با عادت‌های ۶دقیقه‌ای که باعث لاغر شدن در سال ۹۸ می‌شود آشنا شوید

لاغر شدن را جزء هدف‌های سال جدید بگذارید

شما هم دوست دارید در سال ۹۸ لاغرتر شوید، اما دیر به فکر افتاده‌اید؟ اکثر مردم خوب می‌دانند که کدام عادت‌های بد آن‌ها در سال قبل مانع رسیدن به آرزوهایشان شده‌ است. از طرفی همه ما گاهی اوقات انقدر درگیر روزمرگی می‌شویم که دیگر حذف عادت‌های بد پاسخ‌گو نیست و بهترین کار، گنجاندنِ عادت‌های خوب در زندگی است. در این مطلب عادت‌های ۶ دقیقه‌ای فوق‌العاده‌ای که می‌تواند شما را برای سال ۹۸ عضلانی کند و باعث لاغر شدن آموزش داده شده است. این راهکارها را برای تناسب اندام سریع به کار گیرید.

۶ شگرد ۶ دقیقه‌ای برای لاغر شدن

لاغر شدن و مواد غذایی

از زیاده روی در مصرف نوشیدنی‌ها پرهیز کنید

با وجود اینکه نوشیدنی‌های انرژی زا تاثیرات خوبی در وزرشکاران دارند و باعث بهبود عملکردشان می‌شوند اما باید توجه داشت که بسیاری از ورزشکاران به اندازه زیادی از این نوشیدنی‌ها و مواد مشابه استفاده می‌کنند و عملا حجم زیادی از کالری را وارد بدنشان می‌کنند. باید توجه داشت که برای ورزش‌های عادی چندان نیازی به استفاده از این مواد وجود ندارد و در حقیقت تنها ورزشکاران مسابقات باید از این مواد استفاده کنند تا بتوانند کارایی کافی در جریان مسابقه داشته باشند.

برای لاغر شدن در غذا خوردن زیاده روی نکنید

بسیاری از افراد دوست دارند که بعد از انجام کارهای مختلف یا حتی وزرش غذا بخورند و در حقیقت غذا خوردن را جایزه‌ای برای کارهایشان می‌دانند. در این بین باید توجه داشت که انجام چنین کاری برای وزرشکاران غیرعادی نیست. زیرا ورزشکاران در طول روز چندین بار غذا می‌خورند اما در مقابل تمرینات وزرشی آن‌ها باعث سوختن این مواد مصرف شده می‌شود.

لاغر شدن و خواب

جدا کردن محل خواب گوشی‌ها

اکثر ما عادت داریم گوشی موبایل را در کنار تخت خوابمان بگذاریم تا صبح زود با صدای زنگ گوشی از خواب بیدار شویم، کافی است کمی پول خرج کنید و یک ساعت زنگ‌دار ساده بخرید. جای هیچ نگرانی نیست، در زمان قدیم هم مردم بدون موبایل از خواب بیدار می‌شدند! احتمالاً با خود می‌گویید چرا باید این کار بکنیم؟ زیرا نگه داشتن گوشی کنار تختخواب زمان شروع خوابتان را عقب می‌اندازد. حتی اگر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از خوابیدن هم گوشی خود را کنار گذاشته باشید، بازهم نور آبی رنگی که دقایقی قبل به چشمتان خورده نظم همه چیز را برهم خواهد زد.

اگر به دنبال خواب راحت بوده و می‌خواهید فردا انرژی بیشتری داشته باشید، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب گوشی را حداقل یک متر از خودتان فاصله دهید و ساعت زنگ‌دارتان را برای فردا کوک کنید.

کم کردن وزن با پرهیز از خواب بیش از حد

بسیاری از مطالعات حاکی از آن است، افرادی که خواب کافی دارند اغلب نسبت به افرادی که ۷ تا ۹ ساعت می‌خوابند وزن بیشتری دارند. زمانی که فرد بیشتر از ۷ ساعت در شب بخوابد هورمون‌های اشتهای وی زیاد می‌شوند و در نتیجه وی تمایل به خوردن غذا خواهد داشت.

لاغر شدن و پیاده روی

کاهش وزن و افزایش فعالیت‌های بدنی

اگر روزانه به اندازه کافی ورزش می‌کنید و کارهای مختلفی را نیز انجام می‌دهید ولی در مقابل شاهد افزایش وزنتان هستید، این نشان می‌دهد که فعالیت زیادی ندارید و در حقیقت سستی می‌کنید. افراد این چنینی باید جنب و جوش زیادی در طول روز داشته باشند.

بگذارید بدنتان نفس بکشد

احتمالاً همین حالا که مشغول خواندنِ این مطلب هستید، تعداد نفس‌هایتان کمتر شده است. این در حالی است که تنفس نقش مهمی در سلامت بدنتان دارد. وقتی نفستان را حبس می‌کنید فشار بیشتری به بدنتان وارد می‌شود؛ علم هم گفته ما را تأیید می‌کند. در مطالعه‌ای که روی دو گروه ۱۰ نفره صورت گرفت، به یکی از دو گروه گفته شد تا در ۲ ست ۱۰ دقیقه‌ای تمرین تنفس انجام داده و گروه دیگر ۲۰ دقیقه پشت سرهم کتاب بخوانند.

سپس محققان بزاق دهان هر دو گروه را مورد بررسی قرار دادند. در بزاق دهان افرادی‌که مشغول تمرین تنفسی بودند، مقادیر کمتری سیتوکین یافت می‌شد، از طرفی سیتوکینِ ترشح‌ شده در بزاق دهان عامل اصلی بروز استرس و التهابات است. سعی کنید روی تعداد و کیفیت تنفس تمرکز بیشتری داشته و تصور نکنید که همه چیز به صورت غیرارادی اتفاق می‌افتد.

بدنتان را بکشید

لطفاً انجام حرکات کششی را فقط به صبح‌ها، آن هم بعد از رختخواب موکول نکنید. در طول روز هم می‌توانید از فواید این تمرینات بهره ببرید و به بدنتان خون بیشتری برسانید. حرکات کششی یکی از دوستان بسیار صمیمی ورزش است و اگر اشتباهاً ورزش نمی‌کنید، پس حداقل حرکات کششی انجام دهید.

همین حرکات کششیِ ساده عضلات را قوی‌تر کرده و انعطاف‌پذیری و سلامتیِ بدنتان را تضمین می‌کند. حالا ببینید اگر ورزش کنید چه اتفاقاتی برای بدنتان خواهد افتاد. یادتان باشد که اگر به این حرکات بی‌محلی کنید، خیلی زود عضلاتتان کوتاه و باریک شده و دچار آسیب‌دیدگی‌هایی مثل کمردرد خواهید شد.

لاغر شدن و سبزیجات

برگ‌های سبز بیشتری بخورید

استفاده از برگ‌های سبز اصلاً کار پیچیده‌ای نیست. کافی است خوردنِ سالاد و سبزی‌جات را به برنامه غذاییِ روزانه‌تان اضافه کنید. این برگ‌های سبز منبع فوق‌العاده‌ای برای تأمین ویتامین‌های A، C، E و K بوده و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان سینه و معده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

آرزوی بدنتان را برآورده کنید

اگر به فکر سلامتی و شادی بدنتان هستید، بد نیست یکی از آرزوهای او را برآورده کنید. یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایی که بدن شما دارد، انجام تمرینات منظم یک برنامه ورزشی حرفه‌ای است. بدن شما دیگر از زندگی بی‌تحرک و یک‌نواخت روزانه خسته شده و نیاز به کمی تنوع دارد.

مدیتیشن کار کنید

مدیتیشن از آن دسته تمریناتی است که عادت‌ کردن به آن مثل عادت به دویدن، شنا و پوشیدنِ جوراب‌های جفت کار سختی است! اما کافی است چند هفته‌ای به خودتان وقت دهید.

انجام این تمرینات به قدری استرس، اضطراب و حتی خستگی را از بدنتان دور می‌کند که خیلی زود عاشق مدیتیشن خواهید شد. با ۱۰ دقیقه تمرین شروع کرده و آرام‌آرام ۱ دقیقه به این زمان اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

قطعاً بارها جمله «پیشگیری بهتر از درمان است» را شنیده‌اید. این جمله در مورد تحرک و ورزش هم شدیداً صدق می‌کند. اگر می‌خواهید خیلی سریع لاغر شوید، اما حوصله ورزش‌کردن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز شروع کنید؛ همچنین در کنار پیاده‌روی از شگردهای این مطلب را برای لاغرتر شدن به کار گیرید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.