چطور برای انجام کارهای موردعلاقه خود وقت پیدا کنیم؟

هیچ وقت انجام کارهای موردعلاقه خود را به بهانه کارهای مهمتر به تعویق نیندازید.

هیچ وقت انجام کارهای موردعلاقه خود را به بهانه کارهای مهمتر به تعویق نیندازید. اگر فکر می‌کنید وقت کافی ندارید، در این مطلب چند تاکتیک به شما آموزش می دهیم تا بتوانید زمان‌هایی از روز را به مطالعه، پیاده‌روی، تماشای فیلم یا انجام کارهایی برای آرامش خود اختصاص دهید. ۴ مرحله برای صرفه‌جویی در زمان که می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

اولویت‌بندی

کارهای مهم و ضروری را اول از همه انجام دهید. خیلی از ما کارهایی که در لحظه پیش می‌آید را انجام می‌دهید و کارهای مهم و ضروری را کناری می‌گذاریم. کارهای مهم ما در هر صورت بخش مهمی از هدف بزرگ ما هستند. در طول روز مدام از خود بپرسید: آیا کاری که دارم انجام میدم، بهترین استفاده‌ای است که می‌توان از زمان حال کرد؟ خواهید دید این تاکتیک چطور می‌تواند شما را به انجام کار درست در زمان درست رهنمون شود (راهکارهایی برای اولویت بندی و رسیدگی به وظایف کاری).

کارها را به تعویق نیندازید

به تعویق انداختن لزوما به این معنی نیست که کاری انجام ندهید. این یعنی کارهای کم اهمیت‌تر و آسان‌تر را قبل از اولویت‌های نخست خود و کارهای سخت‌تر انجام دهید. انرژی و تمرکز خود را بر روی کارهای مهم‌تر بگذارید.

مهارت سازماندهی خود را بهبود بخشید

نظم و ترتیب و سازماندهی نه تنها در مرتب کردن اتاق کار مهم است، بلکه در سیستم برنامه‌ریزی شما نیز اهمیت دارد. ابتدا هر چیز بی‌فایده و بیهوده‌ای را از فضای کاری خود دور بریزید. سپس روشی را برای به انجام رساندن کارهای روزانه خود پیش بگیرید.

برخی کارها را به دیگران محول کنید

گاهی اوقات ما نمی‌توانیم کاری را به دیگران محول کنیم چرا که فکر می‌کنیم ما بهتر از دیگران این کارها را انجام می‌دهیم. اما شناخت آنکه چه زمان کارهای خاصی را به دیگران واگذار کنیم، می‌تواند بهره‌وری ما را بالا ببرد.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.