محصولات طبیعی که هیچوقت نباید روی صورت بگذارید

برخی مواد طبیعی برای پوست مضر هستند

اخیرا گفته می‌شود هر چیزی از یخچال بیرون بیاورید را می‌توانید روی صورت بگذارید! اما این بدان معنا نیست که همان دارچینی که در غذا استفاده می‌کنید یا لیمویی که در آب لیمو می‌ریزید، روی صورت هم تاثیر مثبتی داشته باشد (سم از طبیعت می‌آید بنابراین نباید محصولات طبیعی را روی صورت خود بگذارید).

برخی افراد ضرر زیادی را متحمل می‌شوند تا متوجه شوند درمان‌های خانگی برای از بین بردن آکنه، روشن کردن تیرگی‌های پوست و کاهش چربی پوست می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در این مطلب از قول یکی از متخصصان پوست به شما خواهیم گفت چه چیزهایی را نباید روی صورت قرار دهید.

به خاطر داشته باشید اگر مشکلات پوستی شما مانند آکنه، خشکی و پوسته شدن از بین نرفته حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین راه‌حل که مناسب شرایط پوست شما باشد را پیشنهاد دهد (مراقبت‌های پوستی برای انواع پوست را مطالعه کنید).

آب لیمو

آب لیمو روی صورت نزنید
لیمو اسیدی است و می‌تواند PH پوست را تغییر دهد

احتمالا شنیده‌اید که برای درمان آکنه یا روشن کردن تیرگی‌های پوست و یا به عنوان تونر می‌توانید آب لیمو را مستقیم به پوست بزنید. اما استفاده از آب لیمو راه‌حل خوبی نیست زیرا لیمو اسیدی است و می‌تواند PH پوست را تغییر دهد، موجب التهاب و تحریک پوست و حتی زخم شود. همچنین آب لیمو پوست شما را در مقابل اشعه UV حساس می‌کند از این رو به راحتی دچار آفتاب سوختگی می‌شوید. اصلا توصیه نمی‌شود که آب لیمو را با آب ترکیب کنید و به پوست بزنید. آن را برای سالاد نگه دارید.

مایونز

مایونز را روی صورت نزنید
استفاده از مایونز روی پوست صورت می‌تواند منافذ پوست را ببندد

احتمالا شنیده‌اید که کمی مایونز مرطوب‌کننده‌ای عالی برای پوست‌های خشک است. بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید. استفاده از مایونز روی پوست صورت می‌تواند منافذ پوست را ببندد. اگر پوست شما مستعد آکنه است، روغن و تخم‌مرغ موجود در مایونز می‌تواند ایجاد جوش و آکنه کند.

الکل

الکل را روی صورت نزنید
الکل می‌تواند، چربی، پروتئین و روغن‌های ضروری پوست را از بین ببرد

اگر نوع پوست شما چرب یا ترکیبی است، شاید فکر کنید زدن کمی الکل به پوست، آن را کمی خشک می‌کند. اما این روش بسیار مضر است. الکل می‌تواند، چربی، پروتئین و روغن‌های ضروری پوست را که موجب حفظ و استحکام پوست می‌شوند، از بین ببرد، پوست را ضعیف و ملتهب کند.

جوش شیرین

جوش شیرین را روی صورت نزنید
جوش شیرین لایه رویی پوست را از بین می‌برد که این سبب می‌شود باکتری‌ها و دیگر آلودگی‌ها به پوست راه پیدا کنند.

احتمالا شنیده‌اید که می‌توانید جوش شیرین را (در ترکیب با عسل) به عنوان درمان جوش یا اسکراب استفاده کنید. اما این روش درمان خانگی را کنار بگذارید زیرا جوش شیرین (که قلیایی است) PH پوست را تغییر می‌دهد، لایه رویی پوست را از بین می‌برد که این سبب می‌شود باکتری‌ها و دیگر آلودگی‌ها به پوست راه پیدا کنند. در نهایت پوست قرمز، ملتهب و حتی سوخته می‌شود.

تخم‌مرغ خام

تخم مرغ خام را روی صورت نزنید
تخم‌مرغ خام می‌تواند حاوی باکتری سالمونلا باشد که می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود

برخی پیشنهاد می‌کنند استفاده از ماسک سفیده تخم‌مرغ منافذ بزرگ پوست را می‌بندد. جمع شدن پوست بعد از استفاده از سفیده تخم‌مرغ چندان هم مفید و خوب نیست. تخم‌مرغ خام می‌تواند حاوی باکتری سالمونلا باشد که می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. حدود ۸۰ هزار از بیماری‌های مرتبط با غذا در سال به آلودگی تخم‌مرغ با سالمونلا مربوط می‌شود. به منظور پیشگیری از خوردن ناخواسته تخم‌مرغ، آن را روی پوست نگذارید. ماسک‌های معروف دنیا که در آنها از تخم‌مرغ استفاده شده این ریسک را ندارند زیرا در آنها تخم‌مرغ خام به کار نرفته است.

دارچین

دارچین را روی صورت نزنید
دارچین می‌تواند موجب سوختگی و التهاب پوست شود

گرچه بسیاری از افراد ماسک دارچین و عسل را پیشنهاد می‌کنند، اما می‌تواند موجب سوختگی و التهاب پوست شود. دارچین نیز مانند جوش شیرین و آب لیمو روی PH پوست اثر می‌گذارد، لایه رویی پوست را خراب می‌کند و آب پوست را می‌گیرد.

منبع womenshealthmag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیرضا صفری می گوید

    از سایتتون خیلی وقته استفاده میکنم
    مطالبتون عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.