نحوه فعال کردن حالت آفلاین مرورگر گوگل کروم  

این قابلیت در کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید کار می­‌کند

موزیلا فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر هر دو دارای حالت آفلاین هستند که به کاربر اجازه می­‌دهد صفحات وب را مرور کند. خوشبختانه در مرورگر کروم نیز می‌­توان از این قابلیت استفاده کرد. با این حال، این قابلیت به صورت آزمایشی اضافه شده است و برای فعال کردن آن باید از چند ترفند استفاده کرد.

در حالت آفلاین، کروم به صورت یک کش محلی از وبگردی شما بازدید می­‌کند. اگر شما هر یک از صفحات وب را بدون اتصال به اینترنت بازبینی کرده‌­اید، کروم اجازه می­‌دهد که یک نسخه از صفحه وب را از کش بارگذاری کنید. در ادامه مطلب، نحوه فعال کردن حالت آفلاین مرورگر کروم را توضیح خواهیم داد:

نکته: این قابلیت در کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید کار می­‌کند. همچنین، دستورالعمل­‌های زیر در همه این سیستم عامل‌­ها کار می­‌کند.

حالت آفلاین را در گوگل کروم فعال کنید

قبل از اینکه حالت آفلاین را فعال کنید، بهتر است بدانید که این ویژگی از طریق بخش  Chrome flags قابل دسترسی است.

در نوار جستجو، آدرس chrome://flagsرا تایپ کنید و Enter را بزنید تا یک لیست بزرگ از ویژگی­‌ها را مشاهده ­کنید.

حالت آفلاین گوگل کروم و flags

در اینجا به بخش Show Saved Copy Button نیاز دارید. برای دسترسی سریع، در کادر جستجو عبارت show saved را تایپ کنید.

جستجو در حالت آفلاین گوگل کروم

پس از پیدا کردن، روی تب Default کنار آن کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود.

دو روش برای فعال کردن بخش Show saved copy مشاهده می­‌کنید: Enable: Primary و Enable: Secondary.

گزینه دلخواه را با Enable انتخاب کنید. در پایین صفحه کروم دکمه Relaunch Now را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کرده و کروم را دوباره راه‌اندازی کنید تا حالت آفلاین فعال شود.

فعال سازی حالت آفلاین گوگل کروم

باز کردن صفحات وب آفلاین

در حال حاضر حالت آفلاین فعال شده است، می­‌توانید به طور معمول وبگردی را انجام دهید. کروم یک کش از تمام صفحات وب که بازدید کرد­ه­‌اید، ایجاد می­‌کند. از حالا به بعد زمانی که آفلاین هستید، هر بار از صفحات وب بازدید کنید، دکمه Show saved copy را در صفحه خطا خواهید دید. روی آن کلیک کنید تا صفحه مورد نظر بارگذاری شود.

باز کردن صفحات حالت آفلاین گوگل کروم

کروم تصاویر، محتوای HTML، جاوا اسکریپت،  CSS و همه مواردی را که نیازی به اتصال اینترنتی ندارند، ذخیره می‌­کند. البته محتوای همانند ویدجت­‌های فعال و فیلم­‌ها بارگیری نخواهد شد، همچنین اگر صفحه از زمان آخرین بازدید شما به روز شود، به روز رسانی­‌های جدید نیز نمایش داده نخواهد شد.

تمام صفحات وب با عنوان Cache Internet ذخیره می‌­شوند و اگر Cache Internet حذف شود، تمام داده‌­های ذخیره شده نیز حذف خواهند شد. به خاطر داشته باشید که ابزار تمیز کننده مرورگر مانند   CCleaner ممکن است در پردازش، Cache Internet را حذف کند، بنابراین از چنین ابزاری استفاده نکنید و یا از لیست تیک Internet Cache را بردارید.

امکان دسترسی به صفحات وب به صورت آفلاین در بسیاری از موارد بسیار مفید است. می‌­توانید یک کش از صفحات وب مورد نیاز خود ایجاد کنید و در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارید، آنها را به صورت آفلاین مشاهده کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. امیرعلی می گوید

    برای من نمیشه میشه راهنمایی کنید من هر چی توی اونجا سرچ میکنم چیزی نمیاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.