برای داشتن پوست و موی سالم، این ۵ ماده غذایی را به رژیم غذایی خود بیفزایید

برای داشتن موهای سالم و پوستی شفاف این خوراکی‌ها را بخورید

آیا دوست دارید همیشه موهایی بلند و سالم و پوست روشن داشته باشید؟ از ۵ ماده غذایی زیر استفاده کنید:

لیمو ( با آب گرم)

پوست

شاید میلیون‌ها بار درباره‌اش شنیده باشید اما بهترین کاری که می‌توانید برای شروع روزی تازه انجام دهید، نوشیدن آب گرم به همراه دو برش لیمو تازه است. نوشیدن آن به صورت ناشتا، سبب دفع می‌شود و بدن را برای خوردن آن چه در طول روز مصرف می‌کنید، آماده می‌کند. ویتامین c موجود در لیمو به تولید کلاژن کمک می‌کند که برای سلامت پوست ضروری است.

آووکادو

پوست

اگر به دنبال افزایش درخشندگی پوست و موی خود هستید، هراسی از چربی‌های سالم نداشته باشید. می‌توانید آن را به اسموتی‌ها بیفزایید، روی نان تست بزنید همچنین می‌توانید از آن به عنوان ماسک مو یا ماسک صورت استفاده کنید .

بذر کتان

پوست

این دانه‌های کوچک بسیار مغذی هستند، پر از امگا۳ و اسیدهای چرب هستند که نقش مهمی در سیستم ضدالتهابی بدن ایفا می‌کنند. ویتامین B و چربی‌های اضافی این دانه‌ها، با خشکی پوست می‌جنگند و علائم مشکلات پوستی همچون آکنه، روزاسه و اگزما را از بین می‌برند. بذر کتان را به همین صورت طبیعی بخورید و یا به اسموتی‌ها بیفزایید.

روغن نارگیل

پوست

می‌توانید به جای استفاده از هر گونه روغن در غذا، از روغن نارگیل استفاده کنید. چربی موجود در این روغن حس رطوبت به پوست می‌بخشد، ضد پیری است و مو را تقویت می‌کند. علاوه بر این ، روغن نارگیل می‌تواند به عنوان ماسک مو و نرم‌کننده نیز کارایی داشته باشد.

پودر سبزیجات

دریافت میزان موردنیاز از مواد مغذی موجود در سبزیجات کار آسانی نیست. بیشتر پودر سبزیجات میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان دارند که برای داشتن سلامت و احساس بهتر ضروری‌اند. این پودرها را می‌توانید از عطاری‌ها، فروشگاه‌ها و … تهیه کنید. یادتان باشد هر چه سبزتر باشند، بهتر است.

منبع dotemagazine.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.