چرا نباید قبل از عروسی رژیم سخت گرفت؟

توصیه‌هایی برای عروس خانم‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند

برنامه‌ریزی برای عروسی کار سختی است و سخت‌تر از آن این است که عروس بخواهد برای روز عروسی خود را لاغر کند. بسیاری از خانم‌ها برای آنکه در کوتاهترین زمان به وزن دلخواه خود برسند، به جای رژیم سالم و ورزش، رژیم‌های سخت می‌گیرند. آنچه این افراد باید بدانند این است که رژیم‌های سخت برای سلامتی مضر هستند و اکثرا برای طولانی مدت نتیجه‌ای نمی‌دهند.

رژیم سخت چیست؟

رژیم سخت روشی است برای لاغر شدن در کوتاهترین زمان ممکن با کاهش شدید مصرف کالری . در این رژیم وعده‌های غذایی با سوپ‌های سبک و سبزی و میوه و آبمیوه جایگزین می‌شود. ویژگی این رژیم حذف وعده‌های غذایی و تحمل گرسنگی برای مدت زمانی طولانی است. گرچه میزان کالری مصرفی موردنیاز در هر شخص متفاوت است، اما بزرگسالان حدودا باید بین۱۵۰۰-۱۲۰۰ کالری در روز مصرف کنند. کسانی که رژیم سخت می‌گیرند، این میزان کالری را به ۸۰۰-۶۰۰ کالری کاهش می‌دهند تا وزن کم کنند.

لاغری با رژیم سخت
اغلب خانم‌ها فکر می‌کنند بهترین راه برای لاغر شدن، غذا نخوردن است

چرا نباید قبل از عروسی رژیم سخت گرفت؟

همه خانم‌ها دوست دارند در روز عروسی‌شان بهترین هیکل را داشته باشند، اما تعداد کمی از آنها روش‌های سالم را برای لاغر و خوش هیکل شدن برمی‌گزینند. اغلب خانم‌ها فکر می‌کنند بهترین راه برای لاغر شدن، غذا نخوردن است. هر چه به روز عروسی نزدیک می‌شوند، شام را حذف می‌کنند یا فقط میوه و سبزی و اندکی برنج می‌خورند. اما با غذا نخوردن برعکس روز عروسی خود را خراب می‌کنند. چرا؟ در زیر دلایل آن را ذکر می‌کنیم:

بدن خود را از مواد مغذی محروم می‌کنید:

اگر خود را گرسنه بگذارید، سطح هورمون‌های شما پایین می‌آید. علاوه بر این کمبود مواد مغذی موجب مشکلات دیگری چون کمبود آهن، ویتامین B کمپلکس و B 12 می‌شود که همه اینها بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر گذاشته و درنتیجه درست زمانی که می‌خواهید سالم و قوی باشید، بدن را آسیب‌پذیر می‌کند.

خسته و کوفته هستید:

اگر مدام گرسنه باشید، سطح انرژی شما پایین می‌آید. همچنین وقتی کم غذا بخورید، قند خون شما پایین می‌آید و توازن هورمون‌ها به هم می‌خورد که این دو سبب می‌شود افسرده و بداخلاق باشید.

به جای آنکه بخندید، اخم می‌کنید:

محدود کردن بیش از حد مصرف چربی و کربوهیدرات، چشم‌ها را خسته و متورم می‌کند. وقتی ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسیدهایی که برای رشد موها ضروری است به فولیکول‌های مو نرسد، موها بدحالت خواهند شد.

به سرعت وزنتان بازخواهدگشت:

وقتی به اندازه کافی کالری مصرف نکنید، بدن برای تهیه سوخت جهت تولید انرژی شروع به سوزاندن توده‌های عضلانی می‌کند. سوزاندن عضلات به جای چربی موجب می‌شود به مرور متابولیسم بدن کاهش پیدا کند. وقتی غذا خوردن شما به حالت نرمال گذشته بازمی‌گردد، بدن شما سریع وزن می‌گیرد و میزان پایین متابولیسم سبب می‌شود حتی بیش از گذشته وزن اضافه کنید.

غذای سالم و رژیم سخت
مصرف پروتئین و غذای سالم به لاغر شدن کمک می‌کند

بهترین راه کاهش وزن قبل از عروسی

به یاد داشته باشید هیچ روش سریعی برای وزن کم کردن وجود ندارد. در حقیقت شما می‌توانید در یک ماه ۴-۲ کیلوگرم وزن کم کنید، پس زودتر برای کاهش وزن خود برنامه بچینید. اگر می‌خواهید برای روز عروسی ۶-۵ کیلوگرم وزن کم کنید، از سه ماه قبل شروع کنید و غذای سالم بخورید، ورزش کنید و تغییرات خاصی در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید.آنچه باید مدنظر قرار دهید عبارتند از:

مصرف مناسب پروتئین:

پروتئین هم سطح انرژی و هم متابولیسم را افزایش می‌دهد. همچنین از گرسنگی جلوگیری می‌کند زیرا دیرتر هضم می‌شود و در روند هضم از کالری زیادی استفاده می‌کند. خوردن پروتئین نفخ معده را از بین می‌برد و به لاغر شدن کمک می‌کند.

مصرف کربوهیدرات و روغن‌های سالم:

مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات مصرف کنید. از بین رفتن چربی‌های آزاد می‌تواند موجب خشکی پوست شود، بنابراین از چربی‌های سالم مانند آجیل، روغن دانه‌ها و روغن زیتون استفاده کنید.

مصرف زیاد آنتی‌اکسیدان:

ویتامین‌های A,C,E ویتامین‌های مفیدی برای پوست هستند بنابراین حتما سبزی، آجیل، پرتقال و بروکلی را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

ورزش:

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند رژیم گرفتن برای لاغر شدن کافی است، در حالی که ورزش نیز به همان اندازه در لاغر شدن اهمیت دارد. اگر می‌خواهید به هیکل زیبایی برسید، پیاده‌روی به تنهایی موثر نیست. باید نرمش و ورزش‌های دیگر را نیز انجام دهید.

نوشیدن آب:

با خوردن آب زیاد، از خشکی بدن جلوگیری می‌کنید، سموم را دفع می‌کنید و پوست شفاف‌تری پیدا می‌کنید.

به اندازه کافی غذا خوردن:

باید غذا خوردن را تا حدی افزایش دهید که مصرف کالری شما به ۱۵۰۰-۱۲۰۰ برسد. کنترل مصرف غذاهای ناسالم مانند شیرینی نیز توصیه می‌شود.

بسیاری از عروس خانم‌ها قبل از عروسی شدیدا به دنبال کم کردن وزنشان هستند، اما بعد از عروسی سریعا تب آنها می‌خوابد. متاسفانه به همین دلیل است که خانم‌ها بعد از عروسی چاق می‌شوند. برای آنکه بعد از کاهش وزن نیز هیکل خود را حفظ کنید، باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. بعد از رسیدن به وزن ایده‌آل خود ، خوردن رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم را همچنان ادامه دهید.

منبع healthifyme.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.