با ۶ راه ساده از گوشی اندروید خود را در برابر هکرها محافظت کنید

شش ترفند ساده مربوط به تنظیمات امنیتی

تکنولوژی های امروزی به ویژه دستگاه های هوشمند امروزه در معرض تهدیدهای هکرها و بدافزارها هستند، هکرهای باهوش به طور مداوم در جستجوی تاکتیک های جدیدی هستند تا از آن طریق بتوانند به گوشی کاربران وارد شده و کنترل آن را به طور کامل به دست آورند.

در حال حاضر هیچ راه حل شناخته شده ای وجود ندارد که بتواند ادعا کند از دستگاه اندرویدی شما در برابر هکرها می تواند محافظت کند. در واقع، کاربران برای حفاظت از دستگاه خود باید راه هایی را شخصا انجام دهند.

راه های زیادی وجود دارد که دستگاه شما را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می کند و باعث می شود تا هکرها از دسترسی به گوشی شما صرف نظر کنند. یک رمز عبور می تواند مانع دسترسی هکرها شود ولی با این وجود نباید از امنیت گوشی خود غافل شوید.

در این مقاله شش ترفند ساده مربوط به تنظیمات امنیتی را معرفی می کنیم تا با کمک از آن از گوشی اندرویدی خود در برابر هکرها محافظت به عمل آورید.

۱.بر روی گوشی خود یک رمز عبور بدهید و آن را قفل کنید (اگر قبلا این کار را انجام نداده اید)

این کار ساده و عادی به نظر می رسد، اما بسیاری از کاربران اندرویدی این ترفند را به کار نمی گیرند. بسیاری از کاربران اندرویدی تمایل ندارند به هنگام استفاده از گوشی از رمز عبور استفاده کنند، کاملا درست است این عمل تا حدی می تواند آزار دهنده باشد.

رمز عبور گوشی برای محافظت دربرابر هکرها
ویژگی قفل بر روی گوشی هوشمند  برای کاربرانی مناسب است که نمی خواهند از راه پین کد یا الگوهای تصویری مزاحم استفاده کنند.

اگر شما جزء کاربران اندرویدی هستید که علاقه به قفل کردن گوشی ندارید، برای یک لحظه تصور کنید در تاکسی نشسته اید و گوشی خود را در آنجا جا گذاشته اید یا در حال پیاده روی هستید و دزد گوشی را از دست شما می رباید، پس با انجام این ترفند ساده می توانید آرامش داشته باشید، برای فعال سازی این ویژگی کافی است به قسمت Settings>Security>Screen Lock بروید و پین کد مدنظر خود را ایجاد کنید. اگر گوشی شما به ویژگی خوب اثر انگشت مجهز می باشد، این ویژگی برای قفل هوشمند مناسب می باشد و می توانید آن را بکار بگیرید. می توانید اثر انگشت خود را بر روی گوشی اسکن نمایید.

حتی می توانید گوشی را با ثبت کردن چهره خود قفل کنید. این ویژگی به شما اجازه می دهد زمانی که در خانه هستید بدون قفل از گوشی استفاده کنید. این ویژگی انعطاف پذیر به شما اجازه می دهد با نزدیک کردن برچسب های NFC قفل گوشی خود را باز کنید یا اگر گوشی در دست خود فرد قرار داشت به طور خودکار  قفل گوشی باز می شود.

۲.از راه دور دستگاه خود را مکان یابی و اطلاعات گوشی را پاک کنید.

شما در این مرحله یک قفل برای گوشی خود تعیین کرده اید، اگر گوشی خود را گم کنید چه کاری از دست شما بر می آید؟ خوشبختانه، می توانید از مدیریت دستگاه اندروید برای ردیابی دستگاه خود استفاده کنید یا اطلاعات گوشی را در صورت لزوم پاک کنید، این فرآیند در صورتی قابل اجرا است که تنظیمات مربوطه فعال باشد.

کد امنیتی روی گوشی برای محافظت در برابر هکرها

برای تنظیم این ویژگی به قسمت Setting>Security>Google بروید. در این قسمت دو گزینه را فعال کنید: مکان یابی از راه دور را انتخاب کرده و امکان پاک کردن اطلاعات و قفل کردن دستگاه از راه دور را فعال نمایید.

اکنون، اگر گوشی اندروید شما ربوده شود می توانید از راه دور موقعیت مکانی دستگاه خود را مشخص کنید و تمام اطلاعات مهم آن را پاک نمایید. (تا زمانی که باتری و اتصال اینترنت گوشی شما برقرار باشد می توانید از این ویژگی بهره ببرید).

۳.از غیر فعال بودن منابع ناشناس مطمئن شوید

تا اینجا برای جلوگیری از تهدیدات فیزیکی گوشی اندرویدی خود، تا حدی موفق بوده ایم، اکنون برای جلوگیری از تهدیدات بزرگتر مقابله می کنیم که برنامه های مخرب مهم ترین آن ها می باشد.

غیرفعال بودن منابع برای محافظت دربرابر هکرها
اگر تنظیمات مربوط به منابع نامعتبر غیر فعال باشد برنامه های مخرب نمی توانند روی گوشی اندرویدی  نصب شوند.

گوگل اطمینان دارد که برنامه های کاربردی موجود در Google Play از وجود نرم افزارهای مخرب آزاد هستند اما گوشی های اندرویدی در معرض تهدید سایت های متفرقه و فروشگاه های ثالث هستند.

در حال حاضر، عملکرد بعضی از فروشگاه های ثالث مانند فروشگاه App قانونی می باشد. اما ممکن است شما با یک فروشگاه آمازون که بسیار پیچیده تر است برخورد کنید، این نوع برنامه ها به طور ناخواسته پذیرای برنامه های مخرب هستند. در شرایط بدتر ممکن است با یک وب سایت برخورد کنید که سعی دارد بدون اجازه شما یک برنامه مخرب را در دستگاه نصب کند.

خوشبختانه سیستم عامل اندروید به تنظیماتی مجهز است که برنامه و فروشگاه های متفرقه که مخرب محسبوب می شوند را مسدود می کند. برای فعال سازی این ویژگی به قسمت Setting>Security بروید و تنظیمات منابع ناشناس را غیر فعال کنید. اگر می خواهید برنامه ای را از فروشگاه های ثالث نصب کنید می توانید این ویژگی را فعال کرده و بعد از اتمام کار دوباره آن را غیر فعال نمایید.

۴.اندروید می تواند برنامه های گوشی شما را اسکن و بررسی کند

گوگل قادر است به طور پیوسته برنامه های موجود در گوگل پلی را بازبینی کند، با این وجود باز امکان وارد شدن برنامه های مخرب از راه های مختلف به این فروشگاه ها وجود دارد. با انجام تنظیمات مناسب، گوشی اندرویدی شما قادر خواهد بود با پویش برنامه های کاربردی از وجود برنامه های مخرب نصب شده آگاه شود.

اسکن اندروید برای محافظت دربرابر هکرها
سیستم عامل اندروید قادر است برنامه های نصب شده را بررسی کند و از فعالیت هر نوع برنامه مخرب و مشکوکی اطلاع پیدا کند.

برای انجام دادن این ویژگی به مسیر  Google> Security> Verify apps بروید، سپس دستگاه پویش  گوشی اندروید را برای انجام تنظیمات تهدیدات امنیتی تنظیم کنید. با انجام این فرآیند، سیستم عامل اندروید بر روی فعالیت های برنامه دستگاه شما نظارت می کند و در صورت وجود هر فعالیت مشکوک و برنامه مخربی شما را آگاه می کند.

۵-گوشی خود را به روز نگه دارید

هکرها به طور پیوسته به دنبال تکنیک های جدیدی هستند تا از آن طریق بتوانند به دستگاه های مختلفی نفوذ پیدا کنند. گوگل نیز به طور پیوسته در حال پیدا کردن راه های مختلفی است تا در صورت بروز مشکلی بتواند آن را برطرف سازد.

اپدیت کردن اندروید برای محافظت دربرابر هکرها
به روزرسانی دستگاه اندرویدی یک از ساده ترین راه کارهایی است که در مقابل هکرها محافظت می کند.

به همین دلیل مهم است که دستگاه همراه خود را با آخرین ورژن موجود به روز کنید. در غیر اینصورت گوشی شما در مقابل تهدیدهای فیزیکی در خطر خواهد بود و به هکرها اجازه می دهید از دستگاه شما سوء استفاده کنند.

دستگاه اندروید، شما را از آخرین بروزرسانی ها مطلع می کند. برای انجام این کار به مسیر Setting>About Phone>system updates بروید. با این کار دستگاه همراه شما به طور دستی به روز می شود.

۶.قابلیت جستجوی ایمن در مرورگر Chrome را فعال کنید

برنامه های مخرب تنها تهدیدات ممکن نیستند که گوشی اندرویدی شما با آن مواجه خواهد شد. در دنیای وب سایت های مخربی هستند که سعی دارند اطلاعات شخصی را از طریق حملات مختلفی مانند حمله فیشینگ سرقت کند، یا به صورت مخفیانه برنامه های مخرب خود را بر روی گوشی شما بارگیری کنند.

مرورگر کروم به ویژگی Safe Browsing  تجهیز شده است

جستجوی ایمن در کروم برای محافظت دربرابر هکرها
این ویژگی به هنگام بازدید کردن از سایت های مشکوک شما را آگاه می سازد و مانع از ورود سایت های مخرب به دستگاه کاربران می شود.

خبر خوب این است که این ویژگی بر روی تمام مرورگرهای کروم که روی دستگاه های اندرویدی کاربران نصب شده وجود دارد. تا زمانی که شما از سایت مشکوکی بازدید کردید به شما هشدار دهد. این هشدار به شما فرصت می دهد قبل از اینکه از سایت بازدید کنید آن را بررسی و از ورود کدهای مخرب جلوگیری به عمل آورید.

برای فعال کردن این ویژگی کروم، کافی است برنامه مرورگر را باز کنید، دکمه منو در قسمت بالای صفحه که به شکل سه نقطه وجود دارد را ضربه بزنید، سپس به قسمت Setting>Privacy بروید، گزینه Safe Browsing را فعال کنید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.