نحوه غیرفعال کردن چرخش خودکار صفحه در ویندوز ۱۰

می‌­توانید چرخش صفحه خود را قفل کنید

ویندوز ۱۰ قابلیت چرخش خودکار صفحه (Auto-Rotation ) را در لپ تاپ‌­های هیبریدی با قابلیت تبدیل شدن به تبلت طراحی کرده است، در صورت تمایل، می‌­توانید چرخش صفحه خود را قفل کنید.

چگونه چرخش خودکار صفحه را روشن یا خاموش کنیم؟

در بخش Action Center می‌­توان به سرعت چرخش خودکار را فعال یا غیرفعال کرد. برای باز کردن آن، روی آیکون اعلان در نوار وظیفه در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید، یا کلید Windows+A را فشار دهید.

نوار ابزار و چرخش خودکار صفحه

روی تب Rotation Lock در پایین پنجره Action Center کلیک کنید تا  Rotation Lock فعال شود. این کار مانع از نمایش چرخش خودکار صفحه و قفل صفحه در جهت فعلی می­‌شود.

قفل چرخش زمانی که فعال است، به صورت برجسته نمایش داده می­‌شود و در صورت غیرفعال شدن به صورت تیره درمی­‌آید.

اگر این برجستگی را مشاهده نمی‌­کنید، احتمالا دستگاه از چرخش صفحه نمایش پشتیبانی نمی‌­کند. همچنین ممکن است که در سفارشی کردن Action Center، این قابلیت را حذف کرده و نیاز به اضافه کردن آن داشته باشید.

حالت چرخشی و چرخش خودکار صفحه

همچنین می‌­توانید Rotation Lock را از برنامه تنظیمات تغییر دهید. برای انجام این کار، به مسیر     Settings > System > Display مراجعه کنید و گزینه Rotation Lock را به موقعیت On تغییر دهید. برای غیرفعال کردن قفل چرخش و فعال کردن چرخش خودکار صفحه نمایش، آن را به Off تغییر دهید.

تنظیمات چرخش خودکار صفحه

چرا Rotation Lockبه رنگ خاکستری درمی­‌آید؟

در برخی موارد، ممکن است در برنامه تنظیمات Rotation Lock به رنگ خاکستری ظاهر شود.

این اتفاق زمانی که شما یک کامپیوتر قابل تبدیل و در حالت لپ تاپ دارید، پیش می‌­آید. به عنوان مثال، اگر شما یک لپ تاپ با لولای ۳۶۰ درجه داشته باشید، قفل چرخشی زمانی که در حالت لپ تاپ معمولی قرار دارد، به رنگ خاکستری ظاهر می­‌شود. اگر دستگاهی با یک صفحه قابل جابجایی داشته باشید، قفل چرخشی در حالی که به صفحه کلید متصل است، خاکستری می‌­شود. به همین دلیل، در حالت لپ تاپ استاندارد صفحه نمایش، چرخش خودکار نخواهد داشت.

زمانی که دستگاه خود را به حالت تبلت تبدیل می­‌کنید، برای مثال، چرخش صفحه خود را به عقب بر روی یک دستگاه با لولای ۳۶۰ درجه برمی‌­گردانید، گزینه قفل چرخشی در دسترس خواهد بود.

خاکستری شدن چرخش خودکار صفحه

اگر قفل چرخشی حتی در حالی که دستگاه شما در حالت تبلت است و صفحه به طور خودکار چرخشی می‌­شود، خاکستری باقی می‌­ماند، سعی کنید کامپیوتر خود را دوباره راه‌اندازی کنید تا مشکل رفع شود.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.