قیمت پامرانین: قیمت نژاد پامرانین چقدر است؟

"کیفیت" سگ یکی از بزرگ ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن است.

آیا فکر می کنید که نژاد پامرانین می تواند سگ مناسبی برای شما باشد، اما نمی دانید که تهیه و نگهداری چنین سگی چه قدر هزینه دارد؟ در این صورت در این مقاله همراه ما باشید تا هر آنچه باید در مورد این هزینه ها بدانید را با شما در میان بگذاریم. این راهنما را با تخمین سریع قیمت پامرانین شروع می کنیم. سپس به سراغ عواملی می‌ رویم که می ‌توانند بر هزینه‌ های توله‌ این سگ و سایر هزینه ‌های پنهان تأثیر بگذارند. چراکه بدون شک این خرج ها را هم باید هنگام برآوُرد هزینه ها، در نظر بگیرید. در نهایت هم به راهکارهایی اشاره می کنیم که می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کنند.

قیمت پامرانین؛ اطلاعات کلی

اگر علاقه مند به خرید پامرانین هستید، ابتدا باید هزینه خرید خود سگ را در نظر بگیرید. یک پامرانین توله را می توان از یک پرورش دهنده، با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار تهیه کرد. اگرچه گاهی بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هم دیده می شود. دقت کنید که پامرانین هایی که در رنگ های کمیاب هستند (مانند پامرانین سیاه) می توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

اما علاوه بر این هزینه، باید هزینه های نگهداری آن را هم در نظر بگیرید؛ از هزینه خوراک گرفته تا لوازم مورد نیاز و … . حتی می توان گفت هزینه نگهداری پامرانین مهم تر از هزینه تهیه آن است؛ چراکه هزینه تهیه سگ را یک بار پرداخت می کنید، اما خرج های نگهداری آن را به طور مداوم در طول عمر آن متحمل خواهید شد.

از طرف دیگر باید انتظار این را داشته باشید که در همان سال اول حداقل ۱۰۰۰ دلار برای هزینه های اولیه نگهداری و بزرگ کردن این سگ خرج کنید (خرج هایی مثل ظروف، اسباب بازی ها، ملافه و مراقبت های بهداشتی).

توجه داشته باشید که این تخمین ‌ها شامل مراقبت‌ های اورژانسی یا هزینه ‌های غیرمعمولی مانند تجهیزات تخصصی یا درمان ‌های پزشکی غیرمعمول نمی‌شود! اما این نکته را هم باید ذکر کنیم که به طور کلی داشتن یک نژاد کوچک تر مانند پامرانین، ارزان تر از نژادهای بزرگ تر مانند ماستیف انگلیسی یا بولماستیف خواهد بود.

سگ پامرانین

چه عواملی بر قیمت پامرانین مؤثر خواهند بود؟

اگر کمی در مورد قیمت پامرانین در منابع مختلف تحقیق کنید، متوجه اختلاف قیمت نسبتاً زیادی خواهید شد؛ اما دلیل این قیمت های متنوع چیست؟ خوب، عوامل زیادی هستند که قیمت پامرانین را تحت تأثیر قرار می دهند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کیفیت توله سگ (میزان سلامت)
  2. مکان پرورش
  3. زمان تهیه سگ
  4. نوع مجموعه ای که سگ را از آنجا تهیه می کنید (پرورش دهنده، پناهگاه یا …)
  5. رنگ، جنسیت و سن

در ادامه این عوامل را دقیق تر بررسی می کنیم.

۱/ کیفیت سگ

“کیفیت” سگ یکی از بزرگ ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن است. اگرچه “سلامت” یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در تعیین میزان سلامت سگ در نظر گرفته می شود؛ اما “کیفیت” فقط نشان دهنده سلامت، شخصیت یا رفتار سگ نیست!

به طور کلی کیفیت به این اشاره دارد که چقدر می توان از این سگ انتظار داشت که در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد و چقدر می توان انتظار داشت که سگ های دیگری را تولید کند که همین کار را انجام دهند.

پوم (مخفف پامرانین) از خانواده اسپیتز آلمانی و یکی از باکیفیت ترین نژادهای سگ است. اما نژادهای مختلط یا سگ هایی که ترکیبی از پامرانین و نژادهای دیگر هستند، کم کیفیت ترین گروه محسوب می شوند. به همین خاطر هم نسبت به پامرانین های اصیل مقرون به صرفه تر هستند. از پرتقاضاترین این مختلط ها، این سگ ها هستند:

  • Pomsky (ترکیب Pomeranian-Hasky)
  • Pomchi (ترکیب Pomeranian-Chihuahua)

این نژادها هزینه بیشتری نسبت به مختلط های دیگر (که دارای محبوبیت کمتری هستند) دارند. اما باز هم معمولاً تا حد قابل توجهی ارزان ‌تر از نژادهای خالص باکیفیت هستند.

پوم های باکیفیت یک نژاد اصیل و باکیفیت هستند؛ اما دارای نوعی نقص هستند که مانع از موفقیت آنها در مدار نمایش می شود یا به عبارتی دیگر آنها نباید پرورش یابند. البته آنها می ‌توانند در بسیاری از مسابقات عدم انطباق مانند آزمایش‌ های چابکی یا اطاعت شرکت کنند یا به عنوان سگ خدماتی یا درمانی آموزش ببینند.

با این وجود نقصی که بالاتر اشاره کردیم، باز هم این سگ ها می توانند حیوانات خانگی فوق العاده ای باشند. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که قیمت پامرانین به نسب سایر سگ های باکیفیت بسیار پایین تر است.

پامرانین قهوه ای

سلامت و عیوب سگ:

پرورش دهندگان معتبر، لیستی از عیوب سگ و نتایج آزمایشات بهداشتی آن را به شما ارائه می دهند تا هر آنچه که لازم است بدانید را متوجه شوید. به علاوه معمولاً سگ را قبل از فروش عقیم می کنند یا از خود شما می خواهند که بعد از بردن سگ این کار را انجام دهید. همینطور مطمئن می شوند که شما شرایط نگهداری درست این سگ را دارید.

اگر پرورش دهنده ای قصد فروش این سگ ها را داشته باشد (بسیاری از پرورش دهندگان انتخاب می کنند که خودشان از این سگ ها مراقبت کنند)، معمولاً قیمت سگ هایی که شرایط بهداشتی جدی دارند را پایین تر در نظر می گیرند.

پوم های نمایشی باکیفیت، گران ترین هستند و می توانند حتی تا ۱۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند. اینها سگ هایی هستند که با استانداردهای نژادی مطابقت دارند و می توانند در نمایشگاه ها رقابت کنند. همچنین می توانند پامرانین های باکیفیت نمایشی دیگری را هم تولید کنند.

بنابراین اگر بخواهیم به طور جزئی تر بگوییم، میزان انطباق با استانداردهای نژاد، شجره و سلامت همگی از فاکتورهایی هستند که بر قیمت تأثیر می ‌گذارند. ضمناً در مورد سگ ‌های بالغ، هر چه تاریخچه سلامت کامل ‌تر باشد و قدرت رقابتی او بیشتر باشد، هزینه هم بیشتر خواهد شد.

۲/ مکان

منظور از مکان، جایی است که پرورش دهنده، سگ ها را آنجا پرورش می دهد. این فاکتور می تواند به طور چشمگیری بر نحوه قیمت گذاری توله سگ ها تأثیر بگذارد. شاید بپرسید چرا؟

پرورش دهندگان باید بتوانند هزینه های خود را پوشش دهند. اگر منطقه ای هزینه زندگی بالایی داشته باشد، پرورش دهندگان باید هزینه بیشتری بپردازند تا بتوانند به پرورش ادامه دهند. همینطور در مناطقی که مقررات بیشتری در مورد پرورش حیوانات دارند، آنها باید قیمت سگ های خود را بالاتر ببرند تا کفاف هزینه های مربوط به رعایت این مقررات را هم بدهد.

علاوه بر اینها، “میزان تقاضا”ی آن منطقه هم روی قیمت تأثیر دارد. اگر در یک منطقه، تقاضا برای پامرانین زیاد باشد، قیمت هم بالاتر خواهد بود
(به‌ ویژه اگر آنهایی که پامرانین می خواهند، ثروتمند باشند!). از طرف دیگر، اگر در آن منطقه بر سر فروش رقابت زیادی باشد، قیمت سگ پامرانین پایین تر خواهد بود.

سگ پامرانین سفید

۳/ زمان تهیه سگ

در مورد پامرانین، این که این سگ را «کجا» می خرید مهم است؛ اما «زمان» هم در قیمت سگ پامر بی تأثیر نیست. در اواخر بهار تا اواخر تابستان، تقاضا برای سگ زیاد است؛ چراکه مردم به دنبال همراهانی برای سفرهای ساحلی، پیاده‌ روی و سایر فعالیت‌ های بهاری و تابستانی هستند. به همین دلیل هم معمولاً پرورش دهندگان قیمت های خود را در ماه های گرم تر افزایش می دهند.

در مقابل، این تقاضا در بقیه ایام سال کاهش می یابد و در زمستان کمترین میزان را دارد. بنابراین قابل پیش بینی است که پرورش دهندگان، قیمت ها را برای مطابقت با تقاضا کاهش می دهند و با این کار به نوعی از نگه داشتن توله های فروخته نشده اجتناب می کنند.

۴/ نوع پرورش دهنده

ما در اینجا مدام می گوییم “پرورش دهندگان”؛ چراکه تحویل یک سگ از یک پرورش دهنده، احتمالاً ساده ترین و محبوب ترین راه برای تهیه پامرانیان اصیل هستند؛ به خصوص اگر به جای سگ بالغ، یک توله سگ می خواهید. اما پرورش دهندگان تنها منبع تهیه سگ نیستند. بلکه این گزینه را هم دارید که یک پامرانین را از پناهگاه حیوانات تهیه کنید.

در ادامه قیمت پامرانین را در هر دو روش ارزیابی می کنیم.

تهیه پامرانین از پرورش دهنده:

به طور کلی تهیه یک سگ از پرورش دهنده، گران ترین گزینه ای است که می توانید انتخاب کنید. البته این گرانی دلیل نیست! چرا؟ به چند دلیل:

پرورش دهنده ها زمان و پول زیادی را صرف این توله ها می کنند. همچنین والدین آنها معمولاً آزمایش سلامت می گیرند تا از مشکلات ژنتیکی و مادرزادی این توله ها تا جای ممکن جلوگیری شود. به علاوه بیشتر توله سگ ها قبل از اینکه به فرزندی پذیرفته شوند، برای جامعه پذیر بودن تربیت شده اند. به همین دلیل هم سازگاری بیشتری با خانه و خانواده جدید خود دارند و احتمال بروز مشکلات رفتاری آنها در آینده کمتر است.

پت فایل یکی از بزرگترین مراکز فروش سگ و توله سگ، از سگ های نگهبان تا سگهای آپارتمانی با تضمین قیمت.ما در اینجا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که پرورش دهندگان با بالاترین استاندارد ها و بهترین شرایط سگ هایشان را پرورش می دهند و بفروش می رسانند.

حالا قیمت پامرانین در این روش حدوداً چه قدر است؟ همانطور که در بالا گفتیم، وقتی از یک پرورش دهنده خرید می کنید، به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که قیمت پامرانین چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار باشد. این هزینه معمولاً شامل موارد زیر است:

  • ثبت نام
  • ضمانت سلامت
  • واکسیناسیون متناسب با سن
  • قرار دادن ریزتراشه (میکروچیپ) داخل بدن سگ
  • حمایت از پرورش دهنده به صورت مادام العمر
  • کمک به اجتماعی شدن سگ در مراحل اولیه
  • عقیم‌ سازی (برای سگ هایی مثل پامرانین (برخلاف نژادهای نمایشی) معمولاً عقیم سازی هم همان ابتدا صورت می گیرد)

اما آیا نوع پرورش دهنده هم روی قیمت پامرانین تأثیر دارد؟ بله؛ یک پرورش دهنده با تجربه بیشتر و سابقه پرورش سگ های باکیفیت تر، قیمت بالاتری به نسبت پرورش دهندگان بی تجربه تر دارد.

سگ پامرانین در پارک

به سرپرستی گرفتن پامرانین از پناهگاه ها:

این امر تقریباً در مورد همه پناهگاه ها (و مراکز این چنینی) صدق می کند که توله ها از والدین تصادفی تولید می شوند؛ یعنی قبل از تولید آنها، روی والدین آزمایش های ژنتیکی انجام نشده است. اما خب روی دیگر این سکه این است که اگر پامرانین را از پناهگاه ها یا سایر مراکز نگهداری این سگ ها تهیه کنید، قیمت آن به مراتب کمتر خواهد بود.  هزینه ‌های به سرپرستی گرفتن سگ از این روش، معمولاً بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار است. حتی گاهی بسیاری از پامرانین های قابل پذیرش، با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار هم وجود دارند.

این هزینه ای که برای به سرپرستی گرفتن سگ می پردازید، معمولاً شامل موارد زیر است:

  • عقیم سازی
  • واکسیناسیون متناسب با سن
  • قرار دادن ریزتراشه

دقت کنید که این هزینه ها اغلب شامل آزمایش ژنتیک یا مدارک ثبت نام نمی شوند.

از طرف دیگر، سگ هایی که در این مراکز هستند، معمولاً با ضمانت سلامت همراه نیستند؛ اما اگر توانایی پرداخت هزینه های زیاد و غیرمنتظره سلامتی اولیه را نداشته باشید،  بسیاری از امدادگران حیوانات حاضرند در این هزینه ها به شما کمک کنند.

تهیه پامرانین فروشگاه حیوانات خانگی:

توله ‌هایی که در فروشگاه های حیوانات خانگی فروخته می شوند، تقریباً همگی از کارخانه‌ های تولید توله ‌سگ و سایر پرورش دهندگان باکیفیت پایین می‌آیند. اما علی ‌رغم این، این توله ها معمولاً قیمتی مشابه یا گران ‌تر از سگ‌هایی دارند که از پرورش‌ دهندگان خریداری می‌ شوند.

این توله سگ ها عموماً از نظر اجتماعی ضعیف هستند و برای جلوگیری از مشکلات سلامتی پرورش داده نشده اند. اگرچه معمولاً ضمانت سلامتی دارند؛ اما این فقط در بعضی از موقعیت ‌ها اعمال می‌ شود. در بیشتر اوقات این سگ ها از لحاظ وضعیت سلامتی در وضعیت چندان مطلوبی نخواهند بود.

با در نظر گرفتن جمیع جوانب، توصیه می کنیم که از خرید سگ از فروشگاه های حیوانات خانگی خودداری کنید. این سگ‌ها نه تنها هزینه‌ های اولیه بیشتری دارند، بلکه اغلب هزینه ‌های نگهداری بیشتری هم دارند؛ هم از نظر مالی و هم از لحاظ وقتی که باید برای آنها بگذارید.

چهره سگ پامرانین

۵/ رنگ، جنسیت و سن

رنگ، جنسیت و سن سگ هم روی قیمت پامرانین تأثیرگذار است. در ادامه این عوامل را هم با هم بررسی می کنیم.

رنگ:

پامرانین ها در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند. نمونه های تک رنگ، معمولاً گران تر از چند رنگ ها هستند. در میان تک رنگ ها هم رنگ های کمیاب تری مثل مشکی، سفید، اسطوخودوسی و آبی به طور کلی نسبت به رنگ های معمولی (مانند قرمز و نارنجی) قیمت بالاتری دارند.

جنسیت:

پامرانیان ماده معمولاً بیشتر از نرها هزینه دارند؛ چراکه تقاضا برای ماده ها بیشتر است.

سن:

پامرانین های بزرگسال تر، معمولاً قیمت کمتری نسبت به توله سگ ها دارند. چرا؟ چون درخواست برای آنها کمتر است (اکثراً توله را به یک سگ بزرگسال ترجیح می دهند). البته در هر صورت سگ های نمایشی موفق می توانند بسیار گران باشند (حتی اگر بزرگسال باشند).

هزینه های نگهداری پامرانین

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، هزینه خرید سگ، تنها هزینه ای نیست که باید در مورد آن فکر کنید؛ بلکه هزینه های نگهداری و مراقبت حتی مهم تر از هزینه تهیه آن هستند. در ادامه انواع هزینه هایی که باید در نظر داشته باشید را بررسی می کنیم.

هزینه وسایل پامرانین :

هزینه های نگهداری به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • غذا و خوراکی ‌ها دیگر (مثل تشویقی ها)
  • کاسه و ظرف غذا
  • اسباب ‌بازی‌
  • لانه
  • قلاده و بند قلاده
  • لوازم آموزشی

اینها هزینه های قطعی هستند. اما طبیعتاً ممکن است خرج های دیگری هم در طول نگهداری از پامرانین برایتان پیش بیایند.

دقت کنید که وقتی پامرانیان خود را دریافت کردید، باید مراقبت های بهداشتی اولیه آن را پوشش دهید. این شامل یک معاینه و چک آپ اولیه و واکسن های مورد نیاز است. ضمناً حواستان باشد که فضای خانه خود را قبل از آوردن سگ، به فضایی کاملاً ایمن و مناسب تبدیل کنید.

علاوه بر این، اگر بخواهید داخل سگ ریزتراشه (میکروچیپ) قرار دهید یا او را عقیم کنید، اینها هم هزینه های جداگانه خود را دارند.

از طرف دیگر باید هرچه زودتر آنها را در کلاس های آموزشی شرکت دهید. با این کار مطمئن می شوید که توله سگ شما، یک سگ مطیع و اجتماعی خواهد بود.

در مجموع، هزینه مراقبت از سگ پامرانین در اولین سال زندگی او، می تواند ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار (اضافه بر هزینه تهیه او) باشد. این که این عدد دقیقاً چه قدر باشد، به هزینه غذا، لوازم و … بستگی دارد.

پامرانین نشسته

هزینه های سرگرمی:

پامرانین ها اغلب عاشق بازی هستند؛ اما در مورد اسباب بازی ها خیلی سختگیر نیستند. آنها معمولاً در هر ماه به یک یا دو اسباب بازی اضافه و جدید نیاز دارند. اسباب بازی های آنها هم معمولاً قیمت بسیار کمی دارند. بنابراین فقط با یک یا دو اسباب بازی نسبتاً ارزان در هر ماه می توانید این سگ ها را راضی نگه دارید.

ضمناً دقت کنید که پامرانین ها این اسباب بازی ها را معمولاً خراب نمی کنند یا از بین نمی برند؛ اما ممکن است آنها را گم کنند! به علاوه  اسباب ‌بازی سگ ها به مرور زمان کثیف می‌شوند؛ حتی اگر از بین نروند.

خوشبختانه، خرید اسباب‌بازی‌های جدید بسیار ارزان است، به‌خصوص اگر برای فروش چک کنید. آنها به کوچکترین اسباب بازی های موجود نیاز دارند که اغلب ارزان ترین اسباب بازی ها هستند.

هزینه نظافت:

پامرانین ها باید حداقل سه تا هشت بار در سال نظافت شوند. هر چه به نظافت سگ خود بیشتر رسیدگی کنید، احتمال بروز مشکلات مربوط به پوست و مو برای او کمتر خواهد بود.

اصلاح موی سگ هم جزو هزینه های نظافت او محسوب می شود. اگر خودتان یاد بگیرید که موهای سگتان را اصلاح کنید، در هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد. اما اگر برای این کار به یک آرایشگر متکی هستید، باید بودجه خود را افزایش دهید.

شاید بپرسید چند بار در سال باید موهای پامرانین را اصلاح کنیم؟ این سگ ها عموماً سالی دو بار ریزش مو پیدا می کنند. وقتی ریزش موی آن شروع می شود و شدت می گیرد، زمانی است که دیگر باید به فکر اصلاح او باشید.

با در نظر گرفتن همه این هزینه ها، هزینه نظافت یک پامرانین در هر ماه چیزی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار است.

هزینه های ویزیت و دارو:

از آنجایی که پامرانین ها سگ های کوچکی هستند، وقتی به یک دارو نیاز پیدا می کنند، باید دُز کمی از آن دارو را مصرف کنند. به همین دلیل هم معمولاً هزینه داروی پامرانین ها کم است.

ضمناً باید اشاره کنیم که هزینه های داروی سال اول پامرانین بیشتر از سال های دیگر است؛ چون همانطور که بالاتر هم گفتیم، سال اول باید چند واکسن را به توله خود بزنید (در سال اول باید حداقل سه بار به دامپزشک مراجعه کنید).

اما وقتی سگ از دوران تولگی خود خارج می شود، دیگر می توانید سالی یک بار او را برای ویزیت ببرید. البته این امر در شرایط عادی صدق می کند؛ طبیعتاً اگر مشکل خاصی برای سگ پیش بیاید، شاید لازم باشد که مرتباً به دامپزشکی بروید. از طرفی هزینه های درمان یک سگ بزرگسال بیشتر از یک توله است.

نیم رخ نشسته سگ پامرانین

هزینه بیمه:

هزینه هایی که بالاتر اشاره کردیم، در طول زندگی پامرانین ادامه دارند. غذا، خوراکی ها، لوازم نظافت و … باید با تمام شدن آنها شارژ شوند. کاسه، قلاده، اسباب بازی و ملحفه هم به مرور زمان فرسوده می شود و باید تعویض شود.

همینطور همه سگ ‌ها به مراقبت ‌های بهداشتی مداوم نیاز دارند؛ مثل: مراقبت‌ های فیزیکی سالانه، واکسیناسیون به‌ روز، حفاظت مداوم از کک و کنه و … .

به طور کلی معمولاً قیمت پامرانین و هزینه های نگهداری و بزرگ کردن آن در هر سال چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۳۲۰۰ دلار می شود. از طرفی گاهی ممکن است با بروز یک بیماری خاص به یک درمان یا جراحی گران قیمت نیاز پیدا کنید. برای مثال، درمان لوکساسیون کشکک، می تواند چیزی حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه در برداشته باشد. یا هزینه جراحی یک نای معیوب، می تواند بیش از ۴۵۰۰ دلار باشد.

اگر احساس می کنید که برای پرداخت این هزینه ها نیاز به کمک دارید، می توانید از بیمه حیوانات خانگی استفاده کنید. با هزینه متوسط ۵۰ دلار در ماه، می توانید انتظار داشته باشید که بیمه حیوانات خانگی حدود ۶۰۰ دلار در سال باشد.

هزینه های اضافی احتمالی:

علاوه بر همه موارد ضروری که در مورد آنها صحبت کردیم، چندین مورد دیگر هم هستند که احتمالاً لازم است برای آنها هزینه کنید.

برای مثال اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید، ممکن است مجبور شوید ودیعه حیوان خانگی یا اجاره حیوان خانگی را بپردازید. در برخی مناطق، باید هزینه صدور مجوز برای پامرانیان خود را هم بپردازید.

همچنین اگر نمی ‌خواهید حیوان خانگیتان تمام روز تنها باشد، باید هزینه مهدکودک سگ‌ را بپردازید یا کسی را استخدام کنید که سگ را به پیاده روی ببرد.

فرض کنید می خواهید به سفر بروید. اگر بخواهید سگ را با خودتان ببرید، شاید نیاز باشد هزینه ای را برای سوار کردن سگ به هواپیما و تهیه حامل مورد تأیید TSA و پاسپورت حیوان خانگی بپردازید. اگر هم نخواهید او را ببرید، باید کسی را استخدام کنید که مواظبش باشد.

در کنار این موارد، ویزیت های اضطراری دامپزشک می تواند حداقل ۲۵۰ دلار باشد (اغلب بیش از ۱۰۰۰ دلار است). سایر مشکلات سلامتی نیز ممکن است صدها یا هزاران دلار هزینه در برداشته باشد. البته همانطور که بالاتر هم گفتیم، بیمه حیوان خانگی می تواند به جبران برخی از این هزینه ها کمک کند.

علاوه بر این، حیوانات خانگی گاهی اوقات به وسایل یا خانه ما آسیب می رسانند. بنابراین باید هزینه های تعمیر یا جایگزین کردن آنها را هم در نظر بگیرید (خواه چند دلار برای یک رول دستمال کاغذی جویده شده باشد یا هزاران دلار برای یک تلویزیون ضربه خورده).

و در نهایت، اگر فعالیت‌های خاصی را برای سگ خود در نظر دارید، حتماً بودجه لازم را برای تجهیزات آن را در نظر بگیرید. تجهیزاتی مثل: چکمه، جلیقه نجات، کالسکه، ردیاب   و … GPS.

توله سگ پامرانین

چگونه هزینه های نگهداری از پامرانین را کاهش دهیم؟

حالا که با قیمت پامرانین و هزینه های جانبی آن آشنا شدید، بیایید ببینیم که چطور می توانیم این هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهیم؟

راهکار اول:

اولین راهکار، تهیه سگ از پناهگاه ها یا مراکز این چنینی است (به جای خرید از پرورش دهندگان). البته این را در نظر بگیرید که پرورش دهنده ها، سگ ها را از والدینی که از نظر ژنتیکی آزمایش شده اند، تولید می کنند. همینطور یک معاینه بهداشتی کامل به منظور به حداقل رساندن مشکلات بهداشتی پرهزینه هم انجام خواهند داد. بنابراین این که هزینه بیشتر پرورش دهنده را انتخاب کنید یا هزینه کمتر پناهگاه را، به اولویت های خودتان بستگی دارد.

راهکار دوم:

یک پامرانین چند رنگ را انتخاب کنید. چون بالاتر هم اشاره کردیم که نمونه های تک رنگ آنها معمولاً گران قیمت تر از چند رنگ ها هستند.

راهکار سوم:

به سراغ یک پامرانین بزرگسال بروید. چراکه بعضی هزینه ها عملاً حذف یا کم خواهند شد؛ مثل: آموزش و تجهیزات آموزشی، مراقبت های پزشکی مختص توله ها و … .

راهکار چهارم:

برای تهیه پامرانیان خود تا پایان فصل پرورش صبر کنید. هرچند که در این صورت گزینه های محدودتری خواهید داشت (از لحاظ رنگ، جنسیت و … )، اما در این زمان قیمت پامرانین معمولاً کمتر است (همانطور که بالاتر هم ذکر کردیم).

راهکار پنجم:

اگر در منطقه گرانی زندگی می کنید، سعی کنید پامرانین خود را از مناطقی که هزینه های کمتری دارند، تهیه کنید. چون همانطور که قبل تر گفتیم، اگر یک پامرانین در منطقه گران قیمتی پرورش داده شده باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. البته اگر این تصمیم را گرفتید، هزینه سفر و حمل و نقل سگ را فراموش نکنید. به علاوه یادتان باشد که حتماً قبل از تهیه سگ، خود او (و حتی ترجیحاً والدینش) را از نزدیک ملاقات کنید.

راهکار ششم:

و اما راهکار آخر این که همیشه مواظب بهداشت و سلامت سگ خود باشید و واکسن ها را مرتب و به روز بزنید. چون اگر سگتان دچار عفونت یا بیماری هایی مثل لایم (Lyme) شود، علاوه بر این خودش دچار عذاب و سختی می شود، شما هم باید چندین برابر  خرج کنید تا این مشکل را برطرف کنید. یادتان باشد که همیشه پیشگیری، بهتر از درمان است.

صرفه جویی در منابع:

وقتی صحبت از تجهیزات می شود، بهتر است قبل از خرید توله سگ خود، لوازم و تجهیزات او را بخرید. با این کار می توانید هزینه ها را بهتر برآوُرد کنید. ضمناً سعی کنید تا حد امکان به صورت عمده خرید کنید (مثلاً لوازمی که باید شارژ شوند را قبل از نیاز به آنها خریداری کنید).

تمام این راهکارها می توانند هزینه های داشتن یک پامرانین را کاهش دهند. اما فراموش نکنید که هرگز سلامت و شادی سگ خود را  فدای صرفه جویی در هزینه ها نکنید. این که همراه وفادار شما در شرایط مناسبی زندگی کند، بر همه چیز اولویت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.