نحوه قرار دادن جداول و تصاویر در ورد

ابتدا در سند ورد یک جدول را وارد کنید

آیا تا به حال سعی کرده‌­اید جداول و تصاویر را در یک سند از ورد منتقل کنید؟ این کار معمولا با بی‌نظمی همراه است برای رفع آن باید در ابتدای کار از قالب‌بندی استفاده کنید، در ادامه مطلب نحوه قرار دادن جداول و تصاویر در سند ورد را شرح خواهیم داد:

مرتب کردن جداول در ورد

ابتدا در سند ورد یک جدول را وارد کنید بدون توجه به محتوای درون سلول، در هر سلول کلیک راست کنید. از منوی باز شده، گزینه Table Properties را انتخاب کنید. پنجره  Table Propertieدارای چند تب است که شامل هم ترازی و سایر ویژگی­‌های یک جدول می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که در تب Table قرار دارید و هیچ یک از تب‌­های سطر، ستون و یا سلول، در دسترس نیست.

مرتب کردن جداول و تصاویر در ورد

تب Table دارای بخش alignment است که در آن می‌­توانید نحوه قرار گرفتن جدول را تنظیم کنید، اگر جدول شما کوچک است و می‌خواهید متن را در فضای خالی قرار دهید، به قسمت Text Wrapping رفته و Around را انتخاب کنید. در ادامه، روی تب Positioning کلیک کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. همچنین، می­‌توانید جدول را بکشید و آن را در جایی که می­‌خواهید قرار دهید.

مرتب کردن تصاویر در ورد

برای قرار دادن تصاویر نیز گزینه­‌های مشابه وجود دارد. همچنین، جداول و تصاویر طبق تنظیمات پیش‌فرض مرتب می­‌شوند.

یک تصویر را وارد کرده و روی آن کلیک راست کنید. از منوی باز شده، گزینه Wrap Text>More Layout Options را انتخاب کنید.

کلیک روی جداول و تصاویر

پنجره جدیدی به نام Layout باز می­‌شود. اگر می­‌خواهید تصویر را بدون متن وارد کنید، باید گزینه­‌ای غیر از In line with text را انتخاب کنید. از گزینه Behind text استفاده نکنید، مگر اینکه قصد داشته باشید  علامت watermark را وارد کنید.

جداول و تصاویر و گالری

گزینه‌­ای برای تراز کردن تصویر به سمت چپ یا راست وجود ندارد. برای انجام این کار باید در تب Position، تنظیمات افقی و یا عمودی را اعمال کنید. گزینه alignment را انتخاب کنید و منوی کشویی کنار آن را باز کنید. چگونگی انتخاب تصویر را انتخاب کنید. هم‌ترازی می‌­تواند نسبت به صفحه، حاشیه بالا یا پایین یا خط فعلی باشد.

alignment و جداول و تصاویر

منبع addictivetips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.