نوشتن و مزایای آن در زندگی شخصی

آیا با فواید نوشتن برای سلامت روان آشنایی دارید؟

زمانی که مردم یک نویسنده را تصور می‌کنند چیزی شبیه به یک فرد پشت میز نشین، منزوی و وسواسی که مشغول نوشتن کتابش است در ذهن‌شان نقش می‌بندد. باتوجه به فرهنگ لغت مریام وبستر، و با رجوع کردن به کلمه نویسندگی می‌گوید: نوشتن کلمات, راهی است که می‌توانید برای بیان نظرات و ایده‌های‌تان از آن استفاده کنید. فوایدهای بسیاری درباره نوشتن هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان اغلب مردم را شگفت‌زده کرد. اما در این پست اجازه دهید به مزایای روانی نویسندگی بپردازیم.

نویسندگی مهارت ارتباطی شما را بهبود می‌بخشد:

از آنجا که نوشتن باعث می‌شود تا توانایی، ایده و نظرهای‌تان را بر روی کاغذ بیاورید باعث ایجاد ایده‌های تازه‌تر و ارتباط بهتر می‌شود. نویسندگی منظم مانع از بروز ندادن احساسات و باعث به اشتراک گذاری تجارب خود با دیگران می‌شود.

نویسندگی راه خوبی برای خروج از دوران‌های سخت است: 

نوشتن و کاغذ و خودکار

هرچند پیچیده است اما مطالعات نشان می‌دهد یک اتصالی بین نویسندگی و وقایع آسیب‌زا وجود دارد. اگرچه این نتایج ممکن است برای مردم متفاوت باشد. برای مثال: یکی از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که پیرو فلسفه رواقیون هستند (کسی که می‌تواند درد یا مشکلات را بدون نشان دادن احساسات خود یا شکایت کردن تحمل کند.) می‌توانند از طریق نوشتن به خود کمک کنند. از سوی دیگر یکی از مطالعات جالب نشان می‌دهد که نویسندگی می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای کمک به کاهش استرس و افسردگی باشد.

نویسندگی باعث کاهش استرس می‌شود:

صحبت استرس شد. مشخص شده است که نوشتن یک راه عالی برای مقابله با بسیاری از افکار در همان زمان است. هر زمان که احساس می‌کنید مغز شما مانند یک مرورگر اینترنت که بیش از حد بسیاری از زبانه‌ها به طور همزمان باز هستند، سعی کنید از کاغذ و قلم استفاده کنید و شروع به نوشتن کنید. نویسندگی به شما اجازه می‌دهد آزادانه فکرها و ایده‌ها در فضای باز از ذهن‌تان عبور کنند.

نویسندگی ذهن را هوشیار نگه می‌دارد:

نوشتن و کاغذ و خودکار

درست مثل عضلات فیزیکی بدن‌تان، ذهن هم برای فرمان دادن به تمرین‌های منظم نیاز دارد همان‌طور که شما رشد می‌کنید سلامت روان‌تان هم رفته رفته کاهش می‌یابد اما می‌توانید با نوشتن از پیری و کهولت ذهن پیشگیری کنید. نوشتن یک تمرین شناخته شده است این کار ذهن شما را هوشیار نگه می‌دارد و مانع از زوال آن می‌شود.

نویسندگی شما را خوشحال می‌کند:

نوشتن به نوعی ارزش درمانی دارد. افرادی که با به کارگیری نویسندگی استرس‌شان را کاهش دادند و خلق و خو بهتری پیدا کردند لزوما ساعت‌ها مشغول نوشتن نبودند. نوشتن می‌تواند احساس و افکار مثبت و افزایش چشم‌انداز کلی درباره زندگی‌تان را به همراه داشته باشد. می‌توانید لیستی از افکار و چیزهایی که باعث ناراحتی‌تان شده‌اند را به روی کاغذ بیاورید تا آرام‌تر شوید و نسبت به زمان حال و آیندتان احساس مثبت‌تری داشته باشید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.