مراقبت از پوست در زمستان

از خشکی پوست در زمستان جلوگیری کنید

سرمای زمستان ممکن است به پوست شما آسیب برساند بنابراین باید بدانید چطور از پوست خود مراقبت کنید تا از خشکی، ترک خوردن و سوزش آن در فصل زمستان جلوگیری شود. در این مطلب راهکارهایی برای مراقبت از پوست در زمستان ارائه می‌گردد:

هر روز لایه‌برداری انجام دهید

شستشوی صورت در زمستان

لایه‌برداری کردن پوست به طور منظم روش خوبی است برای خلاص شدن از سلول‌های مرده پوست که خشک و خشن می‌شوند. همچنین کمک می‌کند تا مرطوب‌کننده بهتر در پوست نفوذ کند. لایه‌برداری سبب نوسازی سلول‌ها شده و کمک می‌کند تا سلول‌های مرطوب و جدید در سطح پوست ظاهر شوند. این سلول‌های جدید رطوبت زیادی را نفوذ می‌دهند و کمک می‌کنند تا پوست به مدت طولانی‌تری هیدراته بماند.

مرطوب‌کننده استفاده کنید

مرطوب کننده در زمستان

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده‌ای که حاوی ویتامین E، شی‌باتر یا دیگر مرطوب‌کننده‌های طبیعی باشد، مانع از اثرات منفی سرمای زمستان بر پوست می‌شود. می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید که حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن هستند.

استفاده از کرم شب آبرسان برای صورت

کرم شب آبرسان در زمستان

اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کرم‌های شب مخصوص برای صورت استفاده کنید. کرم‌های شب حاوی مواد ترمیم‌کننده و بازسازی کننده مانند روغن آووکادو هستند که در طول شب به آرامی در پوست نفوذ کرده و سطح زیرین پوست را مرطوب می‌کند تا در طول روز بعد پوست مرطوب بماند.

شال گردن بپوشید

پوشیدن شال گردن در زمستان

سوز و سرمای زمستان می‌تواند موجب بادزدگی شود که پوست را خشک کرده و دچار سوزش می‌کند. بهترین راه محافظت از پوست در برابر سرما، پوشاندن آن است. دور گردن، چانه و گونه‌ها را با شال گردن گرم بپوشانید و از یک کلاه برای پوشش سر استفاده کنید.

آب بنوشید

نوشیدن آب در زمستان

هیدراته شدن از درون بدن آغاز می‌‍شود. اگر می‌خواهید مطمئن شوید پوست شما هیدراته است، بدنتان باید هیدراته باشد. طبق مطالعات شما باید روزانه ۳۰ تا ۴۵ میلی‌لیتر (۲ تا ۳ قشق غذاخوری) روغن اشباع نشده مصرف کنید و حدود ۹ تا ۱۳ فنجان آب بنوشید.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.