بهترین مدل های کفپوش حمام چه هستند؟

راهنمای انتخاب کفپوش حمام

وقتی می خواهید بهترین جنس کفپوش را برای حمام انتخاب کنید، مهم است که استایل، بودجه و سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. راهنمای زیر در خصوص مدل های رایج کفپوش حمام می تواند به انتخاب شما کمک کند.

کاشی

کفپوش حمام کاشی
این کفپوش ها سرد هستند

یکی از رایج ترین گزینه ها برای کفپوش حمام، کاشی سرامیکی است. این کفپوش ها ظاهر تمیز و کلاسیکی دارند و بسیار بادوام، ضدآب و مقاوم در برابر لک هستند. برای جلوگیری از لیز خوردن روی کاشی، گزینه های ضد لغزش هم در اینگونه کفپوش ها یافت می شود. این کفپوش ها سرد هستند مگر آنکه سیستم گرمایشی از زیر آنها رد شده باشد تا زیر پا را گرم کنند.

وینیل

کفپوش حمام وینیل
لغزش و لیز خوردن روی این کفپوش ها کمتر اتفاق میفتد

یکی از به صرفه ترین کفپوش ها وینیل است که شستشوی آن آسان است، ضدآب و ضد لک است. وینیل با کیفیت خوب تهیه کنید که آب به آن نفوذ نکند. پشتی نمدی یا فومی وینیل موجب شده نرم تر و لطیف تر از کاشی یا چوب باشد که موجب می شود لیز خوردن در حمام به دلیل خیس شدن کفپوش کمتر شود.

چوب پنبه

کفپوش حمام چوپ پنبه
این کفپوش ها تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست هستند

این کفپوش ها از پوست درخت ساخته شده اند به همین خاطر تجدیدپذیر بوده و برای محیط زیست بسیار خوب است. مقاوم در برابر کپک و زنگار است و مقاوم در برابر آب که آن را گزینه خوبی برای حمام کرده است. کفپوش پلی ارتان (polyurethane) کف حمام را از نشت های جزئی محافظت می کند (برای جلوگیری از ماندن رطوبت در کف حمام، کفپوش باید هر چند سال یکبار تعویض شود). این کفپوش ها هم به صورت تکه ای و هم به صورت سرتاسری هستند. برای جلوگیری از نفوذ آب بین شکاف ها، بهتر است کفپوش های سرتاسری را استفاده کنید.

بامبو

کفپوش حمام بامبو
قیمت این کفپوش نصف کفپوش های چوبی دیگر است

این کفپوش از منابع پایدار ساخته شده است، بامبو سازگار با محیط زیست است و بسیار به صرفه است، قیمت آن نصف کفپوش های چوبی دیگر است. برای حمام بهتر است از کفپوش بامبوی طراحی شده (نه بامبوی خالص) استفاده کنید زیرا این تخته بامبوها بادوام هستند و برای محیط های مرطوب ایده آل هستند. نصب این کفپوش ها نیز آسان است و در صورت آسیب دیدن می توان به راحتی جابه جا کرد.

لمینت چوبی

کفپوش حمام لمینت چوبی
لمینت چوبی لک و خراش نمی شوند

یک انتخاب همیشگی که به ندرت محبوبیت خود را از دست می دهد. کفپوش های چوبی ظاهر گرم و کلاسیکی به حمام می دهند. کفپوش های چوبی طراحی شده که از روکش چوبی واقعی ساخته شده و پشت آن تخته چندلاست، نسبت به چوب خالص مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند و انتخاب هوشمندانه ای برای فضاهای مرطوب است. کفپوش های پیش ساخته ای نیز وجود دارند که در برابر سنگینی و همچنین آب مقاوم هستند. این لمینت ها لک و خراش نمی شوند. نشت شدید آب به داخل این کفپوش ها می تواند خسارت جدی و پرهزینه ای را ایجاد کند (راهنمای تمیز کردن حمام را مطالعه کنید).

منبع bhg.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.