین‌ها و کلسیمی است که بدن به آن نیاز دارد و هیچگونه هورمونی ندارد.

پاستا نمی‌خورند

اگر می‌خواهید پوست صاف و بدون جوش داشته باشید، نان، پاستا، برنج، چیپس سیب‌زمینی یا دیگر کربوهیدرات‌های دارای شاخص گلیسمی بالا را از رژیم غذایی خود حذف کنید. غذاهایی که مقدار کمی از این شاخص را دارند استفاده کنید، مانند نان غلات، بادام زمینی، سبزیجات و لوبیا. آکادمی آمریکایی متخصصان پوست بیان می‌دارد که غذاهای دارای شاخص گلیسمیک بالا با جوش و آکنه در ارتباط است. از آنجایی که غذاهایی که مقدار کمی از این شاخص را دارند قند خون را ثابت نگه می‌دارند، غذاهایی با شاخص گلیسمیک بالا قند خون را بالا می‌برند که منجر به التهاب و درنتیجه آکنه می‌شود. مصرف زیاد غذاهایی با شاخص گلیسمیک بالا، هورمون‌هایی که فعالیت غدد چربی پوست را تحریک می‌کند، افزایش داده و جوش ایجاد می‌کند.

پس از ورزش، دست‌های خود را می‌شویند

ورزش کردن به طور منظم موجب سلامتی و تناسب اندام ما می‌شود اما اگر بهداشت دست‌ها را رعایت نکنیم، به دلیل آنکه تجهیزات باشگاه پر از باکتری است، ایجاد جوش می‌کند. باشگاه ورزشی بسیار آلوده است و می‌تواند موجب جوش شود. بهترین کار این است که حین ورزش، صورت خود را لمس نکنید. در صورت نیاز از دستمال کاغذی یا پشت دست و یا آستین‌ها استفاده کنید.

لوازم آرایشی خود را به اشتراک نمی‌گذارند

لوازم آرایشی کسانی که هیچوقت جوش نمی‌زنند

هر چقدر هم که عاشق کرم برنزه یا ریمل دوست یا همکارتان هستید، اما آنها را قرض نگیرید. به اشتراک گذاشتن لوازم آرایشی به مثابه انتقال باکتری‌هاست. در فروشگاه تا زمانی که لوازم آرایشی را پشت دست‌ها تست نکرده‌اید، استفاده نکنید.

سیگار نمی کشند

بر اساس تحقیقات، سیگار کشیدن جوش و آکنه ایجاد می‌کند بنابراین بهتر است این عادت را کنار بگذارید. سیگاری‌ها معمولا آکنه غیرالتهابی دارند.

محصولات مراقبت از پوست را کنار نمی‌گذارند

شاید فکر کنید وقتی پوست صاف و تمیز است دیگر نیازی به استفاده از محصولات مراقبت از پوست ندارید اما آکنه مزمن است و به درمان طولانی مدت نیاز دارد تا تحت کنترل قرار بگیرد، حتی زمانی که در مسافرت هستید. مطمئن شوید که درمان آکنه را تا زمانی که گفته شده ادامه داده‌اید.

در معرض آفتاب قرار نمی‌گیرند

می‌پرسید آیا برنزه کردن خوب است. این کار علاوه بر ریسک سرطان، موجب بدتر شدن آکنه پوست می‌شود. برخلاف تصور رایج، برنزه کردن آکنه پوست را بهبود نمی‌بخشد. اشعه فرابنفش پوست را خشک کرده و آسیب می‌زند. برخی داروهای آکنه همچنین حساسیت به آفتاب را بالا می‌برند و بیشتر ایجاد سوختگی می‌کنند. همیشه کرم ضدآفتاب با محافظت بالا ۳۰ یا بیشتر استفاده کنید و مدام آن را به پوست بزنید (باورهای درست و نادرست در خصوص استفاده از ضدآفتاب).

پوست خود را در مقابل آلودگی حفظ می‌کنند

آلودگی هوا و کسانی که هیچوقت جوش نمی‌زنند

برخی تحقیقات نشان می‌دهند دود، مواد شیمیایی و سموم موجود در هوا منافذ پوست را بسته و آکنه ایجاد می‌کنند. اگر ساکن شهر هستید، کار زیادی نمی‌توانید برای مقابله با آلودگی انجام دهید اما کرم ضدآفتاب بین پوست و سموم مانع ایجاد می‌کند و سرم‌های آنتی‌اکسیدان می‌توانند با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان در هوای آلوده مبارزه کنند.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.