قطره کانازول چیست؟ طریقه مصرف صحیح و عوارض آن | قیمت

یکی از راه‌های از بین بردن عفونت گوش ناشی از قارچ، محلول و قطره کانازول گوش است.

در طول زندگی‌تان ممکن است گوش درد را تجربه کرده و بعد از مراجعه به پزشک، قطره کانازول را برای شما تجویز کرده باشد. اکنون می‌خواهیم به شما بگوییم قطره کانازول چیست و چه استفاده ای دارد؟ یکی از راه‌های از بین بردن عفونت گوش ناشی از قارچ محلول و قطره کانازول گوش است. قطره کانازول گوش، عفونت یا به‌اصطلاح پزشکی اوتیت گوش خارجی که محدود به مجرای گوش است و از پرده گوش فراتر نمی‌رود را درمان می‌کند. ممکن است اگر چیزهایی وارد گوشتان شود؛ مانند آب، شامپو یا صابون با خارش گوش مواجه شوید و گوش خود را بخارانید و باعث آسیب به کانال گوش و التهاب آن شوید. گوش ملتهب می‌تواند توسط میکروب‌هایی مانند باکتری باعث قارچ عفونی شود. از علائم عفونت گوش می‌توان به گوش درد، خارش، قرمزی بیرون گوش، التهاب گوش، شنیدن صدای زنگ در گوش و مشکلات شنوایی، سردردهای شدید، پوسته‌پوسته شدن پوست و بیرون آمدن مایع غلیظ از گوش که می‌تواند زرد، سبز، سیاه، سفید یا خاکستری‌رنگ باشد، اشاره کرد. کارهایی مانند ورزش‌های آبی و استفاده زیاد از هدفون، سمعک و گوش‌پاک‌کن محیط مناسبی را برای رشد قارچ فراهم می‌کنند.

قطره کانازول ۱ درصد برای چیست؟

قطره کانازول ۱ درصد در درمان کاندیدیاز یا برفک که نوعی عفونت قارچی است و توسط قارچ کاندیدا ایجاد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قارچ ممکن است در دهان، واژن، کشاله ران و زیربغل و مناطق مرطوب پوست به وجود آید. از قطره کانازول ۱ درصد برای مو، کچلی ریش و سر و درمان عفونت قارچی اطراف ناخن استفاده می‌شود. استفاده از قطره کانازول برای مو نیز رایج است، اما در شرایطی که پوست سر دچار قارچ شده باشد.

درمان قارچ ناخن

قطره کانازول برای ناخن

اگر مرتب کاشت ناخن، مانیکور یا پدیکور انجام می‌دهید احتمالاً اسم قارچ ناخن را شنیده یا خودتان به آن دچار شده باشید. زمانی که به قارچ ناخن مبتلا شوید و به پزشک یا ناخن‌کارتان بگویید قطره کانازول ۱ درصد را به شما پیشنهاد می‌دهد. قطره کانازول ۱ درصد علاوه بر درمان عفونت، علائم بد ناخن مانند سوزش، ترک اطراف ناخن یا تغییر رنگ را هم کاهش می‌دهد. قطره کانازول ۱ درصد با ماهیت شیمیایی که دارد می‌تواند به غشای فسفولیپیدی سلول‌های قارچ وصل شود و سلول قارچ را از نظر شرایط نیاز به هوا، نور و غذا دچار مشکل کرده و از بین ببرد. درست است که قطره کانازول می‌تواند قارچ ناخن را درمان کند؛ اما هرگز آن را خودسرانه و بدون تجویز پزشک به ناخن‌هایتان نزنید؛ چون این داروی ضدقارچ برای برخی افراد می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد. از عوارض قطره کانازول می‌توان به خونریزی واژن، قرمزی پوست، حالت تهوع، استفراغ، بثورات پوستی و درد در ناحیه شکم اشاره کرد. خانم‌های باردار و شیرده دقت کنید که اگر دچار قارچ ناخن شدید به‌هیچ‌عنوان از قطره کانازول استفاده نکنید؛ چون مواد شیمایی به راحتی از راه پوست جذب می‌شوند و به جریان خون راه می‌یابند؛ بنابراین اگر باردار یا شیرده هستید و عفونت قارچی ناخن گرفته‌اید برای درمان آن حتماً به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

قطره کانازول برای پوست

بیشتر عفونت‌های ناشی از قارچ مناطقی از بدن مانند پوست، ناخن و غشای مخاطی را درگیر می‌کنند. در زمان حمله‌ی قارچ‌ها و باکتری‌های مضر به پوست، باید برای بیشتر نشدن بیماری پوستی اقدام به درمان مناسب کنید؛ چون پوست اولین سد دفاعی بدن است و باید به‌سلامت آن اهمیت داد. قطره کانازول برای عفونت‌های قارچی مناسب است، زمانی که پوست بدن یا سر شما دچار عفونت شود، ممکن است پزشک به شما قطره کانازول تجویز کند برای اینکه قطره ضدقارچ کانازول به عنوان یک ضدقارچ قوی و مؤثر در درمان شناخته می‌شود.

طریقه مصرف قطره کانازول برای پوست

  • قطره کانازول برای پوست را باید فقط روی پوست و ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید.
  • قبل از استفاده نواحی آسیب‌دیده را به‌خوبی تمیز و خشک کنید.
  • دارو را در نواحی که پوستتان درگیر شده روزانه دو بار استفاده کنید تا به طور کامل بیماری برطرف شود.
  • میزان مصرف قطره کانازول به‌شدت و نوع عفونت قارچی بستگی دارد و حتماً باید طبق دستور پزشک مصرف کنید.

درمان قارچ پوست

طریقه مصرف قطره کانازول برای گوش

علائم عفونت‌های قارچی، مانند خارش یا درد، باید چند روز پس از درمان برطرف شود. زمان درمان بین ۱ تا ۴ هفته ممکن است طول بکشد؛ بنابراین بهتر است حتی اگر علائم شما از بین رفته است، استفاده از قطره را به مدت ۲ هفته ادامه دهید تا از بازگشت عفونت جلوگیری کنید. اگر علائم شما در مدت ۷ روز بهتر نشد با پزشک صحبت کنید.

  •  ابتدا دست‌هایتان و گوشتان را با آب گرم بشویید و حتماً گوشتان را خشک کنید.
  • گوش آسیب‌دیده در زمان درازکشیدن یا خم‌کردن سرتان، باید رو به بالا باشد. برای اینکه مجرای گوشتان دیده شود لاله گوش به سمت پایین بکشید.
  • قطره‌چکان را همراه بطری نزدیک گوش خود نگه دارید و کمی فشار دهید تا محتوای قطره‌چکان داخل گوشتان بچکد.
  • چند دقیقه گوشتان را بالا نگه دارید و اجازه دهید تا محلول با ناحیه آسیب‌دیده تماس پیدا کند.
  • قطره‌چکان را داخل بطری قرار داده و دربش را ببندید.

عوارض قطره کانازول یا کلوتریمازول

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند؛ اما یک‌سری از عوارض ممکن است بعد از گذشت مدت کوتاهی مصرف دارو، از بین بروند. از عوارض قطره کانازول می‌توان به واکنش‌های خفیف از نوع آلرژیک، خارش، قرمزی و تحریک در اوایل مصرف اشاره کرد. اگر بعد از چند روز استفاده هرکدام از علایم بهتر نشد، بهتر است پزشک خود را در جریان بگذارید. از طرف دیگر تداخلات دارویی ممکن است باعث تغییر عملکرد و تأثیر داروها و یا افزایش بروز عوارض جانبی شود؛ بنابراین بهتر است اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید به پزشکتان بگویید.

درمان بیماری گوش

قیمت

قیمت قطره ی کانازول در آبان سال ۱۴۰۲، ۲۰۰۰۰ تومان است که بدون نسخه میتوانید تهیه کنید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا بگوییم قطره کانازول چیست و چه استفاده ای دارد؟ قطره کانازول هم مانند دیگر داروها باید با تجویز پزشک مصرف کنید و اگر دچار عفونت شدید با تجویز دوست و خانواده خود اقدام به ریختن قطره در گوش یا ناخن و پوست خود نکنید. سلامتی مهم‌ترین دارایی انسان است و باید حواسمان به آن باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.