چگونه فلش USB را به گوشی اندرویدی خود متصل کنیم؟

چند روش متفاوت برای اتصال فلش بر روی اندروید وجود دارد

در حالی که اکثر گوشی­‌های هوشمند و مدرن از حافظه خوبی برخوردار هستند، کمتر پیش می­‌آید که کاربر بخواهد از حافظه ثانویه استفاده کند، اما بنا به دلایلی ممکن است برخی از کاربران به حافظه بالایی نیاز داشته باشند. در این صورت می‌­توان از اتصال فلش USB به گوشی اندروید استفاده کرد. خوشبختانه اندروید از درایوهای خارجی پشتیبانی می­‌کند.

چند روش متفاوت برای اتصال فلش بر روی اندروید وجود دارد، که به نوع گوشی کاربر بستگی دارد. اما در مورد همه آنها صحبت خواهیم کرد.

نحوه اتصال فلش USB به گوشی اندروید

برای اتصال فلش، باید به این نکته توجه کرد که گوشی از کدام نوع USB-C یا Micro USB پشتیبانی می‌­کند.

در صورتی که از تکنولوژی جدید استفاده می‌­کنید و یک گوشی مدرن با یک فلش USB-C در اختیار دارید، می‌­توانید چند گزینه ساده را به کار بگیرید. اگر قصد خرید یک فلش جدید را دارید، می­‌توانید دو نوع USB-C و A  را خریداری کنید. این نوع فلش‌ها از کارآیی بالایی برخوردارند و شما می‌­توانید از همان درایو بر روی رایانه و گوشی خود بدون نیاز به یک آداپتور استفاده کنید. کافیست آن را به گوشی خود وصل کنید.

فلش USB

اگر گوشی شما از فلش USB Type-A که یک نوع قدیمی بشمار می‌­آید پشتیبانی می‌­کند، برای اتصال به کانکتور نیاز خواهید داشت.

کانکتور و فلش USB

پس از تهیه آداپتور، فلش را به آداپتور وصل کرده و آن را به گوشی وصل کنید.

در صورتی که گوشی شما از نوع  Micro USBپشتیبانی می­‌کند، می­‌توانید یک فلش Micro USB  خریداری کنید، البته ما توصیه می­‌کنیم که تنها یک درایو سنتی و قدیمی USB-A و یک آداپتور تهیه کنید.

آدابپتور و فلش USB

برای اطمینان، جزئیات گوشی هوشمند خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از کابل USB OTG پشتیبانی می­‌کند یا نه! کابل را به گوشی وصل کرده، فلش را به کانکتور کابل وصل کنید.

فلش USB و کانکتور کابل

چگونه به فلش دسترسی داشته باشید؟

صرف نظر از اینکه از چه نوع فلش یا گوشی استفاده می­‌کنید، به محض وصل کردن آن، باید یک اعلان دریافت کنید که اطلاع دهد فلش متصل است.

درصورتی که درایو به درستی فرمت نشده باشد، یک اطلاعیه دریافت خواهید کرد که شما را در جریان می‌­گذارد. می‌­توانید به آسانی روی اعلان ضربه زده تا شما را به صفحه نمایشگر جهت انجام فرمت انتقال دهد.

به خاطر داشته باشید که با اعمال فرمت تمام اطلاعات موجود در فلش پاک خواهد شد، بنابراین کمی حوصله به خرج دهید و فلش را از روی گوشی جدا کرده، اطلاعات را روی یک لپ تاپ انتقال دهید، سپس، جهت فرمت فلش اقدام کنید. برای فرمت کافیست روی آن کلیک راست کرده و گزینه format را انتخاب نمایید. پس از فرمت، اطلاعات را مجددا روی فلش انتقال دهید.

در صورتی که فلش درایو شما به درستی فرمت شده باشد، تنها با ضربه زدن روی اعلان، explorer  file شما را به اطلاعات فلش هدایت می­‌کند.

 

از این طریق می­‌توانید اطلاعات خود را مدیریت کنید و به راحتی عکس‌ها، فیلم، موسیقی و تمام محتویات را کات و کپی و یا انتقال دهید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.