آموزش اضافه کردن فونت‌های جدید به Google Docs

ابتدا افزونه Extensis Fonts را نصب کنید

اگر از اسناد گوگل برای انجام کسب و کار روزمره خود استفاده می­‌کنید، ممکن است گاهی برای سازماندهی کارهای خودتان و ثبت گزارشات و فاکتور به فونت‌های خاص نیاز داشته باشید. شما می­‌توانید فونت‌های جدید را بر روی سیستم عامل خود نصب کرده و از طریق Google Docs  آنها را شناسایی کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه اضافه کردن بیش از ۱۰۰۰ فونت در Google Docs را آموزش دهیم:

اما چگونه فونت‌های جدید را به Google Docs اضافه کنید؟ با استفاده از افزونه‌ای به نام  Extensis Fonts می­‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید، این افزونه به شما امکان دسترسی به ۱۲۰۰ فونت از مجموعه فونت‌های گوگل را می­‌دهد. افزونه همچنین به شما اجازه می­‌دهد که فونت‌های جدید را بر اساس حروف الفبا، تاریخ و سایر جزئیات اضافه کنید. ابتدا افزونه Extensis Fonts را نصب کنید.

برای نصب افزونه Extensis Fonts مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر خود را باز کرده و آن را به صفحه افزونه Extensis Fonts اضافه کنید.
  • روی دکمه + FREE کلیک کنید.
  • حساب گوگل را با add-on مرتبط سازید.
  • برای افزودن کارهای لازم، بر روی دکمه ALLOW کلیک کنید.
  • روند نصب را تکمیل کنید. تمام اطلاعات موردنیاز در نصب افزونه وجود دارد.

استفاده از فونت‌های جدید

یک سند در Google باز کنید اگر بر روی منوی کشویی Font کلیک کنید، هیچ فونت جدیدی اضافه نخواهد شد. ابتدا باید از افزودن Extensis Font شروع کنید. برای انجام این کار، در نوار ابزار اصلی بر روی منوی کشویی Add-ons ضربه بزنید و روی Extensis Fonts کلیک کنید تا افزونه روی نوار کناری جدید در سند گوگل باز شود (مانند شکل پایین).

نحوه اضافه کردن فونت‌های جدید به google docs

استفاده از برنامه Extensis همانند استفاده از منوی کشویی فونت در نوار ابزار است. متن مورد نظر را تغییر دهید، سپس فونت را از نوار کناری Extensis انتخاب کنید. اگر به مشاهده فونت‌های بیشتری نیاز دارید، اندازه نوار را به سمت راست بکشید. برای دسترسی آسان به فونت مورد نظر، بر روی منوی کشویی کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. برای ساده‌تر شدن کار می‌­توانید نحوه مرتب کردن فونت‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

Extensis Fonts افزونه‌ای بسیار مناسب برای کاربران حرفه‌ای Google Docs است که می­‌توانید آن را امتحان کنید و اسناد و کارهای روزمره خود را سازماندهی کنید.

منبع techrepublic.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. - می گوید

    سلام . وقتتون بخیر.
    ببخشید ، چطور می شود به گوگل درایو ، فونت های اختصاصی ، مثل
    فونت های مجموعه B یا ایرانسنس را اضافه کرد ؟؟
    من فایل ایران سنس را هم دارم .

    سپاس ازتون .

    1. هدیه می گوید

      فک کنم نمیشه. منم خیلی دنبالشم. اما نمیشه فونت نصب کرد. فقط از همونایی که خودش داره , یا این extensis میده میشه استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.