نحوه فعال کردن حالت تاریک در فایرفاکس

تم فایرفاکس را تغییر دهید

با استفاده از قابلیت­‌های ارائه شده می‌­توانید حالت تاریک (dark mode) را در مرورگر فایرفاکس بدون نصب تم‌­های جانبی فعال کنید. این قابلیت برای ویندوز ۷، ویندوز ۱۰، مک و لینوکس ارائه شده است.

برای تغییر تم فایرفاکس، روی منو ضربه زده و گزینه  Add-ons را انتخاب کنید.

مرحله اول فعال کردن حالت تاریک فایرفاکس

مطابق شکل زیر، در سمت چپ صفحه باز شده (add-ons)، روی Themes کلیک کنید.

مرحله دوم فعال کردن حالت تاریک فایرفاکس

پس از انتخاب تم‌­ها، سه مورد از پیش نصب شده را مشاهده خواهید کرد: Default، Dark و Light.

تم Default (پیش‌فرض) دارای نور استاندارد است که همان تنظیمات پیش‌فرض تم ویندوز را اعمال می‌­کند. برای مثال، اگر نوارهای رنگی را در ویندوز ۱۰ فعال کنید، فایرفاکس از همان نوارهای رنگی با انتخاب مورد Default استفاده خواهد کرد.

تم Dark، همان حالت تاریک فایرفاکس است. تمام رنگ‌های روشن فایرفاکس، از جمله نوار عنوان، نوار ابزار و منوها را به رنگ تیره تبدیل می­‌کند.

تم Light از رنگ‌­های روشن­‌تر استفاده می­‌کند. زمانی که این مورد را فعال می­‌کنید، فایرفاکس از نوار عنوان خاکستری روشن و عناصر دیگر استفاده می­‌کند، حتی اگر نوارهای رنگی را در ویندوز فعال کرده باشید.

برای فعال کردن تم تاریک (Dark) یا هر تم دیگر، روی گزینه  Enable مقابل مورد انتخاب شده کلیک کنید، تا مورد انتخاب شده به سرعت بر روی مرورگر فایرفاکس اعمال شود.

همچنین، می­‌توانید تم­‌های بیشتری را از بخش Themes واقع در وب سایت Mozilla Add-ons نصب کنید.

اگر قابلیت همگام‌سازی (Sync ) فایرفاکس را فعال کرده­‌اید، تم انتخاب شده بر روی هر سیستم دیگری که در آن وارد فایرفاکس شده‌­اید همگام‌سازی می­‌شود. برای مشاهده تنظیمات همگام‌سازی فایرفاکس، ابتدا منو را باز کرده و مسیر  Options > Firefox Account را طی کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.