چرا جویدن آدامس برای سلامتی مضر است؟

زیاد آدامس جویدن سلامتی شما را به خطر می‌اندازد

جویدن آدامس عادت بسیاری از افراد است اما اگر شما به طور مرتب آدامس می‌جوید، باید بدانید که:

مصرف انرژی

جویدن آدامس انرژی زیادی مصرف می‌کند زیرا هشت ماهیچه مختلف صورت را برای جویدن به کار می‌بندد. جویدن بیش از حد در طولانی مدت موجب افزایش تراکم ماهیچه‌های دوطرف جلوی فک می‌شود. این فشار و خستگی مضاعفی بر روی تارهای عصبی که در ناحیه سر و گردن وجود دارند، وارد می‌کند که به سر درد متناوب و طولانی مدت منجر می‌شود.

آسیب رساندن به غضروف فک

جویدن زیاد آدامس موجب اختلال و آسیب در غضروف فک و کاهش سطح ضربه‌گیر مفصل دهان می‌شود. این می‌تواند موجب درد و ناراحتی شود که در طول عمر همراه شما خواهد بود.

هدر دادن بزاق دهان

در داخل دهان ۶ غده بزاقی وجود دارد. این غدد نقش مهمی در هضم غذا ایفا می‌کنند، این غدد با هر بار جویدن بزاق تولید و آزاد می‌کند. وقتی کسی آدامس می‌جود، این غدد بزاق زیادی تولید می‌کنند. این موجب هدر رفتن انرژی و مایعات بدن می‌شود که می‌توانند برای فعالیت‌های متابولیکی حیاتی بدن مصرف شوند.

مواد شیمیایی سمی

کارخانه‌های تولید آدامس از مواد مصنوعی و شیمیایی بسیاری برای شیرین کردن آدامس استفاده می‌کنند. برای مثال، آسپارتام یکی از خطرناک‌ترین مواد شیمیایی است که در مواد غذایی مصنوعی مانند آدامس استفاده می‌شود. آزمایشات پزشکی نشان داده است که این ماده شیمیایی به طور غیرمستقیم موجب سرطان، اختلالات پلی‌ژنی (دیابت)، اختلال مغز، آلرژی و بیماری‌های تنفسی می‌شود.

خطر بیماری‌های مزمن

علاوه بر آسپارتام، شکر تصفیه شده نیز که در کارخانه‌های آدامس استفاده می‌شود، یک افزودنی شیمیایی خطرناک است که موجب بیماری‌های مزمنی چون سرطان، ضعف قلب، مشکلات گردش خون، فشار خون و دیابت می‌شود.

مشکلات بالا متوجه کسانی نمی‌شود که گهگاه آدامس می‌جوند، اما این مشکلات بیشتر برای کسانی پیش می‌آید که آدامس جویدن برای آنها یک فعالیت اعتیاد آور شده است.

منبع viralnovelty.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.