علت کار نکردن صفحه لمسی در لپ تاپ

صفحه لمسی جایگزین موس برای لپ تاپ است

صفحه لمسی یکی از ویژگی­‌های قدیمی است که به عنوان جایگزین استاندارد برای کنترل موس بر روی لپ تاپ طراحی شده است.

بنا به دلایلی ممکن است در هنگام استفاده از لپ تاپ متوجه کار نکردن صفحه لمسی شوید، با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب پنج روش برای حل کردن مشکل صفحه لمسی ارائه دهیم.

با استفاده از کلید fnصفحه لمسی را فعال کنید

کلید Fn را نگه داشته، کلیدهای دیگر که دارای یک عملکرد مشابه و تابع F هستند را فشار دهید، تا مجددا صفحه لمسی فعال شود.

برخی از درایورهای موس را حذف کنید

ممکن است در گذشته درایورهای موس را به لپ تاپ خود وصل کرده‌­اید، احتمال دارد که درایورهای نصب شده روی لپ تاپ با صفحه لمسی تداخل داشته باشند (برخی از درایورهای موس حتی صفحه لمسی را به طور خودکار غیرفعال می­‌کنند!). به بخش Device Manager رفته، روی آیکون فلش کنار گزینه Mice and other pointing devices کلیک کنید، سپس کلیک راست کرده و درایورهای موجود را حذف کنید تا صفحه لمسی فعال شود.

حذف درایورهای صفحه لمسی

بروزرسانی یا Roll Back کردن درایور صفحه لمسی

در بخش Device Manager، روی صفحه لمسی خود کلیک راست کنید (این قابلیت بسته به برند می­‌تواند متفاوت باشد). از فعال شدن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود، بر روی Update driver کلیک کنید و برای بروزرسانی از راهنمایی آن استفاده کنید.

بر اساس گزارش‌­های انجام شده، بسیاری از کاربران، اظهار داشتند پس از نصب ویندوز ۱۰، لپ تاپ‌هایشان عملکرد درستی نداشته است. بدین معنا که درایور ویندوز ۱۰ برای صفحه لمسی شما ممکن است ناسازگار باشد. در بخش Device Manager، روی صفحه لمسی خود کلیک راست کنید، سپس روی Properties و Roll Back Driver کلیک کنید و نسخه‌­های قبلی درایورها را مشاهده کرده تا مشکل رفع شود.

به روز رسانی درایورهای صفحه لمسی

صفحه لمسی خود را در Mouse Properties  فعال کنید

در بسیاری از موارد، Device Manager قادر به فعال کردن و غیرفعال کردن صفحه لمسی شما نخواهد بود. اگر صفحه لمسی به نحوی غیرفعال شده باشد، پس برای تغییر آن باید به بخش Device Manager در ویندوز رفته و آن را مجددا فعال کنید.

در نوار جستجوی ویندوز عبارت mouse را تایپ کنید و به تنظیمات این بخش مراجعه کنید. اکنون، روی Additional mouse options کلیک کنید، در صفحه باز شده روی Device Settings و Touchpad کلیک کنید.

نام صفحه لمسی خود را در لیست جستجو کرده و آن را انتخاب کنید، سپس برای فعال کردن آن روی Enable کلیک کنید.

فعال کردن Mouse Properties صفحه لمسی

سرویس‌­های ورودی لپ تاپ خود را غیرفعال کنید

اگر لپ تاپ ویندوز ۱۰ شما دارای یک صفحه نمایش لمسی باشد، احتمال این وجود دارد که سرویس ورودی لپ تاپ که عملکرد قلم را کنترل می­‌کند، با صفحه لمسی شما اختلال ایجاد کند. اگر به هیچ وجه از قلم استفاده نمی­‌کنید، آن را غیرفعال کنید. در صورتی که از آن استفاده می­‌کنید باید در هر بار استفاده از صفحه لمسی آن را غیرفعال کنید.

صفحه لمسی و غیرفعال کردن سرویس ورودی لپ تاپ

برای غیرفعال کردن سرویس ورودی، روی کلید Win + R ضربه بزنید و عبارت services.msc را تایپ کنید. در لیست سرویس‌­ها، در صورت مشاهده گزینه  TabletInputService یا Tablet PC Input Service، روی آن کلیک راست کرده و آن را غیرفعال کنید.

اگر با به کار گیری مراحل بالا مشکل رفع نشد، احتمال این وجود دارد که مشکل سخت‌افزاری باشد و باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. kmk می گوید

    merc aziz❤️?

  2. رامین می گوید

    سلام وسط تاچ لپ تاپم کار نمیکته بقیش کار میکنه مشکل از کجاست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.