علل ریزش مو در تابستان

آفتاب گرفتن و شنا در تابستان از تفریحات بسیار لذتبخش این فصل است

آفتاب گرفتن و شنا در تابستان از تفریحات بسیار لذتبخش این فصل است اما گرمای آفتاب، تعریق و کلر استخرها مضرات بسیار زیادی دارد از جمله خشکی و شکنندگی موها. به همین خاطر احتمالا متوجه شده‌اید که موهایتان در تابستان ریزش بیشتری پیدا می‌کند. برای جلوگیری از ریزش موها در تابستان باید بدانید دقیقا علت این ریزش مو چیست. احتمالا ریزش مو در تابستان به ۵ علت زیر رخ می‌دهد.

آفتاب

قرار گرفتن موها در معرض آفتاب می‌تواند یکی از علل ریزش مو باشد چرا که اشعه UV خورشید رطوبت مو را می‌گیرد و موها را خشک، بی‌حالت و بی‌رنگ می‌کند. از سوی دیگر موهای خشک، شکننده می‌شوند. برای پیشگیری از این اتفاق موهای خود را پوشانده و از کلاه استفاده کنید (انواع مدل‌های کلاه زنانه).

کلر

در تابستان موها بیشتر در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد از جمله کلر موجود در آب استخرها که می‌تواند به مو آسیب برساند. مواد شیمیایی موجود در کلر موجب خشکی مو می‌شود و در نهایت مو خشن و شکننده می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل، به موهای خود روغن زیتون یا نارگیل بزنید تا موها را مرطوب نگه دارد (ورزش و نکاتی که در هوای گرم باید رعایت کنید).

شوره سر

گرمای هوا شوره سر را تشدید می‌کند چرا که هوای گرم محیط مساعدی را برای ایجاد میکروب‌های شوره سر فراهم می‌کند. اگر شوره سر درمان نشود، پوست سر دچار خارش و التهاب می‌شود که در نهایت به ریزش مو می‌انجامد. برای پیشگیری، باید در تابستان از شامپوهای ضدشوره سر استفاده کنید.

شانه کردن موهای خیس

موهای ما در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری خیس و مرطوب می‌شود، چرا که اغلب اوقات دریا و استخر هستیم یا دوش می‌گیریم. مواقعی که مو خیس است آن را شانه نزنید چرا که موها وقتی خیس هستند، بیشتر مستعد شکنندگی هستند. بهتر است با فرو بردن انگشتان داخل موها، مو را خشک کنید. همچنین از شامپوهای تقویت‌کننده مو استفاده کنید که ریشه مو را تقویت کرده و ریزش مو را کاهش دهند.

سشوار کردن

سشوار کردن بدترین دشمن موهاست. سشوار رطوبت مو را می‌گیرد و مو را خشک می‌کند. به همین خاطر سعی کنید از سشوار استفاده نکنید یا یک بار در هفته از ماسک موی مرطوب‌کننده استفاده کنید.

منبع bebeautiful.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.