چگونه عکاس عروسی شوید؟

برای عکاسی عروسی باید به این نکات توجه کنید

پس از گذشت سال‌ها تصمیم گرفته‌اید عکاس عروسی شوید. عکاس عروسی می‌تواند یک انتخاب حرفه‌ای و حتی سودآور باشد، اما کار ساده‌ای نیست. شما می‌توانید برای شروع کار در این حرفه یک قیمت مناسب و منطقی به زوجین پیشنهاد دهید و برای تبلیغ و جذب مشتری یک وبسایت طراحی کنید.

مطالب زیادی برای این موضوع وجود دارد که در این پست گنجانیده نمی‌شود، ولی برای شروع در هر حرفه‌ای برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز است.

۱- لوازم موردنیاز خود را انتخاب کنید

گزینه‌های زیادی برای انتخاب دوربین مناسب وجود دارد. قبل از انتخاب دوربین نکاتی را باید در نظر بگیرید.

در این حرفه باید صبور باشید. دوربین مناسب مهم‌ترین انتخاب است. رشد شما در کسب و کار به ابزار نیز بستگی دارد.

دوربین خود را انتخاب کنید

بر اساس نظر عکاسان، دوربین‌های تجاری در یک سطح یکسان عمل می‌کنند و برای تعطیلات آخر هفته مناسب هستند. شما یک دوربین بر اساس نیاز خودتان می‌خواهید. به یک فروشگاه بروید و دوربین خود را امتحان کنید.

عکاس عروسی و دوربین

دوربینی را انتخاب کنید که نحوه استفاده از آن را بدانید و بتوانید آن در دست بگیرید و به راحتی عکاسی کنید. اگر یک دوربین گران قیمت بخرید و کار کردن با آن برای شما سخت باشد، با مشکل روبه رو خواهید شد.

به چه لنزهایی نیاز دارید؟

برای انتخاب لنز بررسی کنید که به چه لنزهایی نیاز دارید، ممکن است به لنزهای ۳۵ مگابایت نیاز داشته باشد  یا ۵۰۰مگابایت. لنزهایی که یک سال قصد استفاده از آن را دارید را تهیه کنید.

عکاس عروسی و لنز دوربین

قبل از شروع کار، دوربین خود را تنظیم کنید و از شارژ دوربین مطمئن شوید، زیرا تمام روز می‌خواهید از آن استفاده کنید.

به نور محیط توجه داشته باشید

نور هم از مواردی است که در طی روز تغییر می‌کند. خصوصا وقتی در محیط باز عکاسی می‌کنید، هر لحظه ممکن است نور محیط اطرافتان تغییر کند. عکاس باید همواره هوشیار باشد و بداند که چگونه شدت یا کمبود نور محیط را با نوردهی توسط دوربین خود و فلاش‌هایی که دارد، جبران کند. برای عکاسی عروس از تمام مهارتتان  در آن لحظه استفاده کنید و همیشه برای چالش‌های غیر منتظره آماده باشید. می‌توانید قبل از عکاسی به محیط عروسی دسترسی پیدا کنید و دوربین خود را مطابق با آن محیط آماده کنید ولی همیشه این امکان وجود ندارد.

۲-از نرم‌افزار فتوشاپ (ویرایش) عکس استفاده کنید

یک نرم‌افزار ویرایش عکس انتخاب کنید،  با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید عکس‌های خود را ویرایش کنید که زیباتر به نظر برسند. علاوه بر سرمایه‌گذاری در دوربین، شما همچنین می‌خواهید نرم‌افزار ویرایش را انتخاب کنید که برای شما کار کند.

می‌توانید  برنامه Creative Cloud Photography  را با ده دلار دریافت کنید. یک برنامه حرفه‌ای است که به شما اعتماد به نفس و اطمینان خاطر می‌دهد که می‌توانید ویرایش عکس‌هایتان را کنترل کنید.

زمانی که می‌خواهید ویرایش کنید، تحقیقات انجام دهید و به روز باشید. تغییرات جامعه را بررسی کنید و ببینید چه اتفاقات جدیدی رخ داده که بتوانید  عکس‌ها را به روز کنید.

عکاسی در محیطی که همه پولدار هستند با محیطی که متوسط هستند، متفاوت است. قبل از عکاسی تمام این نکات را در نظر بگیرید.

۳-ایجاد نمونه کارها

قبل از اینکه سفارش عکاسی را قبول کنید، بررسی کنید ببینید می‌توانید این کار را انجام دهید یا نه! عکاسی در برخی محیط‌ها کار سختی است که نیاز به تجربه بالایی دارد.

اگر قصد دارید عکاس عروس باشید، نمونه کارها و امکانات خود را به مشتری مورد نظرتان نشان دهید. این امکان وجود دارد که مشتریان سفارش‌هایی داشته باشند که شما توان انجام آن را نداشته باشید، قبل از قبول کردن تمام شرایط را در نظر بگیرید. می‌توانید برای یک مدت به عنوان  دستیار عکاس حرفه‌ای استخدام شوید و تجربه کسب کنید.

پس از اثبات توانایی‌های خود، یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Squarespace و WordPress  برای ساخت سایت کمک بگیرید یا می‌توانید از طراح سایت بخواهید که یک وب‌سایت برای شما راه‌اندازی کند.

عکس‌های خودتان را در وب‌سایت به نمایش بگذارید. از این طریق می‌توانید اشتباهات خودتان را متوجه شوید و کسب تجربه کنید.

۴– برای اولین کاراکتر خود آماده باشید

شما بعد از برنامه‌ریزی در مورد عروسی و کسب تجربه می‌توانید قرارداد را ببندید و کار خود را شروع کنید.

بستن قرارداد

باید یک قرارداد بین شما و زوجین تنظیم شود که چقدر نیاز است شما هزینه کنید و آنها چه هزینه‌ای را باید پرداخت کنند.

تمام نکات و شرایطی را که زوجین از شما می‌خواهند باید فراهم کنید که بعدا شکایتی نداشته باشند.

در این قرارداد تمام شرایط را ذکر کنید و در پایان آن را امضا کنید. شرایطی مانند زمان و مکان عروسی، محل‌های آماده‌سازی عروس و داماد، اطلاعات کامل در مورد هزینه پرداخت و در صورت لزوم هزینه‌هایی که مجددا به هزینه اصلی اضافه می‌شود، و در صورت دیرکرد یک جریمه نقدی باید پرداخت شود، زمان تحویل کار را تعیین نمایید و در پایان توضیح دهید که فایل عکس‌ها را چگونه تحویل می‌دهید از طریق دی وی دی، آتلیه و یا … .

از زوجین تعهد بخواهید که قرارداد را لغو نمی‌کنند و در آخرین لحظه چیز دیگری به قرارداد اضافه نمی‌شود و شما نیز تعهد بدهید که حتما کار را تا لحظه آخر انجام خواهید داد.

برای عکس‌های گروهی و رسمی لیستی از افراد خانواده را انتخاب کنید، زیرا آنها بهتر می‌دانند که چه نوع عکسی می‌خواهند.

افراد انتخاب شده باید فضا را برای عکس‌های دسته‌جمعی آرام کنند. قبل از شروع مراسم تنظیمات لازم را انجام دهید و برنامه‌ریزی کنید. با ایجاد محیط آرام،  عروس و داماد بدون دغدغه  می‌توانند با هم در ارتباط باشند و عکس‌ها جلوه بهتری خواهند داشت.

از عروس و داماد بخواهید که در جلوی دوربین ناراحت نباشند و صورتی شاداب داشته باشند. با استفاده از برنامه  SLR Lounge می‌توانید از ایده‌های خوب بهره بگیرید.

۵-در عروسی به پوشش خود اهمیت دهید

برای شروع کار به ظاهر و لباس خود اهمیت بدهید،  این جزئیات اگر چه مهم به نظر نمی‌رسد ولی کار شما را آسان می‌کند. لباس راحت و کفش‌های مناسبی بپوشید تا بتوانید به راحتی فعالیت داشته باشید.

۶-سفارش خود را آماده و تحویل دهید

زمانی که کار به پایان می‌رسد و به محل کار خود برمی‌گردید، می‌توانید یک پشتیبان سازمان یافته ایجاد کنید. که به راحتی کار خود را انجام دهید و با سرعت کار را آماده کنید.

سام هرد، عکاس عروسی، چند سال پیش با ارائه یک مقاله و ویدیو نشان داد که چگونه سیستم پشتیبان‌گیری پیچیده است:

برای ویرایش عکس‌ها وقت بگذارید و با دقت آنها را ویراش کنید. ویرایش عکس‌ها را چندین بار تکرار کنید و حتی عکس‌های خراب را حذف کنید، جند تا عکس خوب و با کیفیت بهتر از عکس‌های زیاد بی‌کیفیت است. همین که بتوانید کار خود را با کیفیت عالی تحویل دهید، حس خوشایندی به شما می‌دهد.

عکاس عروسی و آلبوم

می‌توانید از زوجین درخواست کنید اگر موافق بودند عکس‌ها را بر روی  CD / DVD  دریافت کنند. می‌توانید عکس‌ها را چاپ کنید و هزینه چاپ را جدا حساب کنید. در کل قبل از تحویل دادن، تمام شرایط را بسنجید که توانایی انجام کدام کار برای شما راحت‌تر است.

بسیاری از عروس و دامادها به آلبوم عکس علاقه دارند. شما  سیستمی ارائه دهید که آنها از بین گزینه‌های متفاوت حق انتخاب داشته باشند و قیمت‌ها را مقایسه کنند، گزینه‌های ساده دارای قیمتی کمتر و نمونه‌های لوکس قیمت بیشتری خواهند داشت.

۷-یک دستیار استخدام کنید

به یک دستیار نیاز دارید که بتواند در انجام کارها شما را کمک کند و از ایده‌هایش استفاده کنید، کارهای جزئی مانند شارژ کردن دوربین را تنظیم کند و حقوقی را برای او درنظر بگیرید.

۸-همیشه در حال یادگیری آموخته‌های جدید باشید

زندگی روز به روز در حال پیشرفت است، سعی کنید همیشه به روز باشید و در عکاسی چیزهای جدید آموزش ببینید. صنعت عکاسی به طور مداوم در حال توسعه است که یادگیری در آن هیچ وقت تمام نمی‌شود و هر چه بیشتر یاد بگیرید باز هم کم است.

سبک تمام عکاس‌ها را بررسی کنید و ببینید آنها در چه زمینه‌هایی کار می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ روند عکاسی تغییرات زیادی را شامل شد.

عکس‌های فوری: می‌توانید از دوربین‌های فوری، مانند دوربین‌های Fuji Instax استفاده کنید، یا یک دستگاه چاپگر عکس تهیه کنید و عکس‌ها را چاپ کنید.

عکس در هواپیماهای بدون سرنشین هوایی: این یک روند جدیدی است که هزینه بالایی را شامل می‌شود، اگر شما در حال حاضر یک هواپیمای بدون سرنشین داشته باشید، باید در نظر بگیرید که می‌خواهید آن را برای مراسم عروسی در فضای باز استفاده کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.